Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی برنامه های حمایتی متعددی را برای این قشر دارد که تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایر بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری، پرداخت ودیعه مسکن به خانوارهای نیازمند و  پرداخت کمک هزینه تحصیلی زنان سرپرست خانوار یا فرزندان از آن جمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته در سال گذشته ۱۴۰ زن سرپرست خانوار و دختر خود سرپرست تحت حمایت بهزیستی توانمند شده اند که طرح‌های خودکفایی، اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش از جمله برنامه‌های بهزیستی است که می تواند بخشی از سنگینی فشارهای اقتصادی بر دوش خانواده ها را کاهش دهد تا به همان نسبت آسیب های اجتماعی نیز کاهش یابد.

این مسوول با اشاره به نحوه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار گفت: طرح آماده سازی شغلی این زنان به دنبال برنامه‌های توانمندسازی و به شکل تک نفره است که فرد ابتدا آموزش‌های کارآفرینی، کسب و کار، فنی- حرفه ای و آشنایی با قوانین کار را دریافت می‌کند و سپس پروژه‌ای را تعریف کرده و بر اساس طرح مبالغی تحت عنوان سرمایه کار به شکل بلاعوض دریافت می‌کند.

وی اظهارداشت: تامین ودیعه مسکن جهت دسترسی به سرپناه و اسکان موقت، کمک هزینه شهریه دانشگاه این زنان یا فرزندان خود و تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان پسر زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر هستند و نیز طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار به منظور ارتقای سطح سلامت زنان خانواده های تحت پوشش از دیگر برنامه‌های حمایتی است که برای زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برخی مشکلات اقتصادی با هدف رفع برخی مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانوار، بسته های حمایتی در فواصل زمانی مختلف با کمک خیران، بین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مستمری این افراد براساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) به میزان ۲۰درصد حداقل مستمری کارگران از اردیبهشت سال جاری، بر اساس بُعد خانوار از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

برچسب‌ها سند راهبردی توانمند سازی زنان اشتغال زایی زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی زنجان اشتغال زایی زنجان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور زنان سرپرست خانوار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟