Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@02:03:42 GMT

آلودگي هوا در همه گيري کرونا کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۹۲۳۵

خبرگزاری آریا- رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در همه گیری کرونا، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.
به گزارش آریا، دکتر محمد صادق حسنوند، ماموریت اصلی مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران را شناخت عوامل خطر محیطی، ارتباط آن‌ها با سلامت انسان‌ها و در گام آخر، ارائه راهکار‌های پیشنهادی برای رفع مشکل آلودگی هوای کشور به سیاست‌گذاران و بالا بردن سطح آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به آن بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با عنوان این مطلب که آلودگی هوا پنجمین عامل مؤثر بر میزان مرگ و میر در کشور است، افزود: تأکید ما این است که با ترجمان دانش، تحقیقات خودمان را به کف جامعه ببریم و مشکلی را در کشور حل کنیم.
حسنوند گفت: مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مشاور دفاتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه است. محققان و استادان مرکز این چابکی را دارند که در تمام موضوعات جدید مربوط به آلودگی هوا با سایر مراکز داخلی و خارجی همکاری کنند.
وی ادامه داد: در همه گیری کرونا این مرکز با همکاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) توانست اولین تحقیقات هوابرد بودن سارس کووید 2 را در خاورمیانه منتشر کند.
دکتر حسنوند گفت: واقعیت این است که در همه گیری جهانی کرونا از طریق کاهش تردد‌ها و جلوگیری از هدر رفت انرژی، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آلودگی هوا کرونا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: چهارمین پایگاه موتورلانس اورژانس استان، صبح امروز در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرزین رضازاده، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در افتتاح مرکز موتور آمبولانس شهرستان مهاباد اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از موتورلانس‌ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: موتورلانس‌ها در شرایط بدی آب‌وهوا اعم از باران و برف به‌دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت ندارند و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

رضازاده ادامه داد: این پایگاه، نخستین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان‌غربی است و پیش از این سه پایگاه موتورلانس در مرکز استان فعال شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، پنج پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی خدمات اورژانسی را به نیازمندان و مصدومان ارائه می‌دهد.

کد خبر 748662

دیگر خبرها

  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد