Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاخام یونس حمامی لاله زار عصر پنجشنبه در سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر در حرم امام راحل  اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شیعه بودند لهجه گفتار ایشان در همه ادیان باعث شد تا سایر ادیان به باورهای خود نگاه دوباره و بر اساس آن اعتقادات را اصلاح کنند.

وی افزود: امام با درس گرفتن از انبیای الهی و اخلاق انسانیت به همه نشان دادند که دین اسلام نشات گرفته از بارگاه الهی است همیشه و جاودانه می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر کلیمیان ایران ادامه داد: تعلیمات دینی نه تنها در یک مقطع خاص بلکه در همه اعصار و ادوار جوابگوی نیازهای بشر خواهد بود انسان از لحاظ مادی ومعنوی با این باورهای الهی به آسایش و تعالی دست می یابد و نه تنها به فکر آسایش خود بلکه به فکر همه مخلوقات خواهد بود.

وی ادامه داد: جمله تعالی ایشان با عنوان اینکه "توحید مذهب ما است" اعتقاد به توحید و خدای یگانه را نشان دادند که ایران کشور ما است و ما ملت واحد هستیم.

حمامی لاله زار بیان داشت: این موضوع آنقدر تاثیر گذار بود که هر ایرانی از هر قومیت و دینی را جذب کرد و بر اساس این وحدت کلمه بود که سختی های قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی و همه فراز و نشیب هایی را که وجود داشته را با همفکری پشت سر گذاشتند.

وی تاکید کرد: تاثیر ما در عصر حاضر از امام راحل چون برگرفته از گفتار انبیای الهی است محدود به یک روز و یک قرن نیست و در همه قرون باقی می ماند و شرط اساسی آن این است که راهکارهای خود را بر اساس گفتار امام بسنجیم.

رهبر کلیمیان ایران خاطرنشان کرد: ‌برگزاری این مراسم های در شان امام راحل، یک یاداوری است تا با بازنگری در  مسیر حق به موفقیت برسیم.

سمینار بین اللملی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر عصر روز پنجشنبه در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی، اعضای بیت امام راحل و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از کشورهای مختلف در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها شهرستان ری حرم امام خمینی رحلت امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری حرم امام خمینی رحلت امام خمینی شهرستان ری حرم امام خمینی رحلت امام خمینی اخبار کنکور امام خمینی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت

    عصر ایران- خانم معصومه حایری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی  و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح امروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

   وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست.

   از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

   او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب کند.

  با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما چند سال پیش گفت‌و‌گویی با او در عصر ایران منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد