Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا یکی دیگر از تصمیمات دونالد ترامپ را لغو کرد. طی حکمی استخراج نفت و گاز در ایالت آلاسکای آمریکا متوقف شد. ترامپ حق استخراج نفت و گاز تا ده سال را در این منطقه واگذار کرده بود.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا همانطور که پیش از آغاز ریاست جمهوری‌اش گفته بود که مخالف استخراج نفت و گاز در آلاسکاست، دستور توقف حفاری در پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال ( Arctic National Wildlife Refuge) را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت کشور ایالات متحده مجوزی که دولت ترامپ برای ده سال صادر کرده بود، فعلا لغو شده و باید یک بازبینی کامل از نظر اکولوژیکی روی این پروژه صورت بگیرد.

پس از این بازبینی اعلام می‌شود که آیا این مجوز همچنان معتبر است یا باید به طور کامل لغو و یا محدود شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷ علیرغم مخالفت‌های شدید نهادهای محیط زیستی مجوز استخراج نفت و گاز در آلاسکا را به مزایده گذاشت و بدین ترتیب حفاری در این منطقه را برای ۱۰ سال آزاد کرد.

منطقه حفاظت‌شده پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال حدود ۸۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و احتمال داده می‌شود که ذخایر عظیمی از مواد خام را در خود ذخیره کرده است. بهره‌برداری از این منطقه سالیان درازی است که محل مناقشه است.

این منطقه زیستگاه خرس‌های قطبی، گوزن شمالی و گونه‌های دیگری از جانوران سردسیری است.

برچسب هاجو بایدن قطب شمال

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: جو بایدن قطب شمال آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو استخراج نفت و گاز قطب شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس

آفتاب‌‌نیوز :

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، امروز در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های استان، گفت: تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت چالوس دقایقی پیش ممنوع شد.

وی افزود: این ممنوعیت تردد به سبب کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران صورت گرفته است.

زندی‌فر ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران و کرج از سه ساعت دیگر به طور کامل یک طرفه می‌شود.

وی گفت: اکنون تردد از میدان امیرکبیر تا شهرستانک فقط برای افراد بومی میسر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان