Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:29:10 GMT

تولید داروی جدیدی که کووید ۱۹ را مهار می کند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۶۸۰۳

تولید داروی جدیدی که کووید ۱۹ را مهار می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زی نیوز، تیمی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا داروی diABZI را تولید کردند که پاسخ ایمنی ذاتی بدن را فعال می کند و به طور موثری از علائم شدید کووید ۱۹، از جمله علائم گونه آفریقایی (B۱۳۵۱) جلوگیری می کند و همچنین گسترش آنها را در موش ها مهار می نماید.

موشهای تحت درمان با diABZI کاهش وزن بسیار کمتری نسبت به موشهای گروه کنترل نشان دادند، بار ویروسی در ریه ها و سوراخهای بینی آنها بطور قابل توجهی کاهش داشته و تولید سیتوکین افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سارا چری»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تعداد کمی از داروها به عنوان مسدودکننده عفونت کووید ۱۹ شناخته شده اند. فعال سازی یک پاسخ ایمنی زودهنگام از نظر درمانی با یک دوز، یک شیوه امیدوارکننده برای کنترل ویروس، از جمله گونه B۱۳۵۱ آفریقای جنوبی است.»

وی در ادامه می افزاید: «تولید و توسعه ضدویروس های موثر برای کنترل عفونت و بیماری کروناویروس بسیار ضروری است مخصوصاً اینکه گونه های خطرناک این ویروس همچنان در حال ظهور هستند.»

با مشاهده لایه سلولی ریه آلوده به کروناویروس انسان، گروه دریافتند که ویروس قادر به پنهان شدن است، از اینرو تشخیص و پاسخ اولیه سیستم ایمنی بدن را به تأخیر می اندازد.

آزمایشات روی موشهای آلوده به کووید ۱۹ نشان داد که diABZI با فعال کردن مولکول STING به طور بالقوه مانع عفونت کووید ۱۹ از جمله گونه B۱۳۵۱ می شود.

علاوه بر این، diABZI همچنین می تواند ویروس پاراآنفلوانزای انسانی و همانندسازی رینوویروس در سلول های کشت شده را مهار کند. از اینرو محققان معتقدند آگونیست STING ممکن است در برابر ویروس های تنفسی دیگر هم موثر باشد.

کد خبر 5226772

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 دارو واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت اهدای خون کیانوش جهانپور شیوع کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اورولوژی افسردگی سرطان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود