Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت:امام خمینی(ره) از شخصیتی ارزنده و چند وجهی برخوردار بود و همین ویژگی ها ایشان را به رهبری بی بدیل در بین رهبران انقلاب های دنیا تبدیل کرد.

حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گردهمایی کارشناسان حراست استانداری، فرمانداری و شهرداری های استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام‌ خمینی(ره) شخصیتی روحانی و عارفانه داشتند و همانگونه که گفتند انتظار فرج از نیمه خرداد کشم، این رهبر بی بدیل با حالتی روحانی و ضمیری امیدوار در نیمه خرداد به دیدار حق و معبود خود شتافت که می توان گفت آن روز، روزی بسی غمگینانه برای مسلمانان و آزادگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امروز پس از ۳۲ سال، همچنان یاد و نام و عطر دل انگیز سخنان ایشان در جامعه ما ساری و جاری است و الحق و الانصاف شاگرد خلف ایشان، مقام معظم رهبری نیز، هدایت و رهبری این نظام را به دست گرفتند، خلفی صالح بوده و در ۳ دهه توانستند تقریبا با همان ویژگی هایی که امام راحل داشتند انقلاب را در مسیر خود به پیش ببرند.
خجسته‌پور اضافه کرد: سیاست مداران بزرگی در طول تاریخ آمدند و رفتند و تنها یک وجه شخصیتی داشته و در یک حوزه شخصیتی و کاری بارز بودند، اما حضرت امام(ره) یک انسان چند وجهی بودند؛ ایشان علی رغم اینکه در حوزه سیاسیت یکی از سرآمدان تاریخ بوده و انقلابی شاخص و بزرگ را در سطح تاریخ و جهان رهبری کردند، در سایر وجوهات شخصیتی نیز دارای خصیصه های بارز، و ارزنده و شاخص بودند.
وی تاکید کرد: شخصیت عرفانی حضرت امام(ره) نیز بسیار والا و ارزنده است و اگر کتاب های ایشان در این حوزه را مورد مطالعه قرار دهیم، به این مهم پی میبریم که با یک عارف کامل روبرو هستیم.
معاون سیاسی استاندار سمنان با بیان اینکه معمولا در طول تاریخ عرفا کمتر به سمت سیاست رفته و اظهار نظر کردند، گفت: اما امام(ره) علی رغم‌اینکه عارفی وارسته بودند، در سیاست نیز پیشوا و رهبری شاخص و بی بدیل بوده که به واقع می توان گفت چنین ترکیبی در بین بزرگان در سراسر ممالک دنیا، به ندرت قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: ایشان همچنین فیلسوف نیز بوده و به عنوان اولین مرجع، اجازه تدریس فلسفه در حوزه های علمیه را صادر کردند، آن هم در برهه زمانی که برخی از متحجرین حوزه علمیه، نامهربانی هایی را به حضرت امام(ره) و فرزند خلف ایشان آقا مصطفی روا داشتند.
خجسته‌پور همچنین بیان کرد: فقاهت، فقیه بودن و در زمره مرجع اعلم تقلید شیعیان بودن را نیز باید به دیگر وجوه وجود شخصیتی حضرت امام(ره) اضافه کرد.
وی در ادامه افزود: حتی ما شاهدیم که در کنار تمامی این وجوه شخصیتی، حضرت امام(ره) در ادبیات نیز شاخص بوده و دیوان شعری ارزنده داشتند که می توان وجوه سیاست، فقاهت، عرفان و فلسفه ایشان را نیز در این اشعار به وضوح مشاهده کرد.
خجسته‌پور یاد آور شد: تنها یک چنین شخصیتی است که می تواند در این قرن که بسیاری اعلام کردند پایانی است بر انقلاب ها، انقلابی را بوجود آورد که با همه انقلاب های پیشین متفاوت باشد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت امام‌راحل بدون خشونت و به صورت غیرمسلحانه و غیر چریکی انقلاب را به ثمر رساندند، هرچند در این مسیر گروه هایی چریکی و مسلحانه نیز فعالیت داشتند که حضرت امام(ره) خط این گروه ها را از انقلاب جدا کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت:شاگرد خلف حضرت امام(ره) ، مقام‌معظم رهبری نیز از وجوهات ارزنده ای برخوردارند که امیدواریم همه ما بتوانیم این ‌راه پر افتخار و ارزشمندی که مقام معظم رهبری و امام راحل برای ما گشودند در پیش گرفته و از کیان ایران اسلامی دفاع کنیم.

اندیشه، فکر و رای ‌مردم در انتخابات، امانت و حق الناس است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: امروز رای مردم، اندیشه و فکر آنها، امانت و حق الناسی است که ارزش آن از تمامی کالاهای مادی بیشتر بوده و ما باید در امر انتخابات، امانتدارانی شایسته باشیم.

وی افزود: ۲۸ خرداد سال جاری، دو انتخابات به صورت همزمان برگزارمی شود، یکی ملی ترین و دیگری محلی ترین انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که ما باید وظایف خود را در این خصوص به بهترین نحو ممکن به عنوان دوستداران نظام و رهبری با امانتداری انجام دهیم.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: امروز باید فارغ از هر جایگاه و مقامی، مردم، خانواده، دوستان و آشنایان را به مشارکت در امر انتخابات دعوت کنیم تا مشارکت مردم در این انتخابات بالا رود.
خجسته پور با بیان اینکه در فرمانداری و شهرداری ها به واسطه ارتباط مستقیم با امر انتخابات، باید به دنبال انتخاباتی امن، سالم و قانون مدار باشیم، تصریح کرد: برای اینکه انتخاباتی با این سه ویژگی را داشته باشیم، باید عوامل درگیر در این انتخابات بی طرف باشند و بی طرفی تنها در هنگام نوشتن رای در روز انتخابات نیست.
وی ادامه داد: ما نباید رای و اندیشه خود را در ایفای نقش و وظایف خود دخیل کنیم؛ بلکه باید در این مسیر صیانت نموده و هوشیار باشیم تا همکاران ما نیز وارد این وادی نشده و از رای مردم به عنوان حق الناس دفاع و پاسداری کنند.
معاون استاندار سمنان اذعان داشت: برای امانتدار بودن باید بی طرف باشیم، چرا که خداوند تبارک و تعالی نیز فرمودند، امانت را به اهلش بسپارید و در خصوص برگزاری سالم، امن و پرشور انتخابات، راهی نداریم جز اینکه بی طرف بوده و بی طرفانه وظایف خود را اجرا کنیم .
رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه مردم در انتخابات شوراهای اسلامی ذینفع هستند، گفت: ولیکن ذینفعان اصلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، کارکنان شهرداری ها و مردم هستند، چرا که انتخاب شهردار از وظایف اصلی شوراهاست.
خجسته پور ادامه داد:به تبع این امر، در مسیر پیش رو امکان خطا زیاد می شود؛ ما به عنوان مسئولین حراست باید زیرکی خود را بیشتر کنیم تا در مسیر این نفع و امکان، تخلف و خطایی بروز نکرده و از امکانات دولتی و بیت المال به نفع یا علیه کسی استفاده نشود.
وی تاکید کرد: تمام فرآیندهای انتخابات حق الناس است، اگر داوطلبان توانستند به یک اندازه از امکانات استفاده کنند، یعنی امانتداری صورت گرفته است و حق الناس رعایت شده ولی در غیر این صورت از مسیر حق الناس یقینا خارج شده ایم.
معاون سیاسی استاندار سمنان با اشاره به این مهم که خداوند می فرماید: در بین مردم با عدل حکمیت کنید، خاطر نشان کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات باید بین مردم و کاندیداها حکمیت کنیم و به بهترین شکل ممکن این‌مهم را انجام دهیم.
وی همچنین ادامه داد: بر اساس کلام خدا، حکمیت باید بر مبنای عدل باشد، ینی باید هرچیزی در جای خود قرار گیرد و برای اینکه تشخیص دهیم عدل صورت گرفته، نیاز به ابزار داریم و ابزار ما برای رعایت عدالت در انتخابات، قانون است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان گفت:قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ابزار ما برای اعمال حکمیت بر اساس عدل است، شما عزیزان باید ناظر بر اجرای صحیح این قانون باشید تا افراد در راستای تبلیغ له یا علیه کاندیداها در ساعات اداری استفاده نکنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام خميني ره انتخابات ۱۴۰۰ معاون سیاسی استاندار سمنان امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان حضرت امام ره معاون سیاسی انقلاب ها خجسته پور حق الناس بی بدیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید