Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه C آسیا بعد از وقفه‌ای ۱۴ ماهه از امروز دوباره از سر گرفته می‌شود و ایران در نخستین بازی به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت. تیم‌ملی در ۴ بازی دور رفت تحت هدایت مارک ویلموتس نتایج خوبی کسب نکرد و کار صعود ایران به مرحله بعدی به‌شدت به کسب حداکثر امتیاز در بازی‌های برگشت گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ برد مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج و ۲ باخت به بحرین و عراق نتایج ایران در دور رفت بودند که تیم‌ملی را با ۶ امتیاز در رتبه سوم گروه C قرار داده‌است. بازی‌های برگشت ایران قرار بود در فروردین و خردادماه سال گذشته برگزار شود اما همه این مسابقات به خردادماه امسال موکول شد و البته حق میزبانی هم از ایران سلب شد تا ملی‌پوشان ایران در سخت‌ترین شرایط ممکن برای صعود به مرحله بعدی قرار بگیرند.

ایران در نخستین بازی برگشت از ساعت ۱۹ امشب (به وقت تهران) مقابل هنگ‌کنگ قرار خواهد گرفت. بازی رفت این دو تیم ۱۹ شهریورماه‌۱۳۹۸ در هنگ‌کنگ برگزار شد و ایران توانست با ۲ گل سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد  بر این حریف غلبه کند. هنگ‌کنگی‌ها بعد از آن باخت مقابل عراق هم با نتیجه مشابه ۲ بر صفر شکست خوردند اما بحرین را با تساوی بدون گل متوقف کردند و امتیازی را از بحرینی‌ها گرفتند که می‌تواند روز آخر باعث حذف این تیم شود.

هنگ‌کنگ با این یک امتیاز و ۴ امتیازی که از کامبوج گرفته ۵ امتیازی است و در رتبه چهارم گروه C قرار دارد. مشخصه این تیم اولویت‌دادن به حفظ دروازه و دفاع همه‌جانبه در زمین خودی است که کار حریفان را برای گلزنی با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند. بازکردن خط دفاعی فشرده و چندلایه این تیم، چالش اصلی تیم اسکوچیچ در خط میانی و حمله خواهد بود. هنگ‌کنگ در تاریخ بازی‌هایش مقابل ایران هرگز موفق به کسب امتیاز نشده و حتی دروازه ایران را هم باز نکرده است. حاصل ۵ رویارویی قبلی این دو تیم، ۵ برد و ۵ کلین‌شیت برای ایران بوده است.

۴ برد ۲ بر صفر و یک برد ۳ بر صفر تمام نتایجی است که ایرانی‌ها پیش از این مقابل هنگ‌کنگ کسب کرده‌اند. هنگ‌کنگ از زمان شیوع بیماری کرونا در هیچ مسابقه رسمی و دوستانه‌ای به میدان نرفته و از آخرین بازی این تیم که با شکست ۲ بر صفر مقابل چین همراه بود، حدودا ۱۸ ماه گذشته است.

از ۱۴ بازیکنی که در بازی رفت ایران مقابل هنگ‌کنگ به زمین رفتند ۱۰ بازیکن امروز هم در تیم ملی حضور دارند اما رامین رضاییان و امید ابراهیمی که در آن بازی فیکس بودند، به همراه علی کریمی و اشکان دژاگه که به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفتند، در بازی برگشت جایی در تیم ملی ندارند.

امشب بحرینی‌های میزبان چهارچشمی به تماشا و آنالیز ایران خواهند نشست. آنها دوشنبه یک بازی مرگ و زندگی مقابل ما خواهند داشت.

کد خبر 605311 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی قطر ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی قطر ۲۰۲۲ مقابل هنگ کنگ تیم ملی بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال بازی دوستانه را واگذار کرد

تیم فوتبال استقلال در دیداری دوستانه مقابل آریو اسلامشهر با یک گل شکست خورد.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال امروز در یک بازی دوستانه مقابل تیم دسته اولی آریو اسلامشهر قرار گرفت و با یک گل شکست خورد.

در این بازی تدارکاتی، محمدرضا خالد آبادی، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، امید حامدی فر، حسین زواره ای، سینا عامری، پیمان بابایی و امیرمحمد عالیشاه در ترکیب اصلی تیم استقلال به میدان رفتند.

همچنین در نیمه دوم، امیرعلی صادقی، ایمان سلیمی و زبیر نیک نفس به زمین رفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • امید ابراهیمی به ایران برمی‌گردد!
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • استقلال بازی دوستانه را واگذار کرد
  • جام حذفی ایران؛ محل برگزاری بازی سپاهان مشخص شد
  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد