Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین تقابل ملی‌پوشان فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قطر با پیروزی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ در چارچوب مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین، از ساعت ۱۹:۰۰ امروز پنج‌شنبه ۱۳ خردادماه به وقت تهران و در ورزشگاه شیخ علی‌بن‌محمد شهر محرق در بحرین برگزار شد که نهایتاً ملی‌پوشان فوتبال کشورمان به یک پیروزی قابل پیش‌بینی دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوزهای ایرانی از ابتدای نخستین دیدار خود در این دوره از رقابت‌ها، سراپا حمله بودند و از همان دقایق نخستین بارها و بارها دروازۀ تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ را مورد تهدید قرار دادند. نیمۀ اول با برتری محسوس فنی و تاکتیکی شاگردان دراگان اسکوچیچ همراه بود و همان‌طور که حدس می‌زدیم، هنگ‌کنگی‌ها کاملاً در لاک تدافعی و لایه‌های دفاعی متراکم فرو رفته بودند.

روی حرکن فردی علی قلی‌زاده و استفادۀ وی از غفلت خط تدافعی تیم رقیب، این مهاجم خوش‌تکنیک فوتبال ایران توانست از زاویۀ بسته دروازۀ تیم ملی فوتبال هنک‌کنگ را باز کند. پس از این گل باز هم یوزهای سپیدپوش بارها سنگر تیم حریف را تهدید کردند اما بی‌دقتی مهاجمان ایران و تراکم شدید دفاعی هنگ‌کنگی‌ها مانع از به‌ثمر رسیدن گل دوم در نیمۀ نخست شد.

در نیمۀ دوم هم دراگان اسکوچیچ با بهره‌جویی از نیروهای تازه‌نفس و استفاده از تعویض‌های موجود، کمی سبک بازی یوزها را تغییر داد که به نخستین گل وحید امیری در بازی‌های رسمی تیم ملی ایران انجامید. ملی‌پوشان باز هم فرصت استفاده از توپ و فضا را به رقیب آسیای شرقی خود ندادند و سرمربی کروات تیم ملی فوتبال کشورمان با استفاده از تمام تعویض‌های خود، ۵ بازیکن جدید را در این تقابل محک زد.

کریم انصاری‌فرد که در نیمۀ دوم به‌عنوان بازیکن تعویضی به ترکیب آمده بود، روی پاس و حرکت زیبای مهدی ترابی توانست سومین گلی ملی‌پوشان در بحرین را ثبت کند اما هنگ‌کنگی‌ها از غفلت به‌وجود آمده استفاده کردند و توانستند نخستین گل تاریخ خود را وارد دروازۀ تیم ملی فوتبال کشورمان کنند.

هفتۀ ششم مرحلۀ مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ - گروه C قارۀ آسیا
پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ساعت ۱۹:۰۰ (به وقت ایران)
استادیوم: شیخ علی بن محمد آل خلیفه - بدون تماشاگر
داور: ادهم المخادمه(اردن) - کمک‌ها: احمد مونس نادی و محمد الکاف - داور چهارم: یعقوب الباقی(عمان).

ایران ۳
گل: علی قلی‌زاده (۲۳) - وحید امیری (۶۱) - کریم انصاری‌فرد (۸۳)

هنگ‌کنگ ۱
گل: چنگ کوان (۸۵)

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (میلاد محمدی - ۵۸) علیرضا جهانبخش (سامان قدوس - ۵۸)، احمد نوراللهی، مهدی طارمی (مهدی ترابی - ۶۹)، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (کریم انصاری‌فرد - ۸۰) و سردار آزمون (کاوه رضایی - ۶۹).
ترکیب تیم ملی هنگ‌کنگ: یاپ هونگ فای، تسوی وانگ کیت، فونگ هینگ وا، هلیو خوزه گونکالوس،‌ هوانگ یانگ، سون مینگ هیم، اور متیو الیوت، دیه‌گو الی موریرا، لیونگ کوون چونگ، چان شینیچی و تونگ کین مان.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال جام جهانی ملی پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

دیگر خبرها

  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • طلسم عجیب اللهیار شکست
  • ناکامی سورپرایز شجاعی در کلین‌شیت
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • طلسم پرسپولیس بعد از ۸ سال شکسته شد!
  • صعود شاگردان شجاعی با شکست تیم دسته اولی