Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است هنر بزرگ امام را در گفتمان سازی انبیا برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تدوام آن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «سید احمد خاتمی» امروز(پنج‌شنبه، 13 خرداد) در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی رشت با بزرگداشت بیستمین سالگرد نماینده فقید ولی فقیه در گیلان گفت: آیت الله احسانبخش مردی ولایتمدار در عمل بود و ارسال هزار کامیون کمک‌های مردمی به جبهه تنها یک نمونه از مجاهدت این عالم مجاهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انبیا ویژگی‌های برجسته‌ای داشتند که بدین سبب، شایستگی مصطفی بودن و برگزیده خداوند شدن را یافتند افزود: گفتمان سازی از مهمترین ویژگی انبیا بود. گفتمان فرهنگی نهادینه بوده که در عمق جانها استوار است.

 

وی عزاداری سید الشهدا(ع) برای جوامع شیعی را یک گفتمان دانست و اذعان کرد: فرهنگ تهذیب و تزکیه دیگر گفتمان انبیا بود و تعلیم و تربیت در رأس وظایف و مسئولیت های الهی انبیا قرار داشت.

 

خاتمی گفتمان عدالت را به‌عنوان دیگر گفتمان انبیا مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اگر در جامعه ای گفتمان عدالت به گفتمان رایج تبدیل شود، عدالت در جامعه برپا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه انبیا به‌دنبال گفتمان سازی بوده و موفق نیز شدند تصریح کرد: هرجا جلوه ای از دبن و معنویت است به برکت دفاع مقدسی است که انبیاا(ص) آفریدند.

 

خاتمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) عاشق امامان و به ویژه سیدالشهدا(ع) بود تصریح کرد: هنر بزرگ امام، گفتمان سازی انبیا بود. وی در طول 10 سال مدیریت بر جامعه، گفتمانی را نه برای ایران بلکه برای جهان آفرید.

 

*انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شد

وی با اشاره به فرمایش امام راحل :" ما انقلابمان را به جهان صادر می‌کنیم." اظهارداشت: مقصود امام صدور فرهنگ انقلاب اسلامی ایران به جهان بود که امروز تحقق یافته است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جنگ اخیر صهیونیست ها با فلسطین، انتفاضه سنگ تبدیل به انتفاضه موشک شد افزود: اسرائیل برای اولین بار از پا درآمد و تقاضای آتش بس کرد و این یعنی انقلابمان را به جهان صادر کردیم.

 

وی صدور انقلاب را در مقاومت و ایستادگی ملت‌ها در برابر ظالمان دانست و تاکید کرد: کمتر از 25 سال دیگر شاهد سقوط رژیم جعلی اسرائیل خواهیم بود.

 

خاتمی در ادامه مقاومت مردم یمن در برابر سعودی‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عربستان انتظار پایان جنگ در هفت روز و تسخیر یمن را داشت، اما هفت سال است در باتلاق گیر کرده و یمنی‌ها تا 150 کیلومتری عمق خاک عربستان پیش رفتند.

 

وی با بیان اینکه گفتمان یعنی یک فرهنگ هدفمند که امام راحل آن را در جهان نهادینه کرد، به چهار ویژگی گفتمان امام اشاره و تصریح کرد: برپایی چنین مراسم‌هایی، پاسداری از این گفتمان‌هاست که خود یک رزمایش در حفظ انقلاب اسلامی است.

 

*جدایی دین از سیاست تکذیب پیامبر (ص) است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری آوردن دین به صحنه زندگی را اولین ویژگی گفتمان امام برشمرد و افزود: نهضت امام راحل زمانی آغاز شد که جدایی دین از سیاست در حال تبدیل شدن به یک گفتمان بود، اما امام با گفتمان‌سازی، دین را به صحنه آورد و ثابت کرد دین جوامع را احیا می کند و می تواند بر ویرانه‌های حکومت طاغوت، ساختمان حکومت اسلامی را سامان دهد.

 

وی تاکید کرد: اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند، پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) را تکذیب کرده است.

 

خاتمی با بیان اینکه جریان ارتجاع درصدد نهادینه کردن نقطه مقابل گفتمان امام است نصریح کرد: جریان سکولار جریان جدایی دین از حکومت است که بسیار خطرناک بوده و برگرفته از جریان مسیحیت تحریفی است.

 

وی خطاب به محبان امام (ره) خواست تا مراقب جریان سکولار در پوشش روز باشند که ادامه همان جریان تحریفی با دو لبه جریان روشنفکری بیمار و جریان ارتجاع است که دین را درک نکردند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ویژگی دوم گقتمان امام را مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: در سال 57 که نضهت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دو گفتمان لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق در جهان حکمفرما بود که امام مردم سالاری دینی را نهادینه کرد.

 

*عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌‌ها طبق قانون است

وی انتخابات را جشن سیاسی ملت ایران برشمرد و تاکید کرد: مردم ایران صاحبخانه هستند و در 28 خرداد برای سیزدهمین بار رییس جمهور خود را انتخاب می کنند و این در حالیست که طاغوتیان حکومت را میراث خود می‌دانستند.

 

خاتمی با بازتعریف معنای مردم که همه شهروندان را با هر مذهبی در برمی‌گیرد گفت: این درحالی است که برخی مردم را حزب و گروه خود تعریف می‌کنند که تائید آنها را جمهوریت می دانند و نگاهشان به مردم نگاه به حزب خود است.

 

وی با بیان اینکه برخی ها حرف خود را به نام مردم می زنند اذعان کرد: شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظیفه احراز صلاحیت داوطلبان را دارد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری قانون اساسی را برگرفته از رای مردم دانست و با اشاره به شبهاتی که این روزها مطرح می‌شود اذعان کرد: بیش از 40 سال است که شورای نگهبان به وظیفه خود عمل می کند و هربار در انتخابات مورد هجمه دشمن و نفوذی‌ها قرار می‌گیرد درحالیکه این شبهه‌افکنی ها آنها را از میدان بیرون نخواهد کرد و مستحکم‌تر به وظیفه خود عمل می‌کنند.

 

*دشمن به دنبال  انتخاباتی سرد و بی رمق است

وی مایوس کردن مردم از انقلاب را خط دشمن به‌ویژه در روزهای پیش رو دانست و گفت: شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تایید می‌کند و این مردم هستند که فرد اصلح را با رای خود بر می‌گزینند.

 

خاتمی ادامه داد: دشمن درصدد است تا انتخابات در یک فضای سرد و بی رمق شکل گیرد در حالیکه وفاداران به امام با حضور باشکوهشان در انتخابات بار دیگر دشمن را مایوس خواهند کرد.

 

وی مردم را افتخار نظام و شورای نگهبان و حضور در انتخابات را واجب شرعی دانست و گفت: حفظ نظام از واجبات است که از مصادیق آن حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حضور در انتخابات رای مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هر رایی که به صندوق انداخته می شود یک آری به نظام است.

 

وی حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح را دو مقوله مهم در اداره کشور دانست و انقلابی بودن، ولایتمداری، شجاعت، مردمی بودن، استکبارستیزی، خستگی ناپذیری و مدیریت جهادی را از معیارهای انتخاب اصلح برشمرد.

 

*روحیه استکبارستیزی روحیه قرآنی است

خاتمی سومین ویژگی گفتمان امام (ره) را استکبار ستیزی تعریف کرد و اذعان داشت: روحیه استکبارستیزی روحیه قرآنی است و باید در برابر دشمن ایستاد.

 

وی بر تداوم جنگ سیاسی و ایستادگی در برابر آمریکا تاکید کرد و افزود: آمریکا در پی سلطه است. جز گرانی‌های افسارگسیخته نتیجه‌ای از مذاکره ندیده‌ایم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ملت عاشورایی ایران روی ذلت را نخواهد دید و گفتمان ما گفتمان عزت، گفتمان سیدالشهدا(ع) و امام راحل است.

 

وی بصیرت را چهارمین ویژگی گفتمان امام (ره) تعریف کرد و خاطرنشان ساخت:42 سال انقلاب اسلامی ایران با بصیرت و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری اداره شده و با صلابت به راه خود ادامه خواهد داد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: گفتمان سازی انقلاب مشارکت حداکثری آیت الله خاتمی انتخابات ریاست جمهوری عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی ایران ویژگی گفتمان امام شورای نگهبان گفتمان سازی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!

 رحمت‌اله بیگدلی به سخنان احمد خاتمی که گفته بود « به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما جلوی ناهنجاری ها خواهیم ایستاد»، واکنش نشان داد.

بیگدلی خطاب به امام جمعه مشهد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

 آقای خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید و کلید بهشت در دست شماست؟
نه کلید بهشت در دست شماست و نه شما در ادعای ایستادن در مقابل ناهنجاری صادقید، اگر صادقید؛

۱. در مقابل تخلف هزار میلیاردی کاظم صدیقی بایستید و شفاف‌سازی کنید!

۲. در مقابل فساد سه و نیم میلیارد دلاری چای دبش در دولت رئیسی بایستید و شفاف‌سازی کنید!

۳. در باره پرونده بابک زنجانی شفاف‌سازی کنید و بگویید: چه کسی به او مجوز فروش نفت داد، چه کسی او را پشتیبانی کرد و تکلیف دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار بدهی او چه شد؟!

۴. خواهان رسیدگی به پرونده باندی شوید که با لغو یک‌جانبه قرارداد کرسنت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت زدند و باعث محکومیت دو میلیارد دلاری ایران در دادگاه لاهه شدند؟

۵. در مقابل تورم و گرانی که دمار از روزگار مردم درآورده است بایستید و عوامل آن را به مردم معرفی کنید!

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد