Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@16:17:55 GMT

کسری بودجه در سال جاری به شدت کاهش پیدا خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۳۲۴۷

کسری بودجه در سال جاری به شدت کاهش پیدا خواهد کرد

ایزدپناه گفت: ما بودجه را از بحث اتکا به نفت خارج و منابع پایداری را جایگرین آن کردیم که مطمئن هستیم در سال ۱۴۰۰ کسری بودجه مان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدالله ایزدپناه» در نشست خبری مجمع نمایندگان خوزستان با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، حوزه انتخابیه خود را یکی از محروم ترین حوزه ها دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری هایی که داشتیم بیمارستان باغملک، ۲۲ بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و بیمارستان ۹۶ تختخوابی به یک هزار و ۵۷۶ تختخوابی تبدیل شد، همچنین با توسعه بیمارستان ایذه و اضافه کردن ۶۰ تختخواب، مشکل درمانی ایذه را هم به صورت موقت حل کردیم، البته من به دنبال بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم باغملک و ایذه در مجلس شورای اسلامی افزود: در ایذه درمانگاه تامین اجتماعی را به شبانه روزی تبدیل کردیم و برای باغملک هم به دنبال مجوز راه اندازی هستیم.

 

وی با اشاره به چهار خطه کردن جاده اهواز، هفتکل، باغملک به ایذه تصریح کرد: خوشبختانه برای اتمام کار مشکل نقدینگی نداریم و تنها کمی سهل انگاری در شرکت های پیمانکاری بود که حل کردیم و تا پایان سال نیز جاده چهار خطه به بهره برداری می رسد، همچنین قرار است پیش از انتخابات، کلنگ آزادراه ایذه به لردگان به زمین زده شود.

 

ایزدپناه با بیان اینکه مشکل اساسی ما آب است عنوان کرد: متاسفانه بیشتر روستاهای ما تنش آبی دارند، البته کارهایی انجام شده است و فکر می کنم تا چند ماه آینده نیز به نقطه خوبی در بخش آب خواهیم رسید.

 

وی به پنج هزار میلیارد اعتبارات بودجه ای خوزستان در برنامه بودجه اشاره کرد و ادامه داد: در لایحه بودجه دولت، نزدیک به سه هزار میلیارد این مبلغ را افزایش دادیم، البته در بودجه ۱۴۰۰ رویکرد ما در پنج محور تعریف شد که شامل کاهش تبعیض، حمایت از معیشت و رفع محرومیت، حمایت از تولید، شفافیت و انضباط مالی در بودجه و حمایت از سلامت و خانواده، پنج محوری بودند که در بودجه ۱۴۰۰ بستیم و در مجلس هم مصوب شد.

 

نماینده مردم باغملک و ایذه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در بخش محرومیت زدایی هم آنقدر ردیف اعتباری باز کرده ایم که خیلی خوش بین هستم؛ البته ما بودجه را از بحث اتکا به نفت خارج کردیم و منابع پایداری را آوردیم که مطمئن هستیم در سال ۱۴۰۰ کسری بودجه مان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایذه و باغملک عبدالله ایزدپناه مجمع نمایندگان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه

نظرسنجی رویترز از ۴۳ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با ۸۴ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه خواهد بود، یعنی بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال جاری میلادی بالاتر از 80 دلار در هر بشکه باشد. تحلیلگرانی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2024 را برای دومین بار به خاطر احتمال عقب ماندن تولید از تقاضا در بحبوحه درگیری‌های خاورمیانه و ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، افزایش داده‌اند.
نظرسنجی از 43 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 84 دلار و 62 سنت در هر بشکه خواهد بود. این رقم در ماه مارس 82 دلار و 33 سنت پیش بینی شده بود.
متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 83 دلار و 50 سنت بوده است.
پیش بینی قیمت نفت خام آمریکا هم افزایش یافته و از 78 دلار و 9 سنت ماه گذشته تا 80 دلار و 46 سنت بالا آمده است.

کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپکعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

تحلیلگران عقیده دارند روند رشد تقاضا مثبت‌تر از حد انتظار بوده و با توجه به کاهش ذخایر نفتی و تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، همچنان از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد علیرغم بسیاری از مخاطرات، رشد تقاضا برای نفت تا حد زیادی همگام با روند قبل از بحران کرونا بوده است. این آژانس پیش بینی می‌کند رشد تقاضای جهانی برای نفت در 2024 برابر با 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
بسیاری از تحلیلگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تخمین می‌زنند تقاضا برای نفت بین 0.9 و 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد.
اکثر تحلیلگران عقیده دارند احتمال 100 دلاری شدن قیمت نفت علی رغم بی‌ثباتی‌ عرضه به خاطر بحران خاورمیانه، پایین است.
در زمینه عرضه، انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس طرح کاهش تولید خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه دهد که باعث کمبود عرضه نسبت به تقاضا خواهد شد.
با وجود اینکه برخی تحلیلگران می‌گویند تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد، اما بسیاری دیگر هشدار داده‌اند ترجیح دادن سود سهامداران به گسترش تولید در صنعت شیل آمریکا، رشد آن را محدود خواهد کرد.
انتهای پیام/61

دیگر خبرها

  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت