Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی تهران درباره گزارش منتشره از سوی سازمان بازرسی کل کشور واکنش نشان داد و گفت: موارد ذکر شده مربوط به دوره های قبل بوده و در انتظار صدور رای مراجع قضایی هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در پی انتشار اطلاعیه  سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه تخلفات متعددی از بهزیستی استان تهران شناسایی شده است و تخلفات عمده آن شامل، تخصیص اعتبار 300 میلیارد ریالی و عدم وجود محل و نحوه هزینه کرد، تخصیص 7 هزار ویال واکسن آنفولانزا و عدم وجود اسناد چگونگی استفاده از آن، واریز مستمری به  حساب‌های بانکی افراد فوت شده،  امین شاهرخی مدیر‌کل بهزیستی استان در این باره گفت: در حال حاضر پرداخت مستمری مددجویان به صورت متمرکز و منظم از طرف سازمان بهزیستی کشور به حساب مددجویان در اقصی نقاط کشور صورت می‌پذیرد و از سال 98 با همکاری سازمان ثبت احوال آمار فوت شدگان در دوره‌های زمانی 3 ماهه دریافت شده و مستمری مددجویان فوت شده بطور خودکار قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی در مورد پرداخت‌های بهزیستی به مددجویان افزود: در حال حاضر تمام پرداختی‌ها به مددجویان اعم از مستمری، کمک موردی، حق پرستاری، کمک هزینه معیشت و درمان و..... منحصرا از طریق واریز به حساب آنها صورت می‌گیرد و هیچگونه پرداختی بصورت مستقیم صورت نمی‌گیرد.

وی در مورد پلاک ویژه معلولین گفت: براساس آیین نامه‌های موجود صرفاً معرفی مددجویان واجد شرایط دریافت پلاک معلولین به پلیس راهور بر عهده بهزیستی است و قوانین جاری در مورد پلاک خورو معلولین همچون دیگر انواع پلاک بر اساس آیین نامههای صادره از پلیس راهور است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران درباره تزریق واکسن آنفولانزا به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تهران گفت: در برنامه واکسیناسیون آنفولانزا اولویت ما، افراد مقیم در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان بر اساس سهمیه اختصاص یافته از سوی وزارت بهداشت بود و با فراخوانی که دادیم تمام این افراد به‌علاوه پرسنل این مراکز واکسینه شدند. با رایزنی‌های صورت گرفته موفق شدیم همه‌ی معتادین مقیم مراکز ترک اعتیاد را به‌همراه پرسنل مراکز واکسینه کنیم.

شاهرخی افزود:  پس از دریافت سهمیه واکسن از وزارت بهداشت تعدادی از پرسنل ستادی و مراکز تأمین و توسعه نیز به صورت داوطلبانه واکسن آنفولانزا را دریافت کردند.واکسیناسیون‌های صورت‌گرفته مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا( همزمان با شیوع کرونا)  بر اساس اولویت‌ها انجام شد و حتی یک مورد اعتراض در زمینه تزریق واکسن آنفولانزا نداشتیم.

وی در خصوص مراکز شبه خانواده و کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: در اولویت‌های آخر بهزیستی برای تزریق واکسن آنفولانزا قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران درباره واکسیناسیون کرونا گفت: در استان تهران تاکنون به 5 هزار و 416 نفر واکسن تزریق شده است البته بر اساس مصوبات ستاد کرونا اولویت واکسیناسیون سالمندان و پرسنل این مراکز و اولویت بعدی مراکز نگهداری معلولان بود که واکسیناسیون افراد مقیم در این مراکز  با حضور بازرسین سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت انجام شد.

300 میلیارد ریال از اعتبار مددجویان بهزیستی استان صرف کارت هدیه مدیران بهزیستی شده است!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی بهزیستی استان تهران واکسن آنفولانزا تهران درباره وزارت بهداشت کل بهزیستی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟