Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وبدا، نخستین نشست مجازی مدیران و کارشناسان سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت در سال جاری، با حضور مدیران و کارشناسان خیّرین سلامت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

امیر صادقی مدیر کل سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت در این نشست، چشم انداز این اداره کل را «توسعه پایدار در حوزه سلامت با افزایش مشارکت های اجتماعی» عنوان کرد و افزود: برنامه ها در اداره کل در سه حوزه خیّرین و اقدام داوطلبانه، مشارکت اجتماعی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی، سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت هدایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تقویت، ساختارمندی و اشاعه کار داوطلبی در حوزه سلامت، تقویت و پایش سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت، تکریم و نکوداشت مشارکت های اجتماعی، احصاء نیازهای دارای اولویت معاونت های وزارت، سیاست گذاری حوزه مشارکت بر اساس دانش پژوهی، مشارکت های بین الملل در حوزه سلامت، شبکه سازی سمن های مرتبط موضوعی و استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی در حوزه ساخت، تجهیز و مدیریت همراه سراهای کشور به عنوان مهمترین اهداف اختصاصی حوزه نام برد.

صادقی ضمن معرفی حوزه CSR یا مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در حوزه سلامت، بهره گیری از این ظرفیت را به عنوان یک دستاورد مهم و ارزشمند در وزارت بهداشت مطرح کرد و بر مستند سازی فعالیت خیّرین و تکریم و تجلیل جایگاه آنان و شفاف سازی از سوی دانشگاه ها و دانشکده ها در قبال عملکرد خیّرین تاکید کرد.

مدیرکل سازمانهای مردم نهاد و خیّرین سلامت ضمن اعلام عقد تفاهم نامه با معاونت فرهنگی دانشجویی نوید داد که به منظور بهره مندی از ظرفیت های مشارکت های مردمی در بخش های مختلف حوزه سلامت بزودی باسایر معاونتهای وزارت بهداشت تفاهم نامه منعقد می شود.

مسئول برنامه مسئولیت پذیری اجتماعی اداره کل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت نیز در مورد جلب مشارکت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در مورد ضرورت توجه به مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه سلامت و سیستم های انگیزشی مرتبط توضیحاتی را ارائه کرد.

پیرانی همچنین اعلام کرد که طی هفته آتی دستورالعمل کمیته مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، شرح وظیفه این کمیته و نحوه تشکیل آن ذیل شورای هماهنگی مشارکتهای مردمی دانشگاه ها و دانشکده ها ابلاغ می شود.

در ادامه تعدادی از دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی به بیان چالش های این حوزه پرداختند.

لزوم تأیید صلاحیت مراکز خیریه و موقوفه درمانی

همچنین حائری رییس اداره امور موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد نیز مباحثی را در خصوص اهم عناوین فعالیت های حوزه کاری بیان کرده و با اشاره به لزوم تأیید صلاحیت مراکز خیریه و موقوفه درمانی و نظارت بر مؤسسات خیریه بیمارستانی و تشکل های مردم نهاد حوزه سلامت، توضیحات جامعی را در این خصوص ارائه کرد.

وی، بررسی و شناسایی قابلیت ها، توانمندی ها و ظرفیت های موجود سازمان های مردم نهاد در سطح دانشگاه ها و دانشکده ها و گسترش فضای اعتماد، تقویت ارتباط و تعامل بین وزارت بهداشت و سازمان های مردم نهاد مرتبط، فرهنگ سازی و تمهید زمینه های مناسب و ترغیب به سازماندهی فعالیت ها و ارزیابی و نظارت بر عملکرد تشکل های مردم نهاد را از جمله انتظارات خود از دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی اعلام کرد.

منیژه یونسی رییس اداره امور خیّرین سلامت در خصوص اقدامات و جلسات برگزار شده مربوط به تشکیلات حوزه های متناظر توضیحاتی ارائه کرده و ادامه داد که بازتعریف دستورالعمل پلاک کوبی اموال اهدایی از سوی خیّرین و تدوین شاخص های رتبه بندی دانشگاه  ها و دانشکده ها از اولویت های برنامه ریزی اداره امور خیّرین در ماه آتی است که ارسال نقطه نظرات، پیشنهادات و الگوهای اجرایی و تجارب از سوی دانشگاه ها و دانشکده ها در این خصوص بسیار ارزشمند است.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه ها و دانشکده ها مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان های مردم نهاد مردم نهاد حوزه سلامت وزارت بهداشت خی رین سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است