Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که پنتاگون به کنگره آمریکا ادعا کرده که حملات نظامی سال ۲۰۲۰ به پنج کشور باعث مرگ ۲۳ غیرنظامی شده، یک سازمان غیر دولتی مستقر در انگلیس این آمار را رد کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در گزارش به کنگره این کشور آماری از تلفات غیرنظامیان در حملات سال ۲۰۲۰ واشنگتن به عراق، یمن، افغانستان، سومالی و نیجریه ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر ادعای این گزارش، پنتاگون به کشتن ۲۳ نفر از غیرنظامیان در این پنج کشور آسیایی و آفریقایی اذعان کرد اما طبق برآورد یک سازمان انگلیسی آمار تلفات بسیار بیشتر از شمار ادعایی آمریکا بوده است.

«ایروارز»(Airwars) که یک سازمان غیردولتی مستقر در انگلیس است و در زمینه اطلاعات درباره جنگ با داعش و دیگر گروه‌های تروریست در عراق، سوریه، لیبی فعالیت دارد، گزارش ادعایی پنتاگون درباره میزان تلفات غیرنظامیان را رد کرد.

بنا بر ادعای پنتاگون، «حدود ۲۳ غیرنظامی» در حملات سال گذشته میلادی آمریکا در این کشورها کشته و حدودا ۱۰ نفر زخمی شدند.

طبق این گزارش ادعایی، ۲۰ غیرنظامی افغانستان در حملات آمریکا جان باختند. یک غیر نظامی در سومالی و یک تن دیگر در عراق کشته شدند. پنتاگون به مکان فوت بیست و سومین غیرنظامی اشاره نکرده است.

«ایروارز» اعلام کرد، محافظه‌کارترین آماری که این سازمان درباره تلفات حملات آمریکا در سال ۲۰۲۰ می‌تواند ارائه دهد، مرگ ۱۰۲ غیرنظامی در این حملات است.

طبق گزارش ایروارز، دفتر ماموریت سازمان ملل در افغانستان اعلام کرده که در حملات ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۲۰، تعداد ۸۹ نفر کشته و ۳۱ تن زخیم شدند اما پنتاگون تنها مرگ یک غیرنظامی را به رسمیت شناخته و تایید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق نیجریه سومالی سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است

مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات اخیر دانشجویی در دانشگاه های این کشور به ویژه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک را نه یک اعتراض بلکه تروریسم توصیف کرده و خواستار استعفای هرچه زودتر رئیس دانشگاه کلمبیا به خاطر بی کفایتی در آرام کردن اوضاع دانشگاه و آنچه عدم مقابله با موج "یهودی ستیزی" در این دانشگاه شده است.

به گزارش عصرایران، جانسون در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "این اعتراض نیست بلکه تروریسم است. (مینوش) شفیق (رئیس دانشگاه کلمبیا) باید هر چه سریعتر استعفا کند."

گفتنی است در جریان اعتراضات اخیر در دانشگاه کلمبیا روز گذشته پلیس نیویورک با استقرار در این دانشگاه و دستگیری حدود 300 تن از دانجشجویان معترض آنها را روانه بازداشتگاه کرد.

رئیس دانشگاه کلمبیا از نیروهای پلیس خواسته برای جلوگیری از برپایی مجدد چادرهای تحصن از سوی دانشجویان حامی فلسطین، 17 روز دیگر در محوطه این دانشگاه استقرار یابند.

مایک جانسون نیز که از حامیان سرسخت اسرائیل محسوب می شود، همچنان به اظهارنظرها و انگ زنی های خود علیه دانشجویان حامی فلسطین و جنبش اعتراضی دانشجویی ادامه داده و آنها را به "یهودی ستیزی" و "حمایت و همدردی با تروریسم" متهم می کند.

او به لفاظی‌های تند خود علیه معترضان ضد اسرائیلی در دانشگاه‌ها ادامه داد و تظاهرات کنندگان در دانشگاه کلمبیا را به‌عنوان "همدران تروریست‌ها" معرفی کرد و متعهد شد که مجلس نمایندگان درباره اعتراض‌ها در سراسر کشور تحقیق کند.

جانسون به مدیران دانشگاه های نیویورک نیز تاخت و آنها را به عدم ایستادگی در برابر "همدردان تروریست ها" متهم کرد.

او تظاهرات کنندگان دانشگاه کلمبیا را به دلیل الهام بخشیدن به اعتراضات مشابه در سراسر کشور سرزنش کرد: " با این حال، بدتر از آن این است که نادیده گرفتن امنیت دانشجویان یهودی و مماشات با یهودی ستیزان در دانشگاه کلمبیا، اعتراضات نفرت انگیزتری را در سراسر کشور برانگیخته است."

او بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد که کمیته‌های مجلس تحقیقات درباره اعتراضات را آغاز خواهند کرد: " ما اجازه نخواهیم داد که یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه رشد کند و این دانشگاه ها را به خاطر شکستشان در حفاظت از دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه مسئول خواهیم دانست. و به همین دلیل است که امروز، ما اینجا هستیم تا تلاشی را در سراسر مجلس برای سرکوب یهودی ستیزی در محوطه های دانشگاهی اعلام کنیم."

زدن انگ یهودی ستیزی به دانشجویان معترض حامی فلسطین در حالی است که بسیاری از این دانشجویان معترض خود یهودی تبارند و می گویند حمایت آنها از مردم فلسطین و مخالفت آنها با نسل کشی رژیم اسرائیل در نوار غزه، به هیچ وجه مصداق یهودی ستیزی محسوب نمی شود.

این دانشجویان یهودی معترض حتی طی روزهای گذشته چندین ویدئو از خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و درباره مواضع خود علیه نسل کشی اسرائیل در غزه، توضیحاتی ارایه کرده اند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ترور برای بقا
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند