Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار نهاوند ضمن تسلیت سی‌و دومین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵خرداد، گفت: تقویت مشارکت سیاسی مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، و ضرورتی غیرقابل انکار و وظیفه همه مسئولان است.

مراد ناصری  پنجشنبه ۱۳ خرداد در جلسه شورای آموزش‌و پرورش شهرستان نهاوند، گفت: اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو که تعیین کننده زمامدار امور اجرایی کشور و همچنین اعضای شوراهای شهر و روستاهای کشور است، بر کسی پوشیده نیست و تجربه نشان داده است که رای بالا پشتوانه قوی برای منتخبان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری تأکید کرد: در انتخابات پیش‌رو با رعایت قانون، حفظ بی طرفی و امانتداری خود را ملزم به بسترسازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌دانیم.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش در بحث کرونا عملکرد بسیار خوبی داشت ودر رابطه با انتخابات نیز می‌تواند در ایجاد شور و نشاط بسیار مؤثر باشد، افزود: در ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیز آموزش وپرورش می‌تواند بسیار شورآفرین باشد.

وی گفت:سال گذشته و امسال ما درگیر ویروس منحوس کرونا بوده‌ایم و آموزش وپرورش نقش بسیار مهم و کمک کننده‌ای در پیشگیری و شیوع این بیماری داشت.

ناصری ادامه داد: درست است که آموزش مجازی هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین کاملی برای تعلیم و تربیت حضوری دانش آموزان باشد؛ اما با توجه به شرایط به وجود آمده، کار معلمان نیز چندین برابر شد و با کمک و همراهی خانواده ها درس و تحصیل دانش‌آموزان هیچ وقت متوقف نشد.

وی  خاطرنشان کرد: برای اینکه وارد پیک پنجم کرونا نشویم، باید همواره با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی شرایطی را فراهم کنیم تا ان شاءالله در چند ماه آینده شاهد پایان کرونا باشیم.

فرماندار نهاوند اجرای مطلوب پروژه مهر را مهمترین ماموریت آموزش وپرورش در طول تابستان دانست و تأکید کرد: در راستای اجرای مطلوب پروژه مهر و آمادگی کامل مدارس برای آغاز مهری پر شور و نشاط، لازم است سایر دستگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های خود به آموزش وپرورش کمک کنند.

پروژه مهر نماد مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت است

مدیر آموزش وپرورش نهاوند نیز در ادامه پروژه مهر را نماد مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: استفاده از قالب پروژه مهر در برنامه‌ریزی و مدیریت آموزشی، بینشی جامع نگر، عینی و نظام‌مند نسبت به فعالیت‌ها، مسائل و اقدامات مربوط به اداره مدارس را به همراه دارد.

محمد حسین  دارایی  تصریح کرد: هدف نهایی پروژه مهر، آمادگی کامل مدارس در همه‌ زمینه‌ها برای آغاز سال‌تحصیلی بدون هیچگونه مشکل است که در این رابطه در آموزش وپرورش نهاوند نیز بر اساس شیوه‌نامه دریافتی، کارگروه‌های هفت‌گانه از اوایل اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده و به جد پیگیر مسائل هستند.

دارایی ادامه داد: از مهمترین فعالیت های کارگروه های پروژه مهر می‌توان به ساماندهی نیروی انسانی، سازماندهی کلاس‌های درس، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، ثبت‌نام دانش‌آموزان، توزیع کتب درسی و... اشاره کرد.

دبیر شورای آموزش وپرورش شهرستان توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای را از دیگر اقدامات مهمی دانست که در راستای پروژه مهر انجام می‌پذیرد و گفت: بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم، پروسه‌ای است که از پایه هفتم آغاز می‌شود و در نهایت، بر اساس فرم‌های الف، ب و ج با هدایت مشاورین محترم و با در نظر گرفتن ظرفیت های شهرستان انجام می‌پذیرد.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند با اشاره به شعار محوری پروژه مهر ۱۴۰۰ با عنوان " مدرسه تحولی، کانون تربیتی محله" بیان کرد: در پروژه مهر امسال، اصول ۹گانه‌ای را دنبال می‌کنیم که عبارتند از: ١. نه مدرسه ی بدون برنامه عملیاتی ۲. نه  کلاس بدون معلم ٣. نه معلم بدون کلاس ۴. نه دانش آموز بدون مدرسه و معلم ۵. نه مدرسه ی بدون نمازخانه ، آزمایشگاه و کارگاه و ... ۶. نه مدرسه ی بدون تجهیزات و امکانات بهداشتی ۷. نه مدرسه ی بدون زیر ساخت آموزش الکترونیکی ۸. نه مدرسه ی بدون کمیته پیشگیری از بیماری کرونا ۹. و نه اداره ای بدون برنامه اجرایی سند تحول.

دارایی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و برای محدود کردن رفت و آمدهای اولیا، ثبت‌نام از حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز شهرستان به صورت الکترونیکی و در سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir و بر اساس محدوده جغرافیایی انجام می‌شود.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند از راه‌اندازی یک آموزشگاه جدید شبانه روزی در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش پوشش تحصیلی و تسهیل رفت وآمد بخشی از دانش‌آموزان شهرستان، آموزشگاه شبانه روزی ولایت را راه‌اندازی کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات مشاركت حداكثري استانی شهرستانها آموزش و پرورش آموزش وپرورش نهاوند دانش آموزان پروژه مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات

فرماندار مشهد گفت: خراسان رضوی در مرحله اول انتخابات حوزه مشهد و کلات افزایش ۷ درصدی مشارکت داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری امروز در نشست خبری استودیو انتخابات خراسان رضوی که در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از شهرستان مشهد و کلات پنج نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند که تکلیف چهار نفر از آنها در دوره اول مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در دوره دوم تکلیف نفر چهارم مشخص می‌شود، ادامه داد: مشهد جزو کلان شهرهایی  است که مشارکتش در انتخابات افزایشی بود و ما 7 درصد افزایش داشتیم که علت آن اضافه شدن تعداد افرادی بود که به سن رای رسیده بودند.

فرماندار مشهد افزود: در دوره اول انتخابات 17 درصد تعرفه بیشتر نسبت به سال 98 استفاده شد و مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، ضمن اینکه ما کم‌ترین شکایت و نارضایتی را داشتیم.

داوری بیان کرد: در دوره اول کم‌ترین مشکل و اعتراض را داشتیم و به جز سرمای هوا مشکل خاص دیگری در استان وجود نداشت، به طوری‌که  98 درصد حوزه‌های انتخاباتی راس ساعت 8 صبح کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: تلاش کردیم نقایص مرحله اول را رفع کنیم و برای مرحله دوم هزار و 64 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش بینی شده که هزار و 20 شعبه در مشهد و 44 شعبه در کلات فعال خواهند بود.

فرماندار مشهد عنوان کرد: برای این مرحله 18 هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی آماده شده اند که انتخابیه مشهد و رضوی در 14 حوزه تقسیم می‌شوند که 13 حوزه در مشهد و 3 حوزه مرکزی فعال خواهد بود.

داوری خاطرنشان کرد: هر منطقه به فراخور شعب اخذ رای چند ناحیه دارد که صندوق رای را مدیریت می‌کنند که همه اینها در اتاق وضعیت به صورت صوتی و تصویری رصد می‌شوند.

وی بیان کرد: تبلیغات از ساعت 12 شب 13 اردیبهشت شروع شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه‌ خواهد داشت؛ اقلام انتخابات را در مخازن فرعی روز پنج شنبه در شعبه ها قرار خواهیم داد و تمام عوامل از ساعت پنج صبح در شعبه ها حضور دارند و انتخابات راس ساعت 8 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: شماره تلفن فرمانداری برای پاسخگویی و حضور شعبه‌های سیار در حالت آماده باش است، البته اولویت ما با مکان‌های اجتماعی است.

 داوری بیان کرد: کسانی که دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده اند در این مرحله می توانند رای بدهند و افرادی که از 11 اسفند 1402 تا 21 اردیبهشت 1403 به سن رای‌دهی رسیدند و همچنین افرادی که در دوره اول رأی ندادند نیز می‌توانند در انتخابات دوره دوم مجلس شرکت کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد