Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:50:17 GMT

روسیه: خروج نیروهای خارجی به نفع افغانستان است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۹۷۲۳

روسیه: خروج نیروهای خارجی به نفع افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان اظهار داشت که خروج نیروهای خارجی و برقراری صلح به نفع این کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آمریکا ممکن است پیش از یازده سپتامبر نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بیانیه‌ای اظهارداشت: سرعت روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نشان می‌دهد که این نیروها پیش از زمان تعیین شده از افغانستان خارج می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج شتابزده نیروهای خارجی تصریح کرد: «این که تا چه حد عقب نشینی سریع نیروهای خارجی با منافع ثبات و امنیت افغانستان مطابقت دارد، در مرحله اول باید با مقامات افغانستان گفت‌وگو شود. اما ما خروج نیروهای نظامی از افغانستان و برقراری یک صلح دائمی و پایدار را به نفع این کشور می‌بینیم».

زاخاروا پیش از این نیز گفته بود که میلیاردها دلار به باد رفت، آمریکایی‌ها پس از سال‌ها لشکرکشی بی‌حاصل به این حقیقت رسیدند که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد.

سخنگوی طالبان: به مبارزه با آمریکا و داعش ادامه خواهیم دادروسیه: حضور آمریکا و ناتو مانع عادی‌سازی شرایط در افغانستان استکارشناس روس: آمریکا در طولانی‌ترین جنگ خود در افغانستان شکست خورده است

وی از نیروهای آمریکایی و ائتلاف خواسته بود تا نتایج ماموریت در افغانستان را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهند زیرا ماموریت نظامی در این کشور توسط شورای امنیت صادر شد بنابراین گزارش نیروهای آمریکایی و ائتلاف به شورای امنیت شنیدنی است و باید انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرده بود که کمک‌های آمریکا به گروه‌های تروریستی در افغانستان هنوز ادامه دارد و اطلاعاتی درباره کمک‌های واشنگتن به گروه‌های تروریستی از جمله داعش در افغانستان در دسترس قرار گرفته است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیروهای خارجی خروج نیروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.

به گزارش ایسنا، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه