Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هرچه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، گفت: باید کیفیت آموزش را در آموزش و پرورش بالا برد و عدالت آموزشی را مورد توجه داد. خبرگزاری میزان - آیت الله سید ابراهیم رئیسی در برنامه «انتخاب و فرهنگ» که با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی از رادیو فرهنگ پخش شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت شما چه الگویی را برای اقتصاد فرهنگ مدنظر قرار می‌دهد به دو موضوع «اقتصاد در خدمت فرهنگ» و «فرهنگ در خدمت اقتصاد» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون اقتصاد در خدمت فرهنگ گفت: باید تمام سازوکار‌های اقتصادی را برای ارتقای فرهنگی جامعه با اولویت در حوزه آموزش و پرورش، به کار گرفت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هرچه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، جا دارد و با این کار به سرمایه خود می‌افزاییم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز مهمرین سرمایه این کشور نیروی انسانی کارآمد است، بیان داشت: فردی که در کودکی فراگیری درستی داشته باشد و در نوجوانی و جوانی هم سیر درستی را طی کند، می‌تواند نیروی کارآمد و اثرگذاری برای جامعه و در حوزه‌های مختلف باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید کیفیت آموزش را در آموزش و پرورش بالا برد و عدالت آموزشی را مورد توجه داد.

وی تصریح کرد: مدیران باید در جهت اجرایی کردن سیاست‌ها و سند تحول آموزش و پرورش و ارتقای فرهنگی، آموزشی و پرورشی تلاش کنند.

آیت الله رئیسی از وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه‌ای با بیشترین کارمند یاد کرد و گفت: آموزش و پرورش شبکه‌ای گسترده و عمومی‌ترین دستگاهی است که با خانه هر ایرانی در ارتباط است.

وی توجه به معلم، معیشت معلم و نظرات و دیدگاه‌های معلم در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های آموزشی و پرورشی را مورد تاکید قرار داد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک جایگاه کادرسازی برای کشور و تربیت نیروی انسانی، می‌تواند فرهنگ کشور را رقم بزند.

آیت‌الله رئیسی در بعد فرهنگ در خدمت اقتصاد نیز به بیان نکاتی پرداخت و به نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه اشاره کرد.

وی بیان داشت: تولید بهترین فیلم‌های سینمایی، کالا‌های فرهنگی و فرهنگساز، توجه به گردشگری، ساخت اسباب بازی‌ها و انیمیشن از جمله نکات مهمی است که در اینجا باید دولت راه‌ها را باز و آسان کند تا مردم و سازمان‌های مردم نهاد بتوانند ورود و ایفای نقش کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد برنامه‌هایش برای افزایش جمعیت و توسعه بیمه‌های درمان ناباروری، گفت: دولت می‌تواند با برنامه ریزی، مشکل اقتصاد و مسکن را حل کند تا ارامش ایجاد شود و ازدواج‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حتما باید دولت در زمینه درمان ناباروری هزینه کند و خدمات درمانی دهد، تصریح کرد: باید بیمه‌ها به کمک بیایند و مراکز درمانی در این زمینه توسعه یابد. از سوی دیگر ترسی که از هزینه‌های زندگی دارند و به این دلیل دارای فرزند نمی‌شوند، باید با کمک جدی و میدانی دولت از بین برود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: مادری که کارمند است باید از مقررات به نحوی از او حمایت کند تا بتواند ضمن حفظ شغل، فرزندش را نیز پرورش دهد.

وی افزود: باید در جهت حمایت حقوقی، مالی و فرهنگی از دانشجویی که می‌خواهد هم درس بخواند و هم صاحب فرزند شود، اقداماتی صورت گیرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایجاد مهدکودک در ادارات و دانشگاه‌ها را در این زمینه مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: دولت باید ارائه خدمات به زوجین نابارور را ارتقا دهد تا بتوانند مشکل خود را با خیال راحت حل کنند و دغدغه جدیدی در کنار این موضوع نداشته باشند.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سئوالی پیرامون نگاه «کسب درآمد بیشتر در قبال کار و زحمت کمتر» و راهکاری وی برای ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش، به ارزش ذاتی کار و اشتغال و نگاه‌های ائمه (ع) و امام خمینی (ره) در این زمینه اشاره کرد.

وی ادامه داد: نگاه کسب درآمد بیشتر در قبال کار و زحمت کمتر غلط است و این فرهنگ غلط را رانت خواری و فساد اداری ایجاد می‌کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با ایجاد روابط سالم اداری و برخورد با رانت و فساد، کار و تلاش را ترویج خواهیم داد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: ان‌شاالله در روز‌های آغازین مسئولیت، پایان رانت خواری و فساد را در کشور اعلام خواهیم کرد به نحوی که همه بستر‌های فساد اصلاح شود.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سئوالی پیرامون برنامه‌های دولت آینده خود به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی گفت: باید عموما در سازمان اداری کشور و خصوصا در آموزش و پرورش، یک تحرک جدی بوجود آید.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد در این زمینه نقش آفرین هستند و می‌توانند در این جهت نقش ایفا کنند و نقش آنها نقشی جدی خواهد بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم مسئله کتاب و کتابخوانی را نه با مطرح کردن در رسانه‌ها و یک آرمان، بلکه با فراهم ساختن زمینه دستیابی به محصولات فرهنگی و کتاب برای ارتقاء فرهنگی جامعه ایجاد نماییم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های دولت شما برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و سینمایی کشور برای تحقق گفتمان امام (ره) و انقلاب اسلامی چیست، گفت: گاهی با یک پدیده هنری می‌توان یک پیامی را منتقل کرد که شاید با خیلی از سخنرانی‌ها و کتاب‌ها امکان انتقال آن وجود نداشته باشد.

آیت الله رئیسی بیان داشت: امروز در رابطه با فیلم و تئاتر می‌توان بسیاری از مفاهیم را به جوامع منتقل کرد و در این صنعت هم در کشور کم کار نشده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به رویش‌هایی که پس از انقلاب اسلامی در حوزه هنر صورت گرفته است، اشاره کرد.

آیت الله رئیسی به اقدامات صورت گرفته در شاخه‌های مختلف هنر از جمله موسیقی هم اشاره کرد و افزود: امروز باید در دولت زمینه و بستر شکوفایی هرچه بیشتر این فرهیختگان و هنرمندان را فراهم کرد.

وی به نشست خود با تعدادی از تهیه کنندگان و کارگردانان با نگاه به آسیب زدایی در حوزه اجتماع اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست تاکید کردم که از طریق مصاحبه با آسیب دیدگان اجتماعی و ساخت فیلم، در جامعه نفرتی نسبت به اعتیاد و دروغ و رذایل اخلاقی و سرقت ایجاد کنید و جامعه را به نیکی ها و پاکی ها گرایش دهید.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این زمینه نباید از انتقاد هم باکی داشته باشیم و مدیران و دست اندرکاران بدانند که در زبان هنر گاهی ممکن است انتقاد نیز باشد که باید این انتقاد را با آغوش باز پذیرفت و اگر اشکالی وجود دارد آن را رفع کرد و اگر وجود ندارد هم موضوع را برای مردم تبیین کرد.

وی تاکید کرد که باید قشرهنرمندان را حمایت کرد و گفت: نگاهی در جامعه پیش آمده که فکر می‌کنند هنرمندان درآمد سرشاری دارند درحالی که اگر چند نفر از چهره‌ها را کنار بگذاریم بعضی از هنرمندان وضعشان خوب نیست. در اینجا از جایگاه هنرمندان باید دفاع کنم و باید یک نگاه عادلانه داشته باشیم و تصمیم گیری هایمان بر اساس عدالت باشد.

در پایان مجری برنامه از آیت الله رئیسی خواست نظرش را در مورد کلماتی که عنوان می‌کند، بیان نماید که به موارد زیر اشاره شد.

آخرین کتابی که خواندید؟ تاریخ سیاسی ایران

آخرین فیلمی که تماشا کردید؟ فیلم خورشید آقای مجیدی به همراه خانواده و چند قسمت از سریال بچه مهندس را نیز دیده‌ام

جمعیت: جمعیت زیاد از مهمترین مولفه‌های قدرت در هرکشوری است

فضای مجازی: ابزار نظارت ملت بر دولت و دولتمردان است نه بالعکس

گام دوم: بهترین سند گام دوم بیانیه‌ای است که مقام معظم رهبری صادر فرمودند و دولت ما نیز که محور آن تحول است که سند تحول بیانیه گام دوم خواهد بود

مسکن: یکی از دغدغه‌های جدی بنده موضوع مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان است و برای رفع مشکل مسکن برنامه داریم و از روز‌های آغازین دولت ساخت مسکن را با کمک مردم عزیز دنبال می‌کنیم

محیط زیست: یکی از حقوق جدی مردم است و باید آن را حفظ کرد و کسانیکه به محیط زیست دست اندازی می‌کنند و باید قبل از هرچیز خود دولت با کمک مردم و قبل از ورود دستگاه قضایی محیط زیست را حفظ کند

گرانی: بلایی است که امروز در کشور موجب ناراحتی همه مردم است و ما برنامه‌های جدی که در دولت مردمی داریم رفع این دغدغه در میان مردم و تثبیت قیمت‌ها به نحوی است که بشود کاملا زنجیره تامین و تولید و توزیع و مصرف مورد نظارت دولت قرار گیرد تا اجحاف در حق مردم نشود. با افزایش نظارت دولت کاری می‌کنیم که به قیمت‌ها نظارت شود و مردم دغدغه نداشته باشند.

ازدواج: امری ضروری که به جوانان عزیز می‌گویم کار ازدواج با شما رفع دغدغه اشتغال و مسکن با ما

بیشتر بخوانید: آیت‌الله رئیسی: دولت نسبت به ایرانیان خارج از کشور وظایفی دارد که باید انجام دهد

در حال تکمیل...

 

برچسب ها: آیت الله رئیسی انتخابات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی انتخابات نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پاسخ به سئوالی آموزش و پرورش آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود