Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی ارتقاء کیفی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و کارآمد سازی کانون ها را یکی از رویکردهای اصلی ستاد در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «سعید سعادتی» درنشست مشورتی شورای مناطق ستاد فهما با محور منطقه یک، به برگزاري نشست مشورتي شوراي مناطق ستاد فهما اشاره داشت وگفت: در اين جلسه توانمندسازي در عرصه فعاليت‌هاي هنري کانون‌ها به عنوان يکي از برنامه‌هاي پش رو ستاد فهما در سال ۱۴۰۰مطرح  می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما بابیان اینکه مسجد برای همه ذائقه ها و همه گروه های سنی است اضافه کرد: در کشور بیش از ۸۵ هزار مسجد داریم که از این تعداد ۲۵ هزار  و۴۰۰ کانون در کشور شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در طرح ایران قوی بدنبال نظام بخشی و ساماندهی فعالیت ها بودیم  اظهارداشت: به  بخشی ازاهداف رسیدیم و امسال بدنبال کیفی سازی فعالیت های کانون ها هستیم.

 

سعادتی با تاأکید براینکه  باید تربیت کادر هنر مند و کادر فرهنگی کانون ها و شناسایی استعداد ها و توانمند سازی اعضاء کانون ها و حمایت از کادر اقدام کنیم ادامه داد: نشست‌های مشورتی شورای مناطق نقش موثری را در برنامه‌ریزی، نظارت و جاری‌سازی سیاست‌های ستاد فهما ایفا می‌کنند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با بیان اینکه با توجه به تاکید رئیس ستاد فهما و رویکرد شورای معاونین، سلسله جلساتی به صورت مستقیم با استان‌های مختلف برگزار شده و ذیل مشورت و همفکری تصمیم‌گیری می‌شود تا برنامه‌هایی که قرار است در سطح استانی اجرا شود کامل و جامع باشد افزود: از سوی دیگر کانون‌ها بتوانند از آن بهره مند شوند؛ این رویکرد منجر به اعمال سیاست‌های بالادستی و اقتضائات استانی و بومی در طراحی فعالیت‌ها خواهد شد، یعنی همان هدفی که در برگزاری این جلسات دنبال می شود.

 

وی با تأکید برکیفی سازی  فعالیت ها و برنامه ها ادامه داد: یک پیوست پیوند با مسجد در همه زمینه ها لحاظ شده است که اجراهای میدانی گروه های سرود و نمایش و اکران ها مسجد و محله محوری مطرح است.

 

سعادتی  پیامد ارتقاء نیروی انسانی و برنامه ها را  ارتقاء کانون های مساجد و کارآمدی کانون ها عنوان کردوافزود: فعالیت‌های کانون‌ها، تربیت نیروی انسانی و کادر هنرمند و فرهنگی در کانون‌های مساجد از جمله برنامه‌های محوری ستاد فهما به شمار می‌رود و این مهم به منظور شکوفایی و توانمندسازی اعضای کانون‌ها در دستور کار قرار گرفته و نکته مهم آن است که در تمامی این سلسله فعالیت‌ها پیوند با مسجد تعریف شده است.

 

به گفته وی باید در نشست هایی که داریم جایگاه ستادهای استانی و حمایت از کانون ها و تعامل بیشتر با کانون ها جایگاه ستاد ارتقا ببخشیم و از تمرکز گرایی جلوگیری کنیم و در برون سپاری کارها بیشتر تلاش کنیم.

 

در این نشست  سه محور د ارتقای کیفی و کارآمدسازی فعالیت‌های کانون‌های مساجد، آسیب‌شناسی فهمای 1399 طرح ملی ایران قوی و راهکاری پررنگ تر شدن جایگاه ستادهای استانی در بحث ساماندهی و حمایت از کانون‌هامورد بررسی قرار گرفت.

 

نشست مشورتی شورای مناطق ستاد فهما با محور منطقه یک با حضور مدیران ستادی از استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برگزار شد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های کانون ها ستاد فهما فرهنگی هنری فعالیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی