Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین آغاز به کار ساخت پروژه احداث تصفیه خانه پساب با حضور محمدجواد اشرفی مدیر کل محیط زیست استان خوزستان، معصومه مرادزاده، رئیس محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضایی مدیر پایش و کنترل الودگی های دریایی سازمان محیط زیست کشور و مدیران عامل بانک‌های تجارت و ملت، امروز ۱۰ خردادماه، برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، آئین آغاز به کار ساخت پروژه احداث تصفیه خانه پساب با حضور محمدجواد اشرفی مدیر کل محیط زیست استان خوزستان، معصومه مرادزاده، رئیس محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضایی مدیر پایش و کنترل الودگی های دریایی سازمان محیط زیست کشور و مدیران عامل بانک‌های تجارت و ملت، امروز ۱۰ خردادماه، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با عرض خیر مقدم به میهمانانی که در این مراسم حضور داشتند گفت: با پیگیری‌ها و نظرات محیط زیست استان و منطقه تصمیم گرفتیم تا پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی برای تصفیه پساب‌های مجتمع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این مسیر از کمک‌ها و دانش دانشگاه صنعتی اصفهان بهره بردیم و این دانشگاه لایسنسور پروژه است. صدیقی زاده در پایان تاکید کرد: عزممان را جزم می‌کنیم در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت این پروژه را افتتاح کنیم.

اشرفی مدیرکل سازمان محیط زیست استان خوزستان در این مراسم با اشاره به لزوم پایبندی شرکت پتروشیمی کارون به اصول محیط زیست و مجاورت منطقه ویژه با خوریات و دریا گفت: پروژه تصفیه خانه پساب شرکت پتروشیمی کارون یکی از پروژه‌های تاثیرگذار در محیط زیست استان است. وی ضمن ابراز خرسندی از پایبندی کارون به الزامات محیط زیستی و تلاش‌ها و زحمات سال‌های اخیر مجموعه کارون اظهار داشت: پروژه تصفیه‌خانه پساب یکی از ثمرات پیگیری‌ها و اقدامات این شرکت بود و از عزمی که در این مجموعه وجود داشت توانست به چنین ثمری برسد.

مراد زاده، در مراسم کلنگ زنی تصفیه خانه پساب با اشاره به دو واحد پیش تصفیه این شرکت گفت: پتروشیمی کارون پیش از ارسال پساب‌های تولید شده به شرکت فجر انرژی خلیج فارس آنها را در این دو واحد تصفیه می‌کند اما با احداث این واحد می‌تواند در داخل شرکت کار تصفیه را انجام دهد. وی ادامه داد: با این اتفاق خوشایند شرکت می‌تواند بخشی از این پساب را به مجتمع برگردانده و از این پساب‌ها دوباره جهت مصرف شرکت استفاده شود

رئیس محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی از زحمات مجموعه کارون به خصوص پیگیری های مدیریت و مجموعه HSE قدردانی کرد.

لازم به ذکر است؛ شرکت پتروشیمی کارون در سه حوزه هوا، خاک و پسماند جزو شرکت هایی است که در شرایط بسیار مناسب از لحاظ استانداردها قرار دارد. به همین دلیل، برای ارتقاء کیفیت پساب‌های این شرکت پروژه تعریف شد که فاز اول پایلوت و مقیاس آزمایشگاهی آن در نیمه دوم سال ۹۶ انجام شد. پس از حصول نتایج مطلوب این پروژه با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در نیمه دوم سال ۹۷ وارد بحث مهندسی پایه و تفصیلی در مقیاس صنعتی شد.

پروژه از اسفند ۹۹ با آغاز شمع کوبی مقدماتی برای تست PDA کار خود را ادامه داد و در حال حاضر بخش عمده‌ای از طراحی فنی و فرآیندی انجام شده و بخش مهندسی خرید در حال انجام است و امید است با پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ این پروژه نیز به اتمام برسد.

همچنین، در طراحی این تصفیه‌خانه از چندین متد روز دنیا استفاده شده و با تلفیق روش هایی مانند UV، اوزناسیون، برج کربن و ... این تصفیه خانه به یکی از تصفیه‌خانه‌های منحصر به فایده دنیا در صنعت پتروشیمی و پساب ایزوسیانات تبدیل شود. شرکت پتروشیمی کارون از شرکت‌های پیشروی محیط زیست در زمینه مدیریت آلاینده‌های هوا، آلاینده‌های خاک و پسماند است که با انجام اقداماتی نظیر طرح مدیریت نشتی‌ها، طرح مدیریت ریزش‌ها و ایزولاسیون برخی واحدهای فرآیندی در بالادست توانسته حجم روان آب‌ها را به خوبی مدیریت کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت پتروشیمی کارون محیط زیست استان تصفیه خانه پساب پساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس