Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:58:04 GMT

پیکر شهید گمنام در قشم تشییع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۲۴۱۹

پیکر شهید گمنام در قشم تشییع می‌شود

گروه استان‌ها- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم از تشییع موتوری یکی از شهیدان گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر قشم خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشماظهار داشت: پیکر مطهر این شهید والامقام که روز جمعه 14 خردادماه از طریق پرواز ساعت 15:30 وارد فرودگاه قشم می‌شود پس از استقبال و انجام تشریفات برای آیین تشییع به حسینیه شهید حاج قاسم در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم‌ منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم شرایط کرونایی امکان استقبال گرم مردم ولایی این جزیره از این فرزند رشید اسلام را سلب کرده و آیین تشییع تنها با رژه موتوری برگزار خواهد شد.

وی گفت: همزمان با تشییع پیکر این یادگار هشت سال دفاع مقدس که از میدان شهید سلیمانی به سمت مزار مطهر شهدای شهر قشم در صحن امامزاده سید مظفر(ع) آغاز می‌شود، از تندیس سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هم رونمایی خواهد شد.

امیری‌کیا یادآور شد: مراسم وداع با شهید عزیزی که نام و‌ نشانی از وی نداریم راس ساعت 20:30 دقیقه در گلزار شهدای شهر قشم و در جوار مرقد مطهر امامزاده سید‌ مظفر با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: پیکر این شهید والامقام روز شنبه 15 خردادماه از طریق اسکله شهید ذاکری شهر قشم توسط یک شناور و با همراهی شناورهای نظامی به مقصد اسکله شهید حقانی در بندرعباس منتقل خواهد شد.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، ملت بزرگ ایران امنیت و آرامش مثال زدنی خود را مدیون خون پاک شهیدانی می‌دانند که با از خود گذشتگی توانستند از تمامیت ارضی کشور در برابر تجاوز بیگانگان پاسداری کنند و امروز وظیفه همه ما قدردانی از ارزش‌های اسلامی است و صحنه انتخابات 28 خردادماه فرصت مهمی برای جبران حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس است.

‌بندر‌ شهید رجایی میزبان شهدای گمنام/ ‌تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران‌مراسم تشییع مدافع سلامت شهید رضا غضنفرپور در اصفهان به روایت تصویرمراسم تشییع جانباز شهید سید علی جزایری در اصفهان به روایت تصویر

وی افزود: مردم ایران و به ویژه برادران و‌ خواهران شیعه و اهل سنت شهرستان قشم با حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو و انتخاب فردی اصلح برای اداره کشور، روح بلند شهدا و امام شهدا را شادمان خواهند‌ کرد.

انتهای پبام/7558/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم شهر قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت آئین باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) از شهدای دفاع مقدس، با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، عصر شنبه در گناوه برگزار شد.

تشییع این شهید دوران دفاع مقدس از مصلی جمعه گناوه و پس از برگزاری مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید آغاز شد و سپس پیکر مطهر شهید با حضور گسترده مردم قدرشناس و مؤمن و متدین همراه با عزاداری و سینه زنی تا گلزار شهدا بدرقه شد.

در گلزار شهدا مراسم ویژه برگزار و شهید والامقام در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام به خاک سپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شهید غلامی (دشتی نظری) متولد روستای «خواجه گیر» شهرستان دیلم است.

کد خبر 6096707

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید گمنام در شهر نرجه
  • پیکر مطهر شهید ستواندوم «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • تشییع پیکر مطهر یک معلم شهید پس از ۳۹ سال
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید گمنام در فرماندهی انتظامی تهران
  • تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان
  • تشییع پیکر مطهر شهید مرزبان در بانه
  • تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر - یزد
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد