Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، افزود: این تعداد اشتغال حاصل فعالیت یک‌هزار و ۲۰۰ شرکت خلاق و پنج هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان است.

 «پرویز کرمی» شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق در شهرستان ملایر اظهار داشت: در دوران تحریم‌های ظالمانه دشمنان، شرکت‌های دانش بنیان صف‌شکنان تحریم و پیشران موتور محرکه کشور شدند و با ارتقای رتبه ایران در بسیاری علوم به‌ویژه در علوم فنی و مهندسی و علوم پایه، اکنون دارنده رتبه بین یک تا دهم جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نیروهای متخصص و توانمندی طی هشت سال گذشته در دانشگاه‌های کشور تربیت شده اند و در این مدت ۶ هزار ایرانی فعال در حوزه استارتاپ از دانشگاه‌های برتر دنیا به کشور برگشتند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به لزوم تامین مالی این تعداد شرکت خلاق و دانش بنیان ادامه داد: در راستای تامین مالی این شرکت‌ها سال ۸۹ قانون خوبی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تا سال ۹۲ متوقف ماند و پس از سال ۹۲ به واسطه نگاه رهبر معظم انقلاب در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، این قانون دوباره مورد تاکید قرار گرفت.

کرمی با اشاره به نقص این قانون مبنی بر طرح محصول یا های‌تک روی این شرکت‌ها بیان کرد: برای رفع این نقص، در حوزه معاونت علمی و فناوری قانون را درون سازمانی کردیم و عنوان «شرکت‌های خلاق» در معاونت علمی و فناوری را مطرح و برنامه زیست‌بوم فرهنگی و خلاق را تدوین کردیم.

وی به فواید صنایع خلاق اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال گذشته گردش مالی صنایع فرهنگی جهان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار بود، در حالیکه کل فروش نفت ایران در این مدت هشت میلیارد دلار بود و سهم ما از گردش مالی صنایع فرهنگی جهان تنها ۱۵۰ میلیون دلار است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه صنایع خلاق از جمله صنایعی است که می‌تواند ایران را نجات دهد ادامه داد: این در حالیست که نفت را می‌توانند تحریم کنند، اما کالاهای صنایع خلاق ما را نمی‌توانند تحریم کنند و می‌توانیم این محصولات را به کشورهای جهان بفروشیم.

کرمی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق تحریم‌پذیر نیستند افزود: حدود نیمی از کل دانشجویان ما دختران هستند که پس از تحصیل می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان مشغول شوند و صنایع فرهنگی را در دست گیرند و به صورت زنجیره‌ای کار کنند.

وی تاکید کرد: قلب منبت دنیا دست ما است، اما با داشتن کارگاه‌های غیر زنجیره‌ای، شبکه ندارند، در حالیکه شهرستان ملایر با ۲ عنوان جهانی در حوزه مبل و منبت و انگور می‌تواند تبدیل به شهر خلاق شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: صنایع فرهنگی باید صاحب پیدا کند و ما آمادگی داریم خانه‌های تاریخی را مرمت کرده و به دست صاحبان ایده دهیم تا خانه خلاق و نوآور  ایجاد شود و شرکت‌های دانش بنیان از مرکز رشد بیرون بیایند.

ایجاد خانه خلاق در استان همدان و شهرستان ملایر

کرمی با تاکید بر اینکه اگر به نوآوری فکر نکنیم، از بین می‌رود، خطاب به مسئولان ملایر تاکید کرد: ایجاد خانه‌های خلاق را در شهرستان به‌ویژه در حوزه مبل و منبت پیگیری و راه‌اندازی و بخش خصوصی را وارد کار کنید، ما نیز حامی شما هستیم.

وی گفت: بخش هنر و فرهنگ، هزینه‌زا و هزینه‌بر نیست، بلکه ثروت‌زا و اشتغال آفرین است و این امر باید در سرلوحه کاری مدیران قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآور شد: اینکه استان همدان ۵۶ شرکت دانش بنیان و ۶ شرکت خلاق دارد، با توجه به پیشینیه فرهنگی و تاریخی آن خوب نیست، درحالیکه شهرستان ملایر به تنهایی می‌تواند ۱۰۰ شرکت خلاق داشته باشد.

کرمی فعالیت پژوهشکده انگور و کشمش و مبل و منبت دانشگاه ملایر را در کشور مثال‌زدنی دانست و بیان کرد: دانشگاه‌های مادر ملایر به خوبی در حوزه مبل و منبت و انگور و تبدیل ایده به علم و محصول به خوبی عمل کرده‌اند و در این راستا دانشگاه‌های کشور باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد خلاق باید در استان همدان ساری و جاری شود افزود: طی ۲ یا سه ماه آینده خانه خلاق در استان همدان و به دنبال آن در شهرستان ملایر راه‌اندازی می‌شود که ملایر با ۲ عنوان جهانی منبت و انگور و دیگر صنایع فرهنگی، ظرفیت بالایی در تبدیل شدن به شهر خلاق را دارد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری شرکت های دانش بنیان شهرستان ملایر صنایع فرهنگی دانش بنیان استان همدان صنایع خلاق مبل و منبت شرکت خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم