Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:56:31 GMT

مذاکرات سوری آستانه در ماه جاری میلادی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۲۵۲۰

مذاکرات سوری آستانه در ماه جاری میلادی برگزار می شود

به گزارش ایرنا از مسکو، بوگدانف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات بین المللی درباره سوریه در فرمت آستانه ممکن است تا پایان ماه جاری ژوئن در شهر نورسلطان (پایتخت قزاقستان) برگزار شود.  

وی با بیان اینکه درنظر داریم نشست در فرمت آستانه را تا پایان ماه ژوئن جاری برگزار کنیم، اظهار کرد: طرف روسی هفته آینده تماس هایی در این مورد با شرکای ایرانی و ترکیه ای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 به گفته بوگدانف، روسیه امیدوار است که در آینده نزدیک نشست کمیسیون تدوین قانون اساسی سوریه برگزار شود.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه از بیش از ۵ سال پیش مذاکرات در روند آستانه را آغاز کردند و در این مدت ۱۶ دور مذاکرات در این چارچوب برگزار شد که در آن نمایندگان دولت سوریه و برخی کشورهای منطقه نیز شرکت کرده اند.  

از مهم ترین دستاوردهای این مذاکرات امضای تفاهم نامه ایجاد مناطق امن در سوریه است که در دور چهارم مذاکرات آستانه به دست آمد.

در چارچوب مذاکرات در روند آستانه، روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه سه دیدار در تهران، سوچی و آنکارا با یکدیگر دیدار کردند.  

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد که مذاکرات در روند آستانه با شرکت ایران، روسیه و ترکیه، کارایی خود برای حل مسائل سوریه و تامین ثبات این کشور را اثبات کرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در  سوچی، با اشاره به گفت و گوی خود با طرف ترکیه ای در مورد مسائل سوریه گفت: ما در مورد سوریه بر پایبندی به ادامه مذاکرات در روند آستانه تاکید کردیم.  

وی افزود: مذاکرات سطح عالی تاثیر و کارایی برای بهبودی وضع میدانی در سوریه را نشان داد.  

برچسب‌ها روسیه جمهوری اسلامی ایران سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه جمهوری اسلامی ایران سوریه روسیه جمهوری اسلامی ایران سوریه اخبار کنکور مذاکرات در روند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه