Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: فعالان عرصه سیاسی کشور در شرایط حساس کنونی باید با ایجاد محملی برای مشارکت گسترده تمامی مردم واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری، زمینه برپایی هرچه باشکوه‌تر این انتخابات را فراهم کنند.

 ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و فرارسیدن سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و همچنین تسلیت ایام شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع) بر حضور با شکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ۱۴ خرداد ماه یادآور عروج آسمانی مردی از تبار پیامبر عظیم‌الشان اسلام (س) است که با آغاز نهضت اسلامی، مردم را به قیام برای اقامه شعائر و احکام اسلامی فراخواند و با جد و جهد وصف ناپذیر در برابر رژیمی بیدادگر و وابسته به بیگانگان و دشمنان اسلام ایستاد و با پشتوانه ملتی غیور موجب سقوط نظام سلطنتی و پوسیده پهلوی و برپایی نظامی مبتنی بر اصول اسلام در بهمن ۱۳۵۷ شد.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: قیام بزرگ مردم در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که به دنبال بازداشت امام خمینی (ره) به علت انتقاد از لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد، منشاء حرکتی شد که با مجاهدت خستگی ناپذیر و اندیشه نافذ امام خمینی (ره) مسیر سعادت را بر مبنای آموزه‌های دین مبین اسلام، فراروی دیگر ملل و جوامع آزاده و حق طلب نیز قرار داد و اکنون با گذست بیش از نیم قرن از حرکت الهی آن پیر سفر کرده، پایه حکومت‌های دست نشانده حاکمان زر و زور و تزویر را به لرزه افکنده است و نقشه راه جبهه مقاومت و جنبش‌های آزادیخواه در برابر طواغیت و استکبار جهانی گردیده که نمونه اخیر آن در یکپارچگی مردم فلسطین و پیروزی آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه غزه تبلور یافت.

این بیانیه مصاف نظام سلطه و صهیونیسم با انقلاب اسلامی و ملت ایران را یک تقابل بنیادین توصیف و با برشماری عوامل دشمنی آمریکا و متحدان آن، با جمهوری اسلامی آورده است: بحمدالله ایران عزیزمان با سپری کردن سال‌های پر از فراز و نشیب که هر لحظه از سوی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد تهدید قرار می‌گیرد، با تداوم آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قله‌های عظمت و علم را فتح کرده و اکنون در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و آزمونی بزرگ قرار گرفته که بدیهی است برگزاری پرشور و انتخاب خدمتگزاری اصلح و جهادی علاوه بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تحکیم پایه‌های مردم سالاری دینی، جلوه ای از مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی به نمایش خواهد گذاشت و موجب افزایش اقتدار و عزت ملی خواهد شد. از این رو فعالان عرصه سیاسی کشور در شرایط حساس کنونی باید با ایجاد محملی برای مشارکت گسترده تمامی مردم واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری، زمینه برپایی هرچه باشکوه‌تر این انتخابات را فراهم نمایند.

ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهیدان تاریخ ساز نهضت ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از اقشار مختلف ملت ایران برای حضور حماسی و باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران دعوت به عمل آورده و تاکید کرده است: بی گمان رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی اطاعت از ولی فقیه زمان، اهتمام در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب و حفظ وحدت، بصیرت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقای [سیدرضا] زواره‌ای، [عضو حقوقدان شورای نگهبان] آمد. برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری مشورت‌ کرد. گفتم، با توجه به اجبار استعفا از شورای نگهبان، لازم است با اعضای شورا مشورت‌ کند. فکر می‌کند در میزگرد [مناظره] تلویزیونی با نامزدان دیگر، می‌تواند نظر مردم را به برنامه‌هایش جلب کند. محمدتقی، مباشر کارهایمان در بهرمان آمد. مریض است و عازم سفر کربلاست.

آقای [صادق] زیباکلام، [استاد دانشگاه تهران]، برای انجام سومین قسمت مصاحبه آمد و گفت، کتابی در مورد انتقادات و جواب‌ها مربوط به من در جریان انتخابات مجلس، به نام «هاشمی و دوم خرداد» نوشته است. عصر آقای پروفسور [محمدنبی] نعمتی، [جراح مغز و اعصاب در دانشگاه بُن]، رئیس متخصصان ایرانی مقیم آلمان آمد و گفت، ۲۴۰۰ ایرانی در سازمانشان عضوند و به فکر راه‌انداختن بیمارستانی در جزیره کیش، به عنوان بیمارستان بین‌المللی با بهترین استاندارد هستند. بناست برای بررسی، به کیش برود؛ تشویق کردم.

آقای [سیدحسین] موسویان آمد و گفت، اعضای حزب اعتدال و توسعه، حزب را جدی نمی‌گیرند و تعهدی را که برای روزنامه داده‌اند، نپرداخته‌اند و حاضر نیستند در انتخابات فعال باشند و آقایان [محمدباقر] نوبخت و [اکبر] ترکان، نامزدی را هم قبول نکرده‌اند و بعضی‌ها ‌خواستند که حزب از آقای [سیدمحمد] خاتمی حمایت کند که رأی نیاورد. پیشنهاد ‌کرد که دکتر [حسن] روحانی، خوب است معاون‌اول رئیس‌جمهور بشود. سفر دکتر روحانی به پاکستان را موفق توصیف کرد.

دانشجویان و طلاب ممتاز بسیجی [شرکت‌کنندگان در نهمین مجمع سراسری دانشجویان و طلاب بسیجی ممتاز کشور] آمدند. آقای [علیرضا] زاکانی، [رئیس سازمان بسیج دانشجویی] گزارش داد. از میان چهار هزار داوطلب، ۴۰ دانشجو و ۱۵ طلبه انتخاب شده‌اند. برای آنها صحبت مفصلی در اهمیت تعهد و تخصص با هم و ضرورت تلاش بیشتر علمی کردم.

امروز در اندونزی، مجلس گام دوم را در محکوم کردن عمل [آقای عبدالرحمن وحید]، رئیس‌جمهور برداشت که اگر یک گام دیگر بردارد، ساقط می‌شود. درگیری‌ها در فیلیپین هم ادامه دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901072

دیگر خبرها

  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی