Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز افشار خسروی‌زاد ضمن بازدید از آخرین وضعیت و شرایط بخش‌های مختلف مجتمع بزرگ پتروشیمی ایلام و پیگیری طرح‌های توسعه‌ای و صنایع پایین دستی گفت: استان ایلام دارای مردمانی غیور وشریف است و درزمان دفاع مقدس برغم با خاک یکسان شدن شهرهای مرزی آن، همچون مهران، دهلران و بمباران متعدد مرکز استان وسایر شهرستان‌ها؛ باری را بردوش نظام تحمیل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرزداران شجاع این آب و خاک مقدس بودند و بیش از سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند و اکنون استان ایلام بیش از ۹۵ درصد ذخایر نفت و گاز غرب کشور را داراست و از طرفی پتروشیمی ایلام تولید کننده مواد اولیه صنایع پایین دستی است انتظار می‌رود پارک پلی پروپیلن که ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰۰۰ نفر را دارد هرچه سریعتر راه اندازی شود.

این مسوول قضایی تصریح کرد: این مردم صبور و نجیب ۸ سال را زیر چادرها و در دامنه کوه‌های اطراف شهر زندگی کردند و ۸ سال بعد هم  درگیر بازسازی خرابی‌های جنگ تحمیلی بودند و لذا به صورت طبیعی برخی فرصت‌های سرمایه گذاری را از دست داده‌اند و اکنون با معضل بیکاری و عقب افتادگی از توسعه مواجه هستند.

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: به هرمقدار طرح‌های توسعه‌ای در استان تقویت و احداث بشود، آسیب‌های اجتماعی هم پایین خواهد آمد.

وی با اعلام این موضوع که ما شرایط و مشکلات پتروشیمی را درک می‌کنیم و همچنین امنیت برای سرمایه گذاری فراهم است، افزود: بایستی برای تکمیل چرخه زنجیره تولید و راه اندازی کارخانه‌های وابسته در پارک pp عزم جدی‌تری را داشت.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) گفت: تمام تلاش دستگاه قضایی استان ایلام رفع موانع تولید و کمک به چرخه توسعه صنعت در استان است.

تلاش در جهت توسعه صنایع وابسته

حسن نجفی‌سمنانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: با این حجم مددرسانی‌ها و ابراز محبت‌های مردم و مسوولان منطقه؛ یقین بدانید موثرترین قدم‌ها را در راه اعتلای نام ایلام سربلند و مردم سرافرازآن برخواهیم داشت.

وی افزود: همانگونه که در سال جهش تولید با تلاش جهادگونه همه پرسنل، مسوولان ملی و استانی، راه اندازی الفین سیزدهم در استان جامه عمل پوشانیده شد، تلاش خواهیم کرد در سال جاری ضمن پایداری در تولید به سمت توسعه صنایع وابسته حرکت کنیم.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام اضافه کرد: مجموعه پتروشیمی‌های کشور به عنوان پرچمداران خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه و توطئه‌های نظام سلطه عمل کردند و حتما برای توسعه چرخه این صنعت مهم، تولید و اشتغال در استان هم گام‌های بلندی برخواهیم داشت.

 وی گفت: استان ایلام علی‌رغم کوچک بودن به اندازه یک کشور منابع عظیم خدادادی دارد و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق العاده‌ای برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد که باید با عزم همگانی درابعاد مختلف توسعه را محقق کنیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام دفاع مقدس پتروشیمی توسعه دادستان استان ایلام پارک پروپیلن پتروشیمی ایلام استان ایلام راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ عباس اسکندری پور در گفتگو با میز تحریریه خبر استان با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سامانه‌های my.medu.ir، my.gov.ir و irtextbook.ir امکان پذیر است افزود: ثبت نام پایه‌های تحصیلی دوم تا شش ابتدایی، هشتم ، نهم ، یازدهم و دوازدهم از ۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۳۱ خرداد ادامه دارد.
وی گفت: ثبت سفارش پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا نهم شهریور ادامه دارد.
اسکندری پور گفت: در صورت نیاز به ویرایش، در زمان خاص این امکان برای والدین فراهم خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟