Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فروشندگان مجموعه های آموزشی ویژه کنکور یک موسسه آموزشی که این مجموعه ها را با قیمت ناچیزی در فضای مجازی می‌فروختند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهارکرد: نماینده حقوقی یک موسسه آموزشی معتبر در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که اشخاصی ناشناس مجموعه‌های آموزشی ویژه کنکور متعلق به موسسه آموزشی ایشان را منتشر می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد که این اقدام موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به این موسسه شده است.

وی افزود: شاکی اظهار کرد که با اعلام دانش آموزانی که از مجموعه های آموزشی موسسه استفاده می کنند، متوجه شدند این مجموعه ها در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است. او همچنین گفت که اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام این موسسه اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه ها در شبکه های اجتماعی می کنند. 

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند، گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از دو صفحه اینستاگرامی با بیش از  ۷۱ هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعدادی از مجموعه های آموزشی ویژه کنکور مربوط به موسسه شاکی را با مبالغ ناچیزی به فروش می رسانند.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا دو نفر از گردانندگان اصلی این صفحات شناسایی شدند. در ادامه نیز با اقدامات فنی هویت و محل سکونت متهمان به دست آمد و پس از هماهنگی با مقام قضایی هر دو نفر در مناطق غربی تهران دستگیر شدند. 

به گفته وی این افراد به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.
 
معظمی گودرزی افزود: متهمان با انتقال به پلیس فتا، پس از مواجه با شاکی ضمن پذیرفتن بزه انتسابی اظهار کردند که با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدند.

رئیس پلیس فتا در پایان اظهار کرد: طبق ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. در همین راستا شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلیس فتا دستگيري ناجا مجموعه های آموزشی موسسه آموزشی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، این پرونده توسط رئیس دادگاه شماره 18 تحقیقاتی بارسلونا به دلیل شعارهای نژادپرستانه و توهین علیه فوتبالیست برزیلی رئال تشکیل شده است.

قاضی تحقیقاتی را در مورد دو هوادار باشگاه بارسلونا به اتهام توهین نژادپرستانه به وینیسیوس در جریان مسابقه ال‌کلاسیکوی اکتبر گذشته در استادیوم المپیک مونتجوئیک (برتری 1-2 رئال) آغاز کرده است.

همانطور که منابع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری EFE اطلاع داده اند، با درخواست لالیگا این دو فرد که بازداشت شده اند، احتمالا با مجازات سنگین روبرو خواهند شد و وینیسیوس نیز اعلام کرده می خواهد در دادگاه علیه آنها شهادت بدهد.

دیگر خبرها

  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت