Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی رشت با تسلیت ایام رحلت امام راحل(ره) اظهار کرد: با گذشت بیش از ۳۰ از زمان رحلت امام راحل(ره) تمامی مردم ولایتمدار جمهوری اسلامی و دیگر ملت‌های مسلمان به عزاداری پرداخته و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاتمی با اشاره به ویژگی‌های گفتمان امام راحل(ره) افزود: ورود دین به صحنه زندگی، ورود دین به سیاست، مردم‌سالاری دینی، گفتمان استکبارستیزی، گفتمان عزت، از جمله مهم‌ترین گفتمان‌های امام راحل(ره) بوده است.

وی انتخابات ریاست جمهوری را یک جشن سیاسی در تاریخ ایران دانست و بیان کرد: طاغوت حکومت را ارث پدری خود می‌دانستند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم با حضور در پای صندوق رأی رئیس‌جمهور خود را تعیین می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از گروهی جمهوری اسلامی و شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند، تصریح کرد: عده‌ای مردم را فقط حزب و باند خود می‌دانند و اگر حزب آنان تائید شد جمهوریت را قبول داشته و در غیر این صورت جمهوریت را زیر سؤال می‌برند که جای بسیار تأسف دارد.

خاتمی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظیفه دارد صلاحیت افراد را بررسی و احراز کند گفت: شورای نگهبان صلاحیت افراد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را رد یا تائید نمی‌کند لذا فقط احراز آنان را بررسی می‌کند، چه‌بسا افرادی که صلاحیت آنان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احراز نشده در مابقی سمت‌ها به موفقیت برسد.

وی با گله‌مندی از حملات واردشده به شورای نگهبان پس از اعلام اسامی افراد تائید صلاحیت شده بیان کرد: افرادی که می‌گویند نباید ۱۲ نفر در شورای نگهبان برای مردم تصمیم بگیرند در واقع دارند قانون را زیر سؤال می‌برند زیرا شورای نگهبان به وظایف  قانونی خود عمل کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان یکی برنامه استکبار در انتخابات ریاست جمهوری ایران را حضور کمرنگ مردم دانست و تصریح کرد: خط استکبار این است انتخابات در جمهوری اسلامی کمرنگ برگزار شود، لذا افرادی مهندسی انتخابات توسط شورای نگهبان را مطرح می‌کنند باید در دنیا و آخرت پاسخگو سخنان خود باشند.

خاتمی با تأکید بر حفظ استحکام و عظمت ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای افزود: مردم ایران روی ذلت را به خود نخواهد دید زیرا همواره در برابر استکبار ایستادگی کرده است، لذا خواهش دارم برخی از سیاسیون حل مشکلات کشور را منوط به توافق با آمریکا ندانند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد انتخابات ریاست جمهوری زیر سؤال می برند شورای نگهبان امام راحل ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد