Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@03:09:06 GMT

پالایشگاه تهران تا یک ساعت دیگر وارد مدار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۰۱۲۹

پالایشگاه تهران تا یک ساعت دیگر وارد مدار می‌شود

تین نیوز

سخنگوی پالایشگاه نفت تهران گفت: با توجه به کاهش شعله‌های آتش به ۳ درصد حجم اصلی، پیش‌بینی می‌کنیم پالایشگاه تا حوالی ظهر وارد مدار تولید شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شاکر خفایی اظهار کرد: یک بحث مهار آتش و یک بحث اطفاء مطرح است که مهار از همان دیشب انجام شد و آتش به هیچ کدام از مخازن دیگر سرایت نکرد اما اطفای فراورده نفتی منوط به این است که تمام محتویات داخل مخزن بسوزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر منتظر هستیم که اطفای حریق به طور کامل صورت بگیرد و بعد از آن واحد های فرایندی را وارد مدار کنیم.

وی افزود: اطفاء قابل پیش بینی نیست. از دیشب فوم روی آن ریخته می شود اما برای خاموش شدن نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد اما حوالی ظهر این احتراق تمام می شود. در حال حاضر تنها دو تا سه درصد از حجم اصلی کل آتش باقی مانده و میزان دود بسیار کاهش یافته است.

سخنگوی پالایشگاه نفت تهران در خصوص موضوعات مطرح شده در مورد انفجار های متعدد در پالایشگاه تهران توضیح داد: زمانی که مخزن دچار احتراق است نشتی دارد و تغییر شکل می دهد و صدایی که به گوش می رسد ناشی از نشتی مخزن و تغییر شکل دادن آن است. تاکنون هیچ حادثه‌ مجددی نداشتیم و همکاران ما از اولین لحظات حادثه در شب گذشته تاکنون در حال تلاش برای مهار و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر نقاط هستند.

به گفته خفایی، آخرین شعله‌های آتش فعلی مربوط به محوطه باند بال مخزن cold slops است که امیدواریم به زودی به صورت کامل خاموش شود. اکنون مشکل جدی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر دیروز، چهارشنبه (۱۲ خردادماه) آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

آتش هم اکنون مهار شده است و تلاش‌ها برای خاموش کردن نهایی آن ادامه دارد. این حادثه تلفات جانی نداشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حریق پالایشگاه تهران پالایشگاه نفت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در گفتگوی ویژه خبری تلویزیون درباره قرارداد شهرداری تهران با چین در حوزه واردات واگن و اتوبوس برای حمل و نقل عمومی تهران توضیحاتی داد که مهمترین بخش های آن را در زیر می ‌خوانید:

* او درباره اینکه چرا شهرداری تهران با چین قراداد بست: ۶۶ درصد رفت و آمد تهران با حمل و نقل شخصی است و ما در زیر ساخت دچار عقب افتادگی تاریخی هستیم. ما در داخل هر ظرفیتی بود دنبال کردیم و ۳ هزار اتوبوس داخلی قرارداد بستیم از ۱۱ هزار دستگاهی که تهران نیاز داشتیم. ما ۱۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۶۰ دستگاه آن کار می کرد الان ۲۱۰۰ اتوبوس فعال داریم که در چند روز آینده به ۲۴۰۰ دستگاه می رسد.

* ۷۲ هزار تاکسی در تهران داشتیم که فرسوده بود یا ۶ هزار ون داشتیم که برای ۱۵ سال پیش بود. در مترو نیز یک عقب افتادگی جدی داریم لذا موضوع توسعه زیرساختهای شهر از جمله مترو بود.

ادامه دارد....

کد خبر 848550 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران ایران و چین شهردار

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد