Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:47:55 GMT

روسیه: از موج سوم کرونا جلوگیری کردیم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۷۴۲۰

روسیه: از موج سوم کرونا جلوگیری کردیم

به گزارش ایرنا موراشکو  امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) تصریح کرد:  «روسیه روند مثبتی در کاهش بروز عفونت ویروس کرونا دارد و موج سومی در این کشور وجود ندارد، همه چیز آرام است».

وی افزود: به طور کلی، میزان بروز این بیماری در سراسر روسیه در حال کاهش است و مناطق مختلف اکنون به طرق مختلف از بیماری همه گیر خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سازمان بهداشت جهانی (WHO) همه گیری شیوع ویروس کرونا را در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ ( ۲۱ اسفند ۹۸) اعلام کرد. طبق اطلاعات موسسه پزشکی جان هاپکینز، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در سراسر جهان از ابتدا تاکنون از ۱۷۱ میلیون نفر گذشته است که بیش از ۳.۶ میلیون نفر از آنها فوت کرده اند.

بر اساس اطلاعات ستاد عملیاتی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در روسیه تاکنون پنج میلیون و ۹۰ هزار و ۲۴۹ مورد آلودگی به کرونا در این کشور شناسایی شده است. چهار میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۹۹ نفر با این بیماری کنار آمدند و ۱۲۲ هزار و ۲۶۷ نفر فوت کردند.

مقامات روسیه در تلاشند تا ۷۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور ۱۴۶ میلیون نفری تا پاییز امسال با واکس های ساخت خود بخصوص «اسپوتنیک وی» واکسینه شوند.

اکنون روسیه در حال برنامه ریزی برای واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا است. تاکنون حدود ۲۲ میلیون نفر در این کشور واکسینه شده اند.

برای مصونیت کامل جمعیت روسیه که می تواند از تمام انواع مختلف ویروس کرونا محافظت کند، لازم است حدود ۷۰ میلیون روس واکسینه شوند. به گفته تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه، روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در فدراسیون روسیه علیه کووید- ۱۹ واکسینه می شوند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه با اسپوتنیک وی از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه اسپوتنیک وی سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه اسپوتنیک وی ویروس کرونا روسیه اسپوتنیک وی سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور ویروس کرونا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند