Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:56:29 GMT

تاثیر حرکت امام خمینی(ره) در فضای بین الملل

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۲۶۱۷

تاثیر حرکت امام خمینی(ره) در فضای بین الملل

از تاثیرات انقلاب اسلامی، قوت، قدرت و نیروی سیاسی تشیع است که می‌توان وضعیت سیاسی و اجتماعی شیعیان لبنان را در ۵۰ سال گذشته با دوران کنونی مقایسه کرد که اصلا قابل مقایسه نیست؛ خوشبختانه امروزه حرکت امام خمینی(ره) موجب افتخار تمامی مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سهل اسعد فعال بین‌الملل از کشور آرژانتین در وبینار تخصصی «امام خمینی(ره) مجدد دین و مذهب در عصر کنونی» که عصر امروز به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد، به فضای بین‌المللی و تاثیری که حرکت امام خمینی (ره) در این فضا داشتند اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم آثار حرکت امام(ره) را خوب درک کنیم باید به بحث تطبیقی بپردازیم و بین فضای تبلیغ بین الملل قبل از انقلاب اسلامی و وضعیت کنونی مقایسه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب در فضای مکتب اهل بیت(ع) در بعد بین المللی طبیعتا تبلیغ بسیار محدود و اطلاعات مردم نسبت به مسائل دینی، تدین و سطح بصیرت بسیار مختصر بود و تعداد متدینین نیز بسیار اندک بود؛ کشورهایی همچون برزیل، آرژانتین، شیلی بولیوی، پرو، ونزوئلا و کلمبیا که جزء کشورهای امریکای لاتین هستند وضعیت فرهنگی و دینی خوبی نداشتند و به سطحی رسیده بودند که از اسلام خارج شده بوده و هیچ اثر عملی از اسلام در زندگی و رفتارشان دیده نمی‌شد.
اسعد ادامه داد: با پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) تسهیلات و امکاناتی را در اختیار حوزویان،  علما  و فعالین فرهنگی قرار دادند که یک تحول جدی و چند بعدی در مناطق مختلف دنیا ایجاد شد. به لحاظ امکانات نیز در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی و همچنین محل تجمع شیعیان اهل بیت(ع) گسترش یافته است.


وی افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد تحول بسیار عمیق و قوی در امت اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی و تبلیغی بودیم. امروز اسلامی که بعد از پیروزی انقلاب و حرکت امام معرفی می‌شود یک اسلام کاملا متفاوت است، اسلام به عقلانیت و تفکر عمیق شناخته می‌شود و به معنی حکومت و قیام علیه ظلم است.
این فعال بین‌الملل از کشور آرژانتین همچنین به تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) در اشاعه سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب، اهل بیت(ع) محور قرار گرفتند، قبل از این رخداد تاریخی امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و اربعین حتی از سوی مسلمانان مغفول واقع شده بود، اما در حال حاضر شاهد هستیم به این مهم بسیار توجه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از دیگر تاثیرات انقلاب اسلامی، قوت، قدرت و نیروی سیاسی تشیع است که می‌توان وضعیت سیاسی و اجتماعی شیعیان لبنان را در 50 سال گذشته با دوران کنونی مقایسه کرد که اصلا قابل مقایسه نیست؛ خوشبختانه امروزه حرکت امام خمینی(ره) و آثار این حرکت موجب افتخار تمامی مسلمانان است.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام خمینی ره حرکت امام خمینی ره انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب بین الملل اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • آیا می شناسیدش؟
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید