Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@03:22:19 GMT

آیا نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۹۳۱۰

آیا نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟

عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان توضیحاتی درباره واکسیناسیون کرونا میان نوزادان ارائه داد.

به گزارش برنا؛ حسین معصومی اصل، عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان درباره واکسیناسیون کرونا در میان نوزادان اظهارداشت: واکسیناسیون نوزادان هنوز در جهان توصیه نشده و در کشورهای دنیا برای افراد زیر 18 سال هم چندان این موضوع صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارزار واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورهای جهان با اولویت گروه های آسیب پذیر و پرخطر آغاز شده و در حال حاضر واکسیناسیون کودکان در دستور کار دولت ها قرار ندارد. اما به گفته متخصصان و کارشناسان، نیل به هدف مصونیت جمعی مستلزم واکسیناسیون کودکان نیز در گام های بعدی مبارزه با بحران شیوع کرونا است.

عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان ادامه داد: احتمال بروز عوارض ناشی از تزریق واکسن بر روی کودکان وجود دارد و این موضوع به صورت تحقیقاتی پس از واکسیناسیون کرونا میان همه بزرگسالان مد نظر قرار خواهد گرفت.

دکتر حسین معصومی اصل ادامه داد: کرونا به طور کلی جامعه بزرگسالان و گروه های پر خطر را درگیر کرده و تعداد اندکی از مبتلایان به کرونا در جهان از میان کودکان و نوزادان بوده اند.

او خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا در کشور ما مشابه سایر کشورها از اقشار پرخطر با رده سنی بالا آغاز شده و پس از آن گروه های پر ریسک واکسینه خواهند شد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کودکان واکسیناسیون جهان کشورهای جهان دولت مد جامعه جامعه جهان کشورهای جهان کودکان واکسیناسیون واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد