Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی مرتضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه اینترنت در مناطق روستایی از طریق اجرای پروژه های uso (توسعه خدمات اجباری از محل اعتبارات ملی و دولتی) شامل احداث سایت توسط اپراتورهای تلفن همراه، اجرای باقی مانده مسیرهای فیبرنوری ابلاغی به شرکت مخابرات و ارتقاء سایت های تلفن همراه اول در مناطق روستایی با تکنولوژی  "تری جی و فور جی "اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : در حال حاضر  از ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۶۳۳ روستا یعنی بیش از ۸۷ درصد به شبکه تلفن همراه و ۶۰۹ روستا یعنی بیش از ۸۴ درصد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده اند و  استان موفق به تعهد  ۸۰ درصدی اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات  مطابق با پیش بینی برنامه ششم توسعه شد.
به گفته وی اتصال و پوشش سایر روستاهای استان متناسب باقوانین ومقررات بالادستی ادامه دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری استان خراسان شمالی افزود :  بر اساس آخرین آمار، خراسان شمالی در پایان اسفند ماه، با دارا بودن بیش از یک میلیون مشترک اینترنت اعم از ثابت و سیار و ضریب نفوذ ۱۱۱.۷ حائز رتبه ۱۳ کشوری است.
مرتضوی در مورد ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار استان نیز گفت:  این شاخص استان نیز با دارا بودن ۹۴۰ هزارمشترک، به ۱۰۴ درصد رسید و خراسان شمالی در  این بخش نیز رتبه هفتم کشور  را به خود اختصاص داده است.
پوشش ۹۲ درصدی اینترنت در جاده ها
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در مورد نقاط کور اینترنت  در جاده های اصلی و فرعی گفت:  هم اکنون ۹۲ درصد از جاده های این استان تحت پوشش شبکه های ارتباطی  اینترنتی قرار دارند به طوری که از مجموع یک هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده های اصلی و فرعی استان، یک هزار و ۲۷۳  کیلومتر زیر پوشش اینترنت نسل دوم، ۶۹۵ کیلومتر زیرپوشش اینترنت نسل سوم و ۳۶۵ کیلومترتحت پوشش اینترنت نسل چهارم همراه اول قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: هم چنین ۹۸۲کیلومتر از جاده های خراسان شمالی تحت پوشش اینترنت نسل دوم و یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر زیر پوشش اینترنت نسل سوم و ۶۹۱کیلومتر زیرپوشش اینترنت نسل چهارم ایرانسل قرار دارند.

مرتضوی  افزود: هم اکنون بسیاری از نقاط کور استان با تلاش های انجام شده اپراتورها و اجرای پروژه های مختلف مانند اجرای سایت های مخابراتی رفع شده است و تا پایان امسال نیز نقاط دیگری رفع می شود.  
وی سهم استان را از اجرای فیبرنوری ۴۸۵ کیلومتر اعلام کرد و اظهارداشت : تاکنون ۲۷۵ کیلومتر از این طرح در استان خراسان شمالی به اتمام رسید.

وی اجرای پروژه فیبرنوری در مناطق مرزی و روستایی را برنامه ریزی تامین پهنای باند اپراتورهای تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی  دانست و افزود:  این پروژه با پیشرفت فیزیکی  ۵۶ درصد در مناطق مرزی استان، (مناطقی که در شعاع ۳۰ کیلومتری از مرز قرار دارند) در طول ۳۱۰ کیلومتر در حال اجرا است.

وی با بیان این که تا کنون در مناطق مرزی استان پروژه های زیادی برای محرومیت زدایی اجرا شده است اظهار داشت: از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۷ سایت تلفن همراه اول و  ایرانسل جهت بهره برداری ۷۹ روستا با پوشش جمعیتی  ۲۹ هزار و ۴۷۳ نفر اجرا شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در این استان شمالشرق ایران، حدود ۲۵۰ هزار خط فعال تلفن ثابت و بیش از یک میلیون و ۵۱۰ هزار خط تلفن همراه ثبت شد و یک میلیون نفر در این استان اینترنت دارند.

برچسب‌ها اینترنت ایرانسل تلفن همراه شبکه ملی اطلاعات توسعه روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت ایرانسل تلفن همراه اینترنت ایرانسل تلفن همراه شبکه ملی اطلاعات توسعه روستایی خراسان شمالی اخبار کنکور پوشش اینترنت نسل خراسان شمالی تلفن همراه قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...

دریافت 22 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در یک اقدام جالب یک بازیگر با گذاشتن یک دوربین مخفی می خواهد آزمایش اجتماعی را انجام دهد که در آن رفتار مردم نسبت به تغییر پوشش و حجابش را ثبت می کند.

در این ویدیو از گرفتن شماره برای خریدهای بعدی تا عینک پیشنهادی برای همسر به خانم فروشنده را شاهد هستید.

کد خبر 847598 منبع: مهر برچسب‌ها بهداشت روانی خبر مهم زنان - حجاب دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

دیگر خبرها

  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور