Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مراد اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در گرگان با خودداری از اعلام تعداد طرح های در دست اجرای حوزه آب و خاک کشاورزی استان‌ها اظهار داشت: این اعتبارات در حوزه آب و خاک حوزه کشاورزی از جمله زهکشی اراضی، تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری و تامین و انتقال آب به مزارع هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی به اجرای طرح های بخش آب و خاک در گلستان اشاره کرد و گفت: اجرای زهکشی اراضی در این استان یکی از اقدامات مهم حوزه آب و خاک کشاورزی است که تاکنون در ۹۸ هزار هکتار از اراضی مستعد و اولویت دار اجرا شده و به بهره برداری رسید.

کارشناسان جهادکشاورزی گلستان معتقدند که ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی گلستان نیازمند زهکشی است.

به گفته کارشناسان حوزه آب و خاک گلستان، بخش وسیعی از زمین های شمال این استان به دلیل اقلیم نیمه خشک، نوع بافت خاک و شوری امکان کشت قابل قبولی ندارد که با اجرای طرح زهکشی قابلیت بهبود کاشت و افزایش خواهد یافت.

گلستان سال ۹۳ در سفر رییس جمهوری به گلستان زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان به تصویب هیات دولت رسید و اجرای آن با تامین اعتبار، عملیاتی شد.

اکبری همچنین اجرای طرح سامانه نوین آبیاری اراضی کشاورزی گلستان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی را مهم برشمرد و گفت: طی هشت سال اخیر حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی این استان مجهز به این سامانه شده و بهره وری مصرف آب را افزایش داده است.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی، گلستان را جزو استان های پیشرو در اجرای سامانه نوین آبیاری در کشور معرفی کرد و گفت: اکنون ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان مجهز به سامانه نوین آبیاری است.

طرح تجهیز مزارع گلستان به سامانه‌های نوین آبیاری از سال ۶۹ آغاز شد.

استان گلستان با دارا بودن ۶۶۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب‌های مهم تولیدات بخش کشاورزی کشور است.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی برای شرکت در مراسم بهره برداری از طرح ۲۰ هزار هکتاری زهکشی اراضی گلستان به این استان سفر کرده است.

برچسب‌ها علی مراد اکبری گرگان گلستان اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان گرگان گلستان اعتبارات اخبار کنکور هزار هکتار از اراضی سامانه نوین آبیاری حوزه آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور، اعتبارات در زمینه فرونشست زمین، کنترل بیماری سالک و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از فرونشست زمین را مصوب کرده، اما بعد از گذشت یک سال این اعتبارات به استان تخصیص داده نشده است.
منصور شیشه فروش افزود: درخواست مشخص مدیریت بحران این است که سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این مصوبات که ستاد بحران کشور به استان تخصیص داده، اقدام کند، چون زمان اجرای این طرح‌ها محدود است.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است