Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که با وجودی که مذاکرات صلح ادامه دارد اما هیچ پیشرفتی برای به نتیجه رسیدن آن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان ضمن اعتراف به عدم پیشرفت مذاکرات صلح، اظهار داشت که افغانستان به اندازه گذشته با صلح فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که مذاکرات صلح با طالبان ادامه دارد اما هیچ پیشرفتی تاکنون نداشته است، با وجود خروج نیروهای خارجی اما مخالفان افغانستان بر جنگ تاکید دارند.

عبدالله با تاکید بر بی‌نتیجه بودن مذاکرات صلح ادامه داد که مخالفان دولت می‌خواهند که از مسیر جنگ مسائل افغانستان را حل کنند.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین با اعتراف به وجود اختلافات داخلی در این کشور گفت که تلاش برای حل اختلاف‌ها ادامه دارد و به نتیجه خواهد رسید.

 وی ادامه داد که حل اختلافات سیاسی به تدبیر و هم اندیشی نیاز دارد تا مردم باید در کنار هم این کشتی (نظام افغانستان) را از سقوط احتمالی نجات دهند.

تیم مذاکره دولت افغانستان: زمان زیادی برای حل اختلاف‌ها نیستتاثیر اختلافات سران افغانستان بر مذاکرات صلح با طالبانعبدالله: تنها مذاکره زمینه زندگی مسالمت‌آمیز در افغانستان را فراهم می‌کندخلیلزاد: اختلاف درون جمهوریت طالبان را به اتخاذ گزینه نظامی ترغیب می‌کند

اختلاف‌های داخلی به نظر می‌رسد که در افغانستان تشدید شده است و برخی از مقامات و اعضای تیم‌های مذاکره نیز نسبت به آن هشدار داده‌اند.

عبدالله پیش از این نیز گفته بود: تاریخ ثابت کرده است که جنگ راه‌حل اختلاف‌ها نیست و تنها مذاکره و گفت‌وگو می‌تواند زمینه یک زندگی مسالمت‌آمیز را مساعد سازد، تحقق صلح منوط به تعریف ارزش‌های مشترک از طریق مذاکره ، تفاهم و احترام به حقوق انسانی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان محمداشرف غنی اخبار افغانستان طالبان محمداشرف غنی اخبار افغانستان مصالحه افغانستان مذاکرات صلح حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

میخاییل گالوزین معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی فراگیر است.

حدود یک هفته پیش نیز سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد