Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:47:38 GMT

شرکت در انتخابات مشارکت در ساخت کشور است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۱۸۷۷

شرکت در انتخابات مشارکت در ساخت کشور است

سید عباس تقوی روز پنجشنبه در گفت و گوی برخط با جمعی از فعالان سیاسی دانشگآه‌های هرمزگان با موضوع آثار مشارکت و نبود مشارکت در نظام سیاسی، اظهار داشت: حکومت پهلوی سهمی برای مردم در کشور قایل نبود که توسط مردم کنار زده شد.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات و رای دادن یعنی اینکه از حق قانونی خود در تعیین سرنوشت استفاده می‌کنم و نه تنها انتخابات ۱۴۰۰ بلکه سایر انتخابات‌ها هم برای کشور دارای اهمیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: افراد با رای دادن می‌توانند اعتراض خود را به عملکردها در کشور نشان داده و مسیر حرکت را تعیین کنند که این قدرت تغییر در صورت مشارکت نکردن در انتخابات وجود ندارد و آثار اعتراض به نتیجه نمی‌رسد.

این دارانده مدرک کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن بیان داشت: پشت کردن به انتخابات از اساس در نظام های اجتماعی قابل قبول و عقلایی نیست و کسانی که می‌خواهد ممکلتشان را بسازند باید در کنار هم و متحد در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.

وی افزود: انقلاب اسلامی مدلی از حاکمیت برای جهان ارایه کرده که نظام بین‌الملل را به چالش کشیده است و کسانی که نمی‌خواهند مدل جمهوری اسلامی وجود داشته باشند متحد شده‌اند تا آرا مردم به ثمر ننشیند.

حجت الاسلام تقوی خاطر نشان کرد: مشارکت نکردن در انتخابات همسویی عملی با آنانی است که از خیزش و رویش جمهوری اسلامی به عنوان یک نطام برآمده از ایدئولوژی جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: مشارکت نکردن به معنی نادیده گرفتن منافع اساسی و ملی کشور است که می‌تواند ضررهای جبران ناپذیر بر کشور و مردم وارد کند.

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان در پاسخ به سوالی با موضوع مشارکت پایین در انتخابات هم بیان داشت: چنانچه رییس جمهو یک کشور در شرایط بحرانی تقاضایی از مردم داشته باشد یکی از مانند کشورهای آسیای شرقی که به خاطر بحران اقتصادی از مردم خواست طلاهایشان را به عنوان پشتوانه مالی در اختیار بانک مرکزی یا دولت قرار دهند، چه زمانی مردم همراهی می‌کنند؟

وی ادامه داد: مردم زمانی همراهی می‌کنند که ارتباط دوسویه تعاملی بین مردم و دولت برقرار باشد و همچنین اگر بحران را بزرگ‌تری مانند جنگ نظامی یا فشارهای فوق‌العاده اقتصادی سیاسی وارد شود دولت نیازمند به همراهی و همسویی آحاد مردم داشته باشد، مشارکت حداقلی می‌تواند تعامل و حمایت حداکثری در پی داشته باشد؟

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: علاوه براین که مشارکت حداکثری در انتخابات برکت حمایت و همراهی حداکثری را در پی دارد، زبان طعنه زنان را هم قطع می‌کند، بعد از انتخابات مجلس با طعنه می‌گویند مجلس حداقلی و فلان است که این‌ها در روحیه نماینده مجلس هم اثر می‌گذارد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) می‌گویند مردم باید در صحنه باشند و اگر دلسرد بشود و حضور نداشتن‌ آنان آثار بدی برای کشور در پی دارد، نبود مردم در صحنه عواملی دارد که بخشی هایی به داخل و بخش‌هایی به خارج بر می‌گردد.

امام جمعه اسبق رودان در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص مداخله خارجی از طریق دریا در کشور در صورت مشارکت نداشتن مردم در انتخابات هم گفت: این از آن حرف‌های خنده‌دار است، ایران جیبوتی و عراق و لبنان و افغانستان نیست البته کشورهای قلدر برای خود یک سروری و آقایی را قایل بودند و هستند.

وی اظهار داشت: اما این سخنان در زمانی که جمهوری اسلامی و ایران در تعامل‌های بین‌المللی به سطح بازدارندگی دست یافته از حرف‌های بی مزه در عالم است.

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان خاطر نشان کرد: آمریکا در بخش نظامی مهمترین سرمایه‌گذاری خود را بر روی نیروی هوایی کرده‌ چون فهمیده نیروی دریایی و زمینی دیگر کارایی ندارد و در نیروی هوایی هم بر روی آفند و پدافند سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم آفند و هم پدافند آنان را در جنگ‌های نیابتی زیر سئوال برده است که بخشی کوچکی از آن را در نبرد اخیر بین رژیم صهیونیستی و غزه شاهد بودید.

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان اشاره کرد: رییس جمهور اسبق آمریکا، بوش پسر می‌گوید ۲ شب دستور آمادگی حمله به ایران را دادم اما صبح آن را پس گرفتم،‌ اکنون سال‌ها از آن زمان می‌گذرد و ایران اسلامی قدرتمندتر شده است.

حجت الاسلام تقوی گفت: اگر بحث مشارکت را مطرح می‌کنیم از بابت این نیست که با مشارکت پایین پایه‌های نظام متزلزل شود، نظام مستقر است و پیوند عمیقی دل مردم دارد.

وی اشاره کرد: این پیون عمیق بین دل مردم و نظام اسلامی را در شهادت حاج قاسم سلیمانی مشاهده کردیم و حتی کسانی که در ظاهر و سخن تصور نمی‌شد برای تشییع پیکر این شهید بیایند آمدند.

وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها هم گفت: این شورا به وظیفه خود عمل کرد اما ای کاش کسانی که اکنون معترض هستند را تایید صلاحیت می‌کرد تا میزان رای خود را ببینند.

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان افزود: مساله اصلی مردم کشور معیشت است و وعده‌هایی که با عنوان حجاب و رفع فیلتر توییتر داده می‌شود گره از معیشت، ازدواج و اشتغال جامعه باز نمی کند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان هرمزگان جمهوری اسلامی قاسم سلیمانی بندرعباس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان انتخابات ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان هرمزگان جمهوری اسلامی قاسم سلیمانی بندرعباس اخبار کنکور جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند