Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:32:51 GMT

رسانه‌ها با اقناع سازی مردم به انتخاب اصلح کمک کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۸۶۸۶

رسانه‌ها با اقناع سازی مردم به انتخاب اصلح کمک کنند

مهدی جدیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم و اعتقاد داریم وضعیت کنونی اقتصاد و افزایش تورم از ضعف مدیریتی است که البته نباید به پای نظام گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات به معنای مشارکت در ساختن سرنوشت جامعه است، گفت: رسانه‌ها با توجیه مردم در انتخاب اصلح بر اساس معیارها و مؤلفه‌های رهبری به مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان فریدن با بیان اینکه انتقاد با تخریب تفاوت دارد اما در فضاهای مجازی شهرستان شاهد فضای تخریب هستیم، افزود: مسئولان مکلف به پاسخگویی هستند و اگر جوابگوی مشکلات و انتقادات مردمی نبودند باید نقد منصفانه در این ارتباط نوشته شود.

نشر اکاذیب در فضای مجازی ممنوع است

وی با اشاره به ضرورت آزادی بیان رسانه‌ها گفت: مطبوعات و رسانه‌های مجازی زبان گویای شهروندان هستند و معتقد به آزادی بیان آنها هستیم اما در صورت نشر اکاذیب نیز تکلیف قانونی داریم تا به عنوان مدعی العموم از تبعات آن جلوگیری کنیم.

جدیدی تأکید کرد: قبل از انتشار خبر در فضای مجازی باید صحت و سقم آن مورد بررسی قرار گیرد و رسانه در صورت انتشار خبر کذب حتی به شکل کپی برداری نیز بابد پاسخگو باشند.

شهروندان فریدنی تخلفات را در سامانه سجام ثبت کنند

وی خاطرنشان کرد: شهروندان فریدنی از سامانه سجام دادگستری استقبالی نداشتند که ضرورت دارد در این سامانه تخلفات اجتماعی و اقتصادی ثبت کنند تا رسیدگی شود.

جدیدی گفت: دستگاه‌های دولتی اگر به نفع یا علیه کاندیدها تبلیغ کنند جرم محسوب می‌شود، فضای مجازی بستر مناسبی برای تبلیغات انتخاباتی است اما در صورتی که مدیریت نشود آسیب زاست.

دادستان فریدن گفت: در پیشبرد اهداف نظام زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و عادلانه فراهم می‌کنیم تا شهروندان با رفاه و خیالی آسوده در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 5226868

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 فضای مجازی مشارکت مردمی چالش شایستگی چالش شفافیت دادگستری اصفهان انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان چالش شایستگی آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی اردبیل اراک واکسن کرونا مشارکت مردم در انتخابات شیراز عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی خزایی» از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

* در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

این دوره انتخابات تفاوت‌های اساسی با سایر دوره‌ها داشت، در بین لیست‌های اصولگرایی، اقبال اغلب مردم کمتر به سوی لیست کامل بود و گزینشی افراد را انتخاب کردند و طبقه اصلاحات متوسط هم تمایل بسیار کمی به رأی دادن داشتند.

کلیت مجلس همانند دوره فعلی اصولگرا هستند، حدود ۵۰ نفر مستقل ،۴۰ نفر از لیست‌های مرتبط با کارگزاران، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان به مجلس راه یافتند.

بانوان بیش از ۱۰ نفر هستند و احتمال افزایش آن در میان‌دوره‌ای ای هست، در کل آرایش جدیدی در مجلس دوازدهم حکم فرما است و نگاه مردم به تغییر و تحول است، زیرا ۱۴۷ نماینده فعلی دیگر در مجلس آتی حضور ندارند، نکته جالب این دوره راهیابی نماینده دلیجان و محلات با بیش از پنج هزار رأی به بهارستان است.

* مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مسائل مربوط به افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی سازی جهش تولید، حمایت از کشاورزی، توجه بیشتر به امور کارگران و فرهنگیان و ورزشکاران، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی، توسعه معیشت، اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی و هنر، و بهداشت و درمان از اولویت‌های ماست.‌

* اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

نظر به اولویت امور مردم، کمیسیون اقتصادی، علاقه خودم کمیسیون فرهنگی و یا آموزش است.‌

* مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

چالش‌های استان تهران بسیار زیاد هست، اهم آن بحث مسکن، حاشیه نشینی، آب، بهداشت و درمان، فرو نشست، حمل و نقل عمومی، امنیت، اشتغال، اتباع و موارد متعددی که در آینده مفصل به آن اشاره خواهم نمود.

کد خبر 6080399

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • زبان طنز نیشدار است
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم