Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، طرح‌ها و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در روزها و شب‌های تبلیغات و حاشیه‌های آن در کنار انتصابات در ستادها در صدر خبرهاست.

مناظره‌های انتخاباتی نامزدها هم با تغییراتی اعلام شد و بر این اساس، روزهای شنبه ۱۵ خرداد، سه شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد؛ هفت نامزد تایید صلاحیت شده مقابل دوربین های صداوسیما قرار می گیرند تا در گفت و گوهای چالشی با یکدیگر؛ دیدگاه های خود را درباره موضوعات محتلف به مردم اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه ترین اظهارات «جمال عرف» رییس ستاد انتخابات کشور هم نرخ مشارکت در انتخابات را حدود ۴۰ درصد اعلام کرده است.   «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به برخی شایعات درباره بررسی مجدد صلاحیت برخی از داوطلبان رد صلاحیت شده؛ تاکید کرده است: «کار بررسی صلاحیت ها با اعلام اسامی به وزارت کشور بسته شد. آرا اعضا هم مخفی و کتبی بوده است. لطفا گمانه زنی نکنید!»

جلیلی: باید کاری کنیم دشمن به التماس بیفتد

«سعید جلیلی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری مهمترین دیدگاه‌های خود را در زمینه اداره کشور این گونه شرح داده است:

-مردم باید سایه به سایه دولت را دنبال کنند.

-من برای مقابله با دشمن در تمام زمینه‌ها برنامه دارم و با ایرانیان خارج از کشور آشنایی کامل دارم.

-جهاد مستلزم این است که جوانان هر روستا یا شهر سند پیشرفت منطقه زندگی خود را بنویسند و راه های پیشرفت و جهش منطقه خود را تدوین کنند.

- در هشت سال گذشته ۱۲۰ سفر و ۱۰۰۰ جلسه با اقشار مختلف داشته‌ام و بیشتر به این باور رسیدیم که می‌شود ما می‌گوییم می‌شود و می‌توانیم زیرا کشور ظرفیت جهش دارد.

- باید طرح‌های پیشران شکل گیرد تا موتور تولید و اشتغال روشن شود و راهکار اختصاص وام کم بازده یا استفاده از آمار و کلاه گذاشتن سر مردم نیست.

- همه وزارتخانه‌ها باید فعال شوند تا تولید و اشتغال رونق گیرد. نباید کشور علاف این باشد که قاتلان شهید سلیمانی به ما عنایت کنند.

- امروز با کمک متخصصان و جوانان و شما ملت ایران  برای خنثی سازی تحریم برنامه داریم. مسیر مذاکره هم ادامه می‌یابد اما باید کاری کنیم دشمن به التماس بیفتد. ما می‌توانیم دشمن را از تحریم پشیمان کنیم.

- در استان سیستان و بلوچستان توسعه باید متوازن و عادلانه باشد تا عموم شهروندان از آن بهره‌مند شود و نه صرفا عده‌ای خاص.

رضایی: ایالت‌های اقتصادی تشکیل می دهم

«محسن رضایی» دیگر نامزد انتخاباتی هم در کنایه‌ای توییتری درباره حضور نامزدهای پوششی نوشته است: «مردم ما با حذف گزینه‌هایی که «برای رییس جمهوری شدن نیامده‌اند»، یا ممکن است این مسئولیت را «نیمه کاره رها کنند»، می‌توانند گزینه درست را پیدا کنند.» این نامزد انتخابات که درحال نهایی کردن رایزنی‌ها با کابینه آینده خود است؛ برنامه‌های خود را با محورهای زیر تبیین کرده است:

-انحصار وام مسکن را از بانک مسکن می‌گیریم همه بانک‌ها موظف هستند به مردم وام مسکن بدهند و اگر فردی ۱۰ درصد آورده داشت می تواند بدون دادن وثیقه صاحبخانه شود.  

-خام فروشی در حوزه پتروشیمی اصلاح خواهد شد.  

- من آمده‌ام خود را فدای ملت ایران کنم نه مردم را فدای خودم و آشنایان کنم.

- سیاست‌های اقتصادی ما در همه زمینه‌ها و تحریم‌ها موثر است باتوانایی داخلی جوان‌ها که پای کار بیایند آن‌ها را برطرف می‌کنند.

- دولت‌ها درباره یارانه ۴۵۰ هزارتومانی هم نمی‌دانستند هم می‌ترسیدند که  خراب کنند. صد در صد می‌شود این مقدار یارانه داد من اقتصاددان هستم و می‌توانم.

- دنبال تغییر ساختار دولت هستم از این رو ایالت‌های اقتصادی را راه می‌اندازم و دست سیاستمداران را از اقتصاد قطع می‌کنم تا با ایجاد تورم دست در جیب مردم نکنند.

- از شما خواهش می‌کنم اجازه ندهید دولت‌های قبل تکرار شوند، ممکن است به نقطه غیرقابل بازگشت برسیم که این موضوع در شأن مردم ایران نیست.    

همتی: زنجیره تولید را جدی پیگیری خواهم کرد

«عبدالناصر همتی» دیگر نامزد انتخابات درباره برنامه‌های دولت احتمالی خود گفته است:

-واگذاری زمین‌های ارزان قیمت و حتی مجانی و مسکن استیجاری دو راهکار برای حل مشکل مسکن جوانان است و سالانه ۶۰۰ هزار مسکن می‌سازیم.

-رییس جمهوری پیشرفت‌گرا کسی است که ماشین خوب سوار شود و باعث شود مردم هم صاحب ماشین خوب شوند.

-علت اصلی نامزدی من در انتخابات ریاست جمهوری هم با توجه به تخصص و گذشته کاری که دارم این است فکر می‌کنم می‌توانم این مسیر را اصلاح کنم.

-اگر فردی چهار سال فرصت داشته باشد می‌تواند اصلاحات اقتصادی را انجام دهد و جلوی فساد را بگیرد. ساختار اقتصادی ما رانت خیز و فساد خیز است.

-باید زنجیره تولید را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.  

- کارت‌های اعتباری کمک می‌کند افراد خرید کنند و منابع نیز در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد و صرف افزایش تولید می‌شود و اشتغال ایجاد می‌شود و دوباره چرخه خرید ایجاد می‌شود.  

- در دولت من با کمک سینماگران و فعالان فرهنگی بسته جامعی برای رونق اقتصاد سینما در دوره بعد از واکسیناسیون عمومی تدوین و اجرا می‌شود. من سینما را در کنار مردم می‌خواهم.  

- نظام گزینشی کنونی را ضد توسعه می‌دانم و برای تقویت فرآیندهای شایسته‌گزینی شفاف و بدون تبعیض اولویت قائل هستم.

رییسی: در چهارسال، چهارمیلیون واحد مسکن می‌سازیم

حضور دختر حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» در صداوسیما به عنوان نماینده وی در تبلیغات رسانه ملی هم مانند حضور همسر همتی، واکنش های اغلب مثبتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در پی داشت. «ریحانه سادات رییسی»   در این برنامه تصریح کرد: پدرم بین زنان و مردان دیوار نمی‌کشد بلکه پلی ایجاد می‌کند که باعث پیشرفت هم خانم‌ها و هم آقایان می‌شود.

حجت الاسلام رییسی هم طی روزهای گذشته درباره دیدگاه‌های خود در حوزه اقتصادی و اداره کشور به محورهای زیر اشاره کرده است:

-دولتی که خود را در معرض نقدپذیری قرار ندهد حتماً دچار آفت و آسیب می‌شود. تلاش می‌کنم وعده‌هایی که می‌دهم عملیاتی و اجرا شود.

-مبارزه با فساد و تبعیض از وظایف مهم دولت من است.  اولویت اصلی دولت من سفره مردم است و محل خشکاندن ریشه فساد در دستگاه اجرایی است و با اصلاح ساز و کارها می‌توان جلوی تولید فساد را گرفت.

-خلق نقدینگی باید انجام شود و نقدینگی به سمت تولید برود من مداخله دولت در بازار را نمیپسندم معتقدم باید بر زنجیره تولید مصرف نظارت شود.

-حل مشکل حاشیه‌نشینان از برنامه‌های اصلی دولت اوست که از طریق ارائه خدمات به حاشیه‌نشینان پیگیری می‌شود.

- یکی از کارهای دولت مردمی، نظارت بر ارز حاصل از صادرات است تا به این وضعیت دچار نشویم که دولت چندی قبل اعلام کرد برخی صادرکنندگان پول‌های حاصل از صادرات را برنگردانده‌اند.

- با نظارت دقیق بر زنجیره تامین، تولید، توزیع و مصرف کالا، قاچاق به طور جدی کاهش می‌یابد و تأکید کرد دولت آینده این مساله را با جدیت دنبال می‌کند.

- من به جوانان گفته‌ام که آنها ازدواج کنند ما هم ساخت مسکن را از همان روز نخست دولت پیگیری می‌کنیم و فکر می‌کنم بشود طی چهار سال چهار میلیون واحد مسکن ساخت.

- همه بدانند دولت مردمی هیچ‌گونه فسادی را بر نمی‌تابد و اجازه نمی‌دهیم در هیچ کجای سازمان اداری دولت فساد لانه کند.

در ادامه حمایت ها از نامزدی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، نمایندگان ادوار  روز گذشته در دیدار با وی دیدگاه‌های خود را درباره مسائل و مشکلات کشور و راهکارهای حل آنها مطرح کردند.

قاضی زاده هاشمی: کالای داخلی را ناموس خود خواهیم دانست

امیرحسین قاضی زاده هاشمی طی شبانه روز گذشته از خبر سازترین نامزدهای انتخابات بود. پخش فیلم تبلیغاتی وی از صداوسیما و کیفیت محتوایی و تصویری آن در شبکه‌های اجتماعی بحث برانگیز شد و انتقاداتی در پی داشت. «زهرا شیخی» رییس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی، واکنش‌ها به نخستین مستند وی را هیجانی ارزیابی کرد و گفت: قاضی‌زاده  تنها نامزدی است که به برنامه خود اشراف دارد. این کاندیدا اما درباره محورهای مهم ترین اقدامات خود در صورت پیروزی در انتخابات گفته است:

-بسته‌های ویژه معیشتی را برای تامین مواد غذایی مردم پیش بینی کردیم تا مجموعه‌ای که نیازمند مواد غذایی است، بهره مند شوند.

-اصلی ترین هدف ما حفاظت از مصرف کننده نهایی است و تمامی اقدامات نهایی که انجام می دهیم به مصرف کننده نهایی برسد.

-رانتی که دولت ایجاد کرده، به جیب مردم بر می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم تا خود مردم خرید کنند.

-برای مقابله با ساختارهای فساد زا برنامه جدی داریم و شعار اولیه ما ایجاد شفافیت تام و عام است این کار را انجام می‌دهیم.

- با توسعه فرهنگ استفاده از کالای داخلی و ناموس دانستن آن، به سمت تشکیل شرکت ‌ای دو یا چندملیتی با کشورهای منطقه خواهیم رفت.  

- برای خرید کالای ایرانی ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهیم.

- وزیر خارجه دولت سلام، یک تاجر موفق بین المللی ایرانی خواهد بود.

- ما از اقتصاد کاملا و صددرصد دولتی باید به سمت مشارکت عمومی برویم و باید بتوانیم میان دولت و بخش مردمی مشارکت ایجاد کنیم و بعد به سمت بخش خصوصی و تعاونی کردن کارها برویم.

- بنا داریم در ۵۱ پروژه به کنترل تورم و تنظیم آن بپردازیم تا طی چهارسال نرخ تورم را تک رقمی کنیم.  

- بنا داریم در دولت سلام نرخ ارز را تک رقمی کنیم.  

- هر خانواده ایرانی یک شناسنامه اقتصادی خواهد داشت. در این راستا از خانواده‌هایی که درآمدشان رشد می‌کند پلکانی مالیات می‌گیریم و به خانواده‌هایی که عمق شکاف درآمد و هزینه آنان بالا است یارانه می‌دهیم که به معنای هوشمندسازی یارانه است.

مهرعلیزاده: یارانه های پنهان را حذف خواهم کرد

«محسن مهرعلیزاده» در بیانیه ای از نیروهای اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل که به رویکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری اعتراض دارند؛ خواست دلخوری‌ها را کنار بگذارند و تنها به آینده‌ فکر کنند، این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات تاکید کرد: در لحظه‌ای تاریخی ایستاده‌ایم که نباید قهر کنیم و یکدیگر را تنها بگذاریم. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم درباره تصمیمات خود برای اداره کشور گفته است:

-با صدایی رسا اعلام می‌کنم در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قطعا از تجربیات همه آن هایی که به اصول اصلاح‌طلبی معتقدند بهره خواهم برد.

-مکانیزم اقتصاد و بازار با باید و نباید و بگیر و ببند عمل نمی کند. فقط با اصلاح نهادهای اقتصادی نقدینگی به سمت تولید حرکت می کند و روند فرار سرمایه متوقف می‌شود.

-دولت سوم خاتمی؛ باید با تکیه بر خواست جامعه مدنی با توجه به مطالبات مردم با مشورت روشنفکران و متخصصان امر تشکیل شود.

-اگر غیرت به خرج دهیم با اقتصاد درون زا و برون گرا و بهبود روابط با کشورهای همسایه می توانیم وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشیم.

- اصرار برای حفظ کنکور یک اصرار بیهوده است.

زاکانی: از ظرفیت بزرگ دیپلماسی خارجی بهره می گیرم

«علیرضا زاکانی» هم درباره برنامه خود برای تولید و صادرات گفته است: یکی از دقت‌های لازم من در بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ دیپلماسی خارجی، برای ایجاد زمینه فهم بازارهای مختلف در عرصه جهان و نیازهای آنها و انعکاس و تطبیق آن با مزیت‌های قطعی داخل کشور برای تولید و صادرات است.

-در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ۱۰۰ نفر را برای کمک به ستون فقرات دولت معرفی می کنم.

-به جوانان قول می دهم در دولت بنده، جز کار، تلاش و خدمت همچنین جز ایجاد مشارکت برای تحول برای مردم کاری نمی کند.  

- اگر دولت ما امکان مذاکره پیدا کند حتما مذاکره خواهد کرد.  

-دولتم دولت اصلاح و اقدام است، وقتی می گویم فوریت و فرهنگ یعنی باید اقتصاد بر فرهنگ مقدم باشد اما شرایطی که اقتصاد معیوب وابسته به نفت است، باید ابتدا این مریض را احیاء کنید.  

-تعیین پیش‌ران‌ها تحولی است که در دولت آینده ایجاد خواهد شد.

-امنیت و ساخت جدید با هدف توسعه آزادی ها و پذیرفتن حق نظارت مردم بر خود و حق اعتراض مردم با نهاد سازی، برنامه سوم است که باید محقق شود.

از ستادها چه خبر؟

اولین ستاد الکترونیک انتخاباتی سید ابراهیم رییسی با عنوان "رییسی جوانان" با هدف ایجاد بستر مناسب اطلاع رسانی و نشر اخبار در فضای مجازی راه‌اندازی شد.

مهرعلیزاده در احکامی جداگانه روسای ستادی ۲۱ استان خود را معرفی کرد.

فهرست اسامی رابطین استانی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی اعلام شد.

روسای کمیته نمایندگان مجلس یازدهم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی هم منصوب شدند و روسای کمیته‌های معاونت استان‌های ستاد عبدالناصر همتی هم مشخص شدند.  

انبوه خبرهای حضور برخی افراد در ستاد رییسی و تکذیب آن، حاشیه هایی را در فضای رسانه ای به وجود آورده است.

انتصاب تهیه کننده سریال گاندو به عنوان رییس کمیته فرهنگی- هنری، جایگزینی سردار علیرضا افشار داوطلب انصرافی انتخابات ریاست‌جمهوری به جای «علی نیکزاد» رییس ستاد انتخاباتی، تعیین روسای ستاد استان های شمال غرب کشور از مهم ترین خبرهای ستادی بود که منتشر و سپس تکذیب شد.

«مهدی دوستی» سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی انتصاب مجتبی امینی تهیه کننده سریال گاندو را تکذیب کرد و افشار هم درباره ریاست خود بر ستاد تصریح کرده است: «برخی ستادهای مردمی و خودجوش در ذیل ستاد رییسی تشکیل شده که رسانه‌ها با برداشت اشتباه از آن به‌عنوان تغییر در ستاد تعبیر کرده‌اند».

پخش نشدن مستند انتخاباتی همتی و رضایی از صداوسیما هم طی روزهای گذشته در صدر خبرهای انتخاباتی قرار گرفت. همتی دلیل این عدم پخش را تن ندادن به سانسور بخش هایی از مستند خود اعلام کرد و این در حالی بود که صداوسیما علت پخش نشدن این برنامه را آماده نبودن آن اعلام کرد.

 رضایی هم درباره دلایل عدم انتشار این مستند در حساب توییتری خود نوشت: به مستند انتخاباتی بنده نیز که دیشب تحویل صداوسیما شده بود، به علت تنگ‌نظری‌ها اجازه پخش ندادند. گفتند مصاحبه‌های مردمی را حذف کنید تا اجازه پخش دهیم برای شنیده شدن صدای مردم انقلاب کردیم از صدای مردم نترسیم.

ممانعت صداوسیما از حضور «علی تاجرنیا» نماینده محسن مهرعلیزاده در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به دلیل عدم تایید امنیتی هم از حاشیه‌های ستادی انتخابات چند روز گذشته بود.

فرصت اندک و نیاز به حمایت فراوان

نامه درخواستی مهرعلیزاده و همتی هنوز از سوی جبهه اصلاحات ایران مورد بررسی قرار نگرفته است؛ این موضوع را «جواد امام» رییس بنیاد باران اعلام و تصریح کرده است: «تا این لحظه، هیچ حزب اصلاح‌طلبی به شکل رسمی از هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت نکرده است و علی‌القاعده، احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران با اجماع اصلاح‌طلبان عمل می‌کنند.»

این تردیدها و ابهامات درباره حمایت یا عدم حمایت از نامزدی خاص آرام آرام شکافی را میان اعضای جبهه اصلاحات به وجود آورده است که می توان نشانه های آن را در توییت های استعاره ای برخی از اعضای این نهاد دریافت.

«آذر منصوری» سخنگوی جبهه اصلاحات در توییتی با اشاره به آیه «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» (خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییش، تکلیف نمی‌کند.) به نوعی بر پایان تلاش نافرجام اصلاحات برای مشاکت فعال در انتخابات تاکید کرد. در واکنش به این آیه، حساب توییتری حزب کارگزاران سازندگی هم در توییتی به دیگر آیه قرآن «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا» (و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد.) تاکید کرد.

هراندازه جبهه اصلاحات به ویژه احزابی چون اتحاد ملت یا تشکلی مانند مجمع روحانیون مبارز، از حضور فعال در انتخابات و معرفی نامزد فاصله گرفتند؛ حزب کارگزاران به حمایت از همتی راغب تر شده است.

برچسب‌ها علیرضا زاکانی عبدالناصر همتی ستاد انتخابات کشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن مهرعلیزاده پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا زاکانی عبدالناصر همتی ستاد انتخابات کشور علیرضا زاکانی عبدالناصر همتی ستاد انتخابات کشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن مهرعلیزاده اخبار کنکور سیزدهمین دوره انتخابات انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات دیدگاه های خود ستاد انتخابات جبهه اصلاحات حجت الاسلام هم درباره قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند

داود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  پیش فروش مسکن یکی از گزینه‌های مناسب برای تأمین نقدینگی انبوه سازان و سازندگان خُرد است، گفت: متأسفانه  در سال های گذشته  قانون پیش فروش مسکن باعث شده تا سازندگان مسکن نتوانند وارد عرصه ساخت و ساز شوند.

وی  با بیان  اینکه  عدم گردش سرمایه باعث شده تا بازار مسکن و ساخت و ساز دچار  رکود شود افزود : در صورتی که بازار مناسب برای  سازندگان مسکن فراهم نباشد در نتیجه انگیزه ای برای ساخت و ساز وجود نخواهد داشت .

وی افزود: بنابراین عدم تولید مسکن در نهایت قیمت مسکن را افزایش و به ضرر قشر مستأجر تمام خواهد شد.

 بیگی نژاد  با اشاره به اینکه  ممنوعیت پیش فروش مسکن توسط مشاوران املاک و انتقال   آن  به دفاتر ثبت اسناد و املاک زمینه ساز افت پیش فروش مسکن شده است گفت : به طور  قطع مشاوران املاک سرمایه ولو اندک در پیش فروش مسکن را به سمت تولیدکننده ها و سازندگان هدایت می‌کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک  تهران  تصریح کرد: مشاوران املاک می‌توانند با جذب سرمایه‌های خُرد این امکان را فراهم می  کنند که سرمایه گذاران قوی و یا افرادی که نوظهور هستند وارد بخش مسکن شده و به تولید مسکن کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!