Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که در مشهد برگزار شد گفت: بسیاری از مردم، خدمت به دیگران را عبادت نمی‌دانند و این در حالی است که طبق روایات بسیاری خدمت به دیگران عبادت است.

محسن جوادی افزود: افراد خلاق و کارآفرین نیز در حال خدمت به خلق و عبادت خداوند هستند که با از خود گذشتگی در مسیر رفع مشکلات و گشایش کار دیگران تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر نگاه یاری و رفع گرفتاری دیگران در جامعه ایجاد نشود کسی در مسیر زیست معنوی و رفع گرفتاری اقتصادی مردم تلاشی نخواهد کرد.

معاون وزیر ارشاد گفت: بسیاری از دانشگاهیان و متخصصان تنها در حوزه‌های تخصصی خود بیان نظر می‌کنند ولی افراد بسیاری هستند که در حوزه فرهنگ و هنر و به دور از تخصص در این موضوعات نظرات مختلفی را بیان می‌کنند.

جوادی افزود: کارهای بسیار خوبی در عرصه فرهنگی آغاز می‌شود ولی به نتایج دلخواه منجر نمی‌گردد و باید دانشگاهیان، مشکلات فرهنگ و هنر را مورد بررسی قرار دهند تا نتایج آن، قابلیت اجرا توسط نهادهای اجرایی را پیدا کند.

وی با اشاره به مفهوم نوگرایی در هنر ادامه داد: برخی افراد به گذشته خود تعصب دارند و برخی نیز متعصبانه به نوگرایی نگاه می‌کنند و حال آنکه نوگرایی به معنای ایجاد راهی جدید در حل مسائل مرتبط با هنر است.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به شرایط و محدودیت های ایجاد شده به واسطه کرونا افزود: تحریم در کنار کرونا فرهنگ و هنر را بسیار آزرد و به واسطه عدم ارتباط مالی با سایر کشورها فشار بسیاری بر اقتصاد هنر ایجاد کرد و از سوی دیگر بسیاری از هنرمندان که زندگی اخلاقی و هنری دارند در این شرایط معیشت آنها با سخنی بسیاری رو به رو شد.

سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: تمام تلاش خود را برای اعتلای هنراستان به کار خواهم گرفت و سعی می‌کنم برنامه‌های نیمه تمامی همچون مراسم‌ دهه کرامت به خوبی به پایان برسد.

یوسف امینی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد هنر و ایجاد شبکه‌های خلاق در عرصه هنر افزود: تلاش می‌شود با روحیه نشاط، جهادی و امید به آینده رویکرد فرهنگ کارآفرینی و ارزشمند بودن کار برای رفع مشکلات مردم ادامه پیدا کند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در طول سه سال تصدی خود گفت: تلاش شد تا سطح تاثیرگذاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بازیابی شود و با ایجاد گفت وگو و تلاش‌های همکاران این مجوعه این اداره کل به عنوان یکی از نهادهای تاثیر گذار در هنر خراسان رضوی جایگاه خود را تثبیت کند.

جعفر مروارید افزود: برخی افراد به دنبال تنش و درگیری هنری در این استان بودند و فکر می‌کردند با ایجاد چالش، جایگاه فرهنگ و هنر تغییر خواهد کرد ولی در فضای چالش، اولین قربانی خود فرهنگ و هنر خواهد بود.

وی اضافه کرد: رشد و پیشرفت فرهنگ و هنر در گرو نظارت و آرامش فرهنگی همراه با توازن فرهنگی و هنری است و کوتاه شدن دست سیاست زدگان در رشد هنر تاثیر بسیار دارد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: باید نگاه سیاست زده به نگاه فرهنگی تغییر کند تا اقتصاد فرهنگ و هنر به امنیت بخشی برسد و پیشنهاد می‌شود دفتر فرهنگ و هنر برای تغییر این نگاه در کنار دفتر اقتصادی استانداری ایجاد شود.

برچسب‌ها شهرداری مشهد ویروس کرونا محسن جوادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستان قدس رضوی جشنواره فیلم فجر دانشگاه فردوسی مشهد شهر مشهد اقتصاد هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد ویروس کرونا محسن جوادی شهرداری مشهد ویروس کرونا محسن جوادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستان قدس رضوی جشنواره فیلم فجر دانشگاه فردوسی مشهد شهر مشهد اقتصاد هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اخبار کنکور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند