Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد که خواسته های مشروع ایران باید به طور مناسب و به درستی در مذاکرات برجامی پاسخ داده شود.

 وانگ کوان نماینده دائم چین نزد سازمان های بین المللی در وین پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه "بحران کنونی پیرامون توافق هسته‌ای با ایران ناشی از سیاست های غلط واشنگتن است" تاکید کرد که آمریکا می بایست به سیاست فشار حداکثری پایان دهد و تحریم‌های ایران را به صورت کامل و یکجا رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات وین درباره احیای برجام گفت: پیشرفت مهمی در روند رایزنی ها حاصل شده اما برخی اختلاف نظرهای عمده درباره رفع تحریم‌های علیه ایران همچنان باقی است.

وانگ کوان خاطر نشان کرد: این حقیقت که مسئله اصلی رفع تحریم ها در مذاکراتی که بیش از دو ماه است به طول انجامیده هنوز حل نشده باقی مانده است، نشان می دهد که مسئله به طور اساسی حل نشده است.

وی افزود: تمام تحریم‌های غیرقانونی باید به صورت کامل و یکجا، شامل تحریم‌های ضد ایرانی و علیه افراد و نهادهای ثالث لغو شود و این کلید بازگشت آمریکا و ایران به اجرای کامل برجام است.

این دیپلمات چینی همچنین تاکید کرد که تحریم های وضع شده علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام که ناسازگار با این توافق و قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل است، باید به طور کامل وفع شود.

وی تصریح کرد: همچنین به طور همزمان می بایست در توافق برای احیای برجام، تدابیر عملی و شروطی در نظر گرفته شود که مانع از خروج دل‌به‌خواهی طرف‌ها از توافق شود. پکن به علاوه از رسیدگی درست به خواسته های مشروع ایران در سایر زمینه ها حمایت می کند.

نماینده چین در مذاکرات وین افزود: اکنون زمان تصمیم‌گیری سیاسی است. خواسته‌های مشروع ایران در برجام باید به درستی پاسخ داده شود. پکن همواره موضعی بی طرف درقبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده و مایل به ادامه همکاری با سایر طرف ها برای پیشبرد مذاکرات است.

وی در پایان تاکید کرد که چین همچنان از حقوق و منافع مشروع خود در رفع تحریم ها و دیگر جنبه ها دفاع می کند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم