Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حامد آرمان‌فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران امروز در حاشیه اطفای آتش سوزی مخازن پالایشگاه نفت تهران گفت: حجم آتش‌سوزی نسبت به قبل خیلی کاهش پیدا کرده در حال حاضر فقط ۵ درصد حجم آتش سوزی اولیه باقی مانده است. اما اطفای همین مقدار تا شب زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان کامل هیدروکربن های داخل مخازن باید صبور باشیم، خاطرنشان کرد:  تلاش اصلی تیم آتش نشانی و عوامل پالایشگاه جلوگیری از سرایت آتش به مخازن دیگر بود که در این امر بسیار موفق عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمان فر اضافه کرد: هم اکنون مخازن کناری محل آتش سوزی کاملا خنک و فشار آنها نیز کنترل شده است و جای هیچگونه نگرانی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه از آغاز آتش سوزی برنامه ای برای ذخیره هیدروکربن های داخل مخازن آتش گرفته نداشته ایم، خاطرنشان کرد: مهمترین مسله در اطفای آتش، جلوگیری از خسارت بیشتر و سرایت آتش به سایر مخازن بود.

این مسئول یادآور شد: از عصر روز گذشته که آتش‌سوزی آغاز شده تاکنون که ۱۸ ساعت از عملیات اطفا می‌گذرد، نیروهای آتش نشانی و عوامل پالایشگاه در صحنه حضور دارند و جلوی بروز خسارات بیشتر را گرفته‌اند.

معاون وزیر نفت: آتش‌سوزی مهار شد

اما ساعتی پس از آنکه مسئولان پالایشگاه اعلام کردند که اطفای کامل حریق تا امشب طول می‌کشد، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با تلاش مستمر نیروهای عملیاتی مستقر در پالایشگاه تهران، حادثه آتش‍‌سوزی دراین پالایشگاه به صورت کامل مهار و اطفا شده است.

ایسنا در این زمینه نوشت: علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پیامی اظهار کرد: تلاش بی وقفه و ایثارگری آتش‌نشانان متعهد و خدوم که همواره در راستای نجات جان و مال هم نوعان خویش گام بر می دارند بر کسی پوشیده نیست. این‌بار نیز این مهم توسط عوامل خدوم آتش نشانی و نیروهای عملیاتی پالایشگاه تهران، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران وشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حادثه آتش سوزی عصر روز گذشته پالایشگاه تهران به وقوع پیوست تا از وقوع حادثه ای بزرگتر ممانعت کند. شایسته است مراتب قدردانی و تشکر از اقدامات متهورانه و شجاعانه نیروهای آتش نشانی که در نهایت سرعت، دقت و دلسوزی منجر به اطفای کامل حریق و ممانعت از سرایت شعله های آتش به سایر مخازن مجاور شد، به جای آورده شود.

کد خبر 605414 برچسب‌ها پالایشگاه نفت آتش‌ نشانی حوادث - آتش سوزی تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پالایشگاه نفت آتش نشانی حوادث آتش سوزی تهران معاون وزیر نفت آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا