Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی با سابقه کاراته گفت: کاپیتان تیم ملی کاراته با رفتار و علمکرد خود در طول مسیر کسب سهمیه المپیک، به الگویی ماندگار برای کل ورزش ایران مبدل شد. مطمئنا نام "ذبیح اله پورشیب" برای همیشه در تاریخ ورزش کاراته ایران و حتی جهان ماندگار خواهد شد.

احمد پورسلیمانی پیشکسوت و مربی باسابقه کاراته ایران در گفت و گو با خبرنگار ما ، در خصوص عدم حضور پورشیب در المپیک توکیو اظهار داشت: متاسفانه قوانین دست و پاگیر WKF سبب شد تا کاراته دنیا در نخستین تجربه المپیکی شدن، از حضور یکی از بهترین‌های این رشته بی نصیب بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که پورشیب در المپیک غایب است، اما اتفاقات رقم خورده موجب شد تا نام پورشیب بیش از هر کاراته کا دیگری در تاریخ مسابقات المپیک ثبت شود.

این پیشکسوت کاراته سپس گفت: پورشیب نماد "سخت کوشی" در ورزش کاراته است. او در طول مسیر کسب سهمیه بسیار منظم، کم حاشیه و پرتلاش بود و ثابت کرد که با عزم و اراده، امکان انجام خیلی کارها وجود دارد. حقیقتا کاپیتانی تیم ملی کاراته برازنده اوست

پورسلیمانی یادآور شد: قطعاً بزرگترین آرزوی هر ورزشکاری شرکت در معتبرترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک و افتخارآفرینی برای کشور است و پورشیب نیز از این قاعده مستثنی نیست. ولی خب چه می توان کرد که زور وی به  قوانین فدراسیون جهانی کاراته نرسید و WKF به بزرگترین مانع در این راه بدل گشت. بنده معتقدم  در این شرایط و در صورت کسب مدال المپیک توسط گنج زاده، معادل پاداش او باید برای پورشیب نیز درنظر گرفته شود و این اقدام حداقل کار و مرهمی برای پورشیب و در جهت قدردانی از تلاش‌های کاپیتان تیم ملی کاراته خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران المپیک تیم ملی جهان المپیک کاراته مربی پیشکسوت پورشیب تیم ملی کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کیومرث هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویدادهای مهم کسب مدال کنیم. با استعدادهایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکار است اظهار داشت: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتارهای مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود.

هاشمی اظهار داشت: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیازهای اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های وزیر ورزش از رشته ژیمناستیک اظهار داشت: ممنونیم که این فرصت به رشته ژیمناستیک داده شد. دوستان زیادی در مجموعه فدراسیون در کسب این موفقیت سهم دارند و با تلاش گروهی فدراسیون و کادر فنی امروز شاهد این اتفاق تاریخی و کسب سهمیه هستیم.

وی در ادامه افزود: در این چند سال توفیقات بسیار خوبی برای ژیمناستیک ایران به دست آمد و همه هدف ما ایجاد همدلی و موفقیت این رشته مادر است که استعدادهای بیشماری در آن وجود دارند. همه این موفقیت‌ها باعث سرافرازی ژیمناستیک است و خوشحالیم که در اعتلای ورزش کشور سهیم بوده‌ایم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: حضور هاشمی در موفقیت ژیمناستیک بسیار تاثیرگذار بوده است و خوشحالیم که با حضور او حال ورزش عوض شد چون دغدغه ورزشکاران را داشتند. وزیر ورزش پیگیر وضعیت ژیمناستیک بود و این پیگیری باعث شد که الان شاهد این افتخار بزرگ برای ژیمناستیک باشیم.

مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مدیرکل حوزه وزارتی، سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک و رضا خیرخواه سرمریی تیم ژیمناستیک هنری نیز در این جلسه حضور داشتند.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد تجلیل کرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901428

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!