Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:33:15 GMT

کشف ۹۳۰ کیلوگرم آویشن قاچاق در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۷۳۳۹

کشف ۹۳۰ کیلوگرم آویشن قاچاق در خراسان جنوبی

سرهنگ محمد هادی رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کیفیت و بذر محصول به طور متوسط  ارزش ریالی این محموله توقیف شده یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: به دلیل خشکسالی‌های شدید برداشت و حمل برخی از محصولات فرعی مراتع به ویژه گیاهان دارویی در استان فعلا به مدت یکسال ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: گیاهانی از قبیل آنغوزه، آویشن و وشا عمده‌ترین گیاهان دارویی هستند که به دلیل خشکسالی رشد و سبزینگی آنها در مراتع در خطر انقراض قرار گرفته‌ است.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد از مجموع مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل‌ها، مراتع و بیابان تشکیل می‌دهد که مساحت مراتع نیز حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هرگونه برداشت حتی محدود می‌تواند تهدید جدی برای پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان باشد یادآور شد: در صورتیکه سال آینده شاهد نزول بارندگی‌های مناسب باشیم امکان برداشت، بهره‌برداری و استحصال محصولات گیاهی فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: همکاران ما در بخش‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری تلاش می‌کنند با اجرای پروژه‌های مرتعداری از قبیل بذرکاری، کپه‌کاری و نهال‌کاری با اجرای مدیریت چرای دام به عنوان راهکار مدیریتی مفید فشار بر مراتع را در اثر خشکسالی کاهش دهند.

رمضانی گفت: امسال هرگونه برداشت گیاه غیرقانونی است و مردم در صورت مشاهده موارد تخطی می‌توانند با شماره ۱۵۰۴ مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خشکسالی آویشن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خشکسالی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خشکسالی آویشن اخبار کنکور خراسان جنوبی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس خراسان جنوبی
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند