Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نشست شورای حفاظت از منابع آب نیشابور با اشاره به اینکه با مدیریت مصرف برق، میزان برق مصرفی در دستگاه‌های اجرایی ۵۰ درصد کاهش‌یافته است، گفت: برای کاهش خاموشی‌ها ۱۳۰ مگاوات برق از کشور ترکمنستان به شبکه خراسان رضوی تزریق شد و تا پایان تابستان امسال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی روشنایی معابر، افزود: در حال حاضر هفت درصد برق تولیدی استان در بخش تجاری مصرف می‌شود، بنابراین برای بخش صنعتی و کشاورزی هم تعیین تکلیف شود تا با زمان‌بندی مشخص و برنامه‌ریزی لازم، مشکلی در بخش تولید ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید

خسارت های سنگین خاموشی ها به کشاورزان/ برق چاه‌های کشاورزی ۲ نوبت در روز قطع می‌شود!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه سیاست ما افزایش تولید برق در حداکثر میزان ممکن است، ادامه داد: در این چارچوب شناسایی چاه‌های غیرمجاز آب، اضافه برداشت‌ها و استخر‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال به‌طورجدی در دستور کار قرار دارد، چراکه در این حوزه تنها خط قرمز ما تأمین آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها است.

علایی بیان کرد: امروز مجموعه مخازن آب با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب برای تأمین و انتقال هفت میلیون مترمکعب از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در سال به‌منظور تأمین بخشی از آب شرب نیشابور و فیروزه به بهره‌برداری رسید و احداث مخازن و تأسیسات پیرامونی آن با هزینه صد میلیارد ریال انجام شد.

او با اشاره به طرح تأمین آب شرب شهر فیروزه از محل سد بار تصریح کرد: این طرح تاکنون چند بار با تأخیر مواجه شده و ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت آب منطقه‌ای استان برای این طرح در نظر گرفته‌شده که امروز با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ مقرر شد تا آخر تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اختصاص چهار میلیارد ریال برای مطالعه رودخانه‌ها در نیشابور به منظور شناسایی تجاوزات حریم و بستر رودخانه‌ها، تاکید کرد: نیشابور از شهر‌های کهن و مراکز تمدن ایران‌زمین است که بزرگان بسیار به جهان عرضه کرده، ولی امسال بروز خشک‌سالی سراسری در کشور دشت سرسبز نیشابور را هم تحت تأثیر قرار داده است که برای مدیریت منابع آب و نحوه و میزان برداشت از آبخوان‌های نیشابور به‌نحوی‌که کشاورزان آسیب نبینند در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق توزیع برق تولید برق مدیریت مصرف برق مشترکان برق شرکت آب منطقه ای میلیارد ریال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک

شهرام محسنی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر بر همه مسؤولان ضرورت دارد
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد