Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هر 99 کتابخانه زنجان خدمات امانت‌دهی و عضوگیری را انجام می‌دهند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از تجمع افراد در (لابی و راهرو کتابخانه، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه) الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد کرونا شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی هستند با رعایت کامل اصول بهداشتی و پروتکل‌های مقابله با ویروس کرونا به اعضا و مراجعان و مخاطبان کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه خواهند داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی در این مناطق صرفا در قالب امانت‌دهی و عضوگیری انجام می‌شود، تصریح کرد: فعلا سالن‌های مطالعه تا اعلام وضعیت زرد تعطیل است.

نیک‌بخش گفت: سایر فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در جریان قرار دارد، در حالی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برخی از این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه تلاش مسؤولان کتابخانه‌های عمومی حفظ سرانه مطالعه در بین شهروندان است، تصریح کرد: خوشبختانه میزان سرانه مطالعه در استان زنجان نسبت به کشور وضعیت مناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های امانت‌داده‌شده پس از بازگردانی یک هفته در قرنطینه می‌مانند، بیان کرد: این اقدام نیز در همه کتابخانه‌های عمومی و به لحاظ رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.

نیک‌بخش با بیان اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه عمومی در زنجان در حال ساخت است، اضافه کرد: طبق چشم‌انداز باید برای هر 11 هزار زنجانی یک کتابخانه ساخته شود که در حال حاضر به این میزان نزدیک هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است، بستر موجود در استان زنجان را برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را مناسب عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

نیک‌بخش با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی بیان کرد: در همین راستا تعدادی از کتابداران در فضای مجازی برنامه‌های متنوعی اجرایی می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: برخی کتابداران استان زنجان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در فضای مجازی برای ارائه برخی خدمات کتابخانه‌ای به اعضای کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی سعی دارند چراغ کتاب و کتابخوانی خاموش نشود.

وی از اجرای مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد و افزود: همچنین مسابقه نقاشی با موضوع کرونا نیز در فضای مجازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی زنجان کتاب کتابخانه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان عضوگیری امانت دهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان استان زنجان فضای مجازی فرهنگ مطالعه نیک بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود