Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها در حالی روز گذشته در روند اصلاحی قرار گرفت که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بالاترین سطح قیمت سه و پنج ماهه هر دو فلز به ثبت رسیده بود. موقعیت فنی هر دو فلز به طور کامل بیانگر ادامه روند صعودی بر اساس نمودارهای میله‌ای روزانه است. بر این اساس معاملات آتی طلای آگوست روز گذشته با افزایش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ دلاری در هر اونس به قیمت ۱۹۰۵ دلار معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی در پایان معاملات صعودی بودند. در شرایط کنونی هیچ خطر ژئوپلتیکی قابل توجهی که بر روند حرکت بازارها تاثیرگذار باشد مشاهده نمی‌شود. اگرچه در شرایط حاد ژئوپلتیکی قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها افزایش می‌یابد اما اکنون معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با کاهش اقبال به بازارهای سهام به سمت بازار فلزات گرانبها روی آورده‌اند.

در اخبار روز گذشته شاخص قیمت تولید کننده ماه آوریل منطقه یورو اعلام شد که نسبت به ماه مارس ۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۶ درصد افزایش داشته است. بسیاری از تحلیل‌گران و اقتصاددانان بر این باورند که این اعداد به زودی کاهش می‌یابند و پیش بینی فشار قیمت تورمی در ماه‌های آینده حادتر می‌شود.

در دیگر اخبار روز گذشته رییس جمهوری ترکیه خواستار کاهش نرخ بهره شده و تاکید کرد که کاهش بار هزینه‌های بهره بر تولیدکنندگان منجر به کاهش تورم در آینده خواهد شد. پیش از این فراخوان او برای تسهیل سیاست‌های پولی باعث تقویت لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا شده بود.

در بازارهای کلیدی خارجی، روز گذشته شاخص دلار آمریکا به میزان قابل توجهی از روند اصلاحی اخیر فاصله گرفت و افزایش یافت. نفت خام نیمکس هم با حفظ بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته به قیمت ۶۸.۵۰ دلار در هر اونس معامله شد. روند افزایشی قیمت نفت به جلسه کارتل اوپک بازمی‌گردد که طی آن تصمیم گرفته شد تا میزان تولید نفت کشورهای عضو اوپک افزایش پیدا کند، چرا که بر اساس پیش بینی‌ها در ماه‌های آینده تقاضای جهانی نفت افزایش خواهد یافت. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده روز گذشته با اندکی کاهش در محدوده ۱.۶۰۶ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات طلای آتی آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنان روند افزایشی دو ماهه قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت ماه ژانویه یعنی ۱۹۷۱.۵۰ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۸۵۰  دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۹۱۹.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۹۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده است. سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۹۴.۵۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم طلا ۱۸۸۴.۳۰ دلار در هر اونس است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند افزایشی قیمت‌های دو ماهه در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی افزایشی قیمت نقره رسیدن به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره بر روی ۲۸.۳۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۸.۷۱ دلار در هر اونس مشاهده شده درحالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۷۶۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷.۴۸ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین توقف طلا پس از دستیابی به بالاترین سطح قیمت پنج ماهه / افزایش اقبال به ETF های طلا قیمت دلار ۱۳ خرداد ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۳خرداد / بازار بی سر و سامان ارز در انتظار یک اتفاق دلار منتظر چراغ سبز برجام قیمت دلار ۱۲ خرداد ماه۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار طلا انتخابات ۱۴۰۰ دلار در هر اونس و سطح بالاترین سطح قیمت سطح قیمت معاملات فلزات گرانبها سطح پشتیبانی سطح مقاومت روز گذشته هدف بعدی ۵۰ دلار قیمت ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات