Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جمهوری اسلامی سال‌های سختی را سپری می‌کند، قدرتی که بیش از سی سال است بنیانگذار و پایه ریز خود را از دست داده ولی انگار نقش وی نه بر سازمان و نهادهای دولتی بلکه در مرکز اقتصادی اصفهان یعنی بازار این کلانشهر بر بالای هر عکسی خودنمایی می‌کند.

عصر امروز-پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰- نمایشگاه «امام مردم» با همکاری مشترک حوزه هنری استان اصفهان و خبرگزاری مهر اصفهان آغاز به کار کرد، این نمایشگاه که فاز اول سری منتخب پروژه «هیستو فوتو» است با محوریت عکس‌های دیواری در مغازه‌های بازار اصفهان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام نه یک رهبر سیاسی بلکه شخصیت مردمی بود

مجتبی شاهمرادی رئیس حوزه هنری استان اصفهان در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه «امام مردم» بخشی از پروژه ثبت تاریخ شفاهی ایران است که در آن دیوار مغازه‌های بازار اصفهان که عکس‌های آن جنبه تاریخی دارد و قدمت آن بعضاً به ۴۰ یا ۵۰ سال نیز می‌رسد، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۶ اثر عکاسی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: نکته حائز اهمیت در این عکس‌ها نقش بستن تصویر امام و شهدا بر دیوار مغازه‌ها است و این از آنجا ارزشمند است که کسبه بازار طی سال‌های اخیر لطمات مالی زیادی خوردند همچنان امام در عمق ارزش مردم مهم است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان در خصوص جای گرفتن عکس امام خمینی (ره) بالاتر سایر عکس‌ها در مغازه‌ها تصریح کرد: پیوند امام با مردم قوی‌تر از یک پیوند سیاسی است و از آن جهت که دید ما بعضاً با یک عینک سیاسی است این ارتباط قابل هضم نیست در حالی که در مردم این پیوند قوی و مانا است.

وی با اشاره به حضور کسبه و مردم مسن در بازار اصفهان ادامه داد: مرجع تقلید بعضی از این افراد حضرت امام هستند و این باعث شده است پیوند مردم و امام یک پیوند مذهبی و احساسی باشد و مردم می‌توانند بین شرایط موجود و جایگاه امام تفکیک قائل باشند.

شاهمرادی تاکید کرد: مردم حضرت امام را نه با دید یک رهبر سیاسی بلکه با دید شخصی از زبان خودشان که باعث شد با انقلاب اسلامی یک رشد فکری، دینی و سیاسی در جامعه رخ دهد، می‌شناسند و مردم خلوص را در امام دیدند و این باعث شده بعد از گذشت سالیان همچنان عکس ایشان در مغازه‌ها باشد.

ماندگاری امام برآمده از شخصیت ایشان است

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) نیز در این مراسم اظهار داشت: این نمایشگاه اگرچه میزبان تعداد محدودی عکس بود ولی گویای موضوعات عمیقی است، اول دین باوری، تاریخ و صداقت مردم اصفهان که نشان دهنده عشق به امام و ارزش‌هاست که باید توسعه پیدا کند.

وی افزود: این دست نمایشگاه‌ها از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند حلقه وصلی از نسل اول انقلاب و جوانان امروز باشد و جوانان با حس و حال این تصاویر نسبت به انقلاب و امام آشنایی و آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) دلیل حضور عکس امام در مرکز اقتصادی اصفهان را شخصیت وی دانست و تاکید کرد: شخصیت امام از تمام شخصیت‌ها و رهبران سیاسی در دنیا متمایز بوده است زیرا امام را می‌توان تنها رهبری دانست که برخلاف رهبران سیاسی دیگر که صرفاً جنبه سیاسی داشتند دارای جنبه معنوی و دینی برای مردم بودند.

وی افزود: دین در درون قلب همه ما هست و این موضوع در ایرانیان به واسطه صبغه آنها قوی‌تر و بیشتر است و مرجعیت دینی امام نقش مهمی در محبوبیت ایشان در بین مردم داشت، از جهت دیگر نمی‌توان از تأثیرگذاری بازار نیز چشم پوشی کرد زیرا بازار در طول تاریخ معاصر از جمله اماکنی بوده است که همواره در حمایت از انقلاب تأثیرگذار بوده است.

مردم روی عکس امام تعصب دارند

همچنین سید محمد حسن هاشمی یکی از چهار عکاس این نمایشگاه در این مراسم اظهار داشت: برخی کاسبان از عکس مردم به عنوان رفیق چهل ساله یاد می‌کردند و واقعاً روی قاب عکس‌ها تعصب خاصی داشتند.

وی با بیان اینکه همه اقشار مردم از پیر تا جوانان امام را دوست دارند، افزود: حضور این عکس‌ها نشانه اصالت باور مردم است که تغییرات اقتصادی و سیاسی فعلی کشور را از امام جدا بدانند و این تغییرات باعث نشود عشق آنها به امام دچار خدشه شود.

به گزارش مهر، نمایشگاه امام مردم واقع در خانه هنرمندان، خیابان آبشار ۱۴ لغایت ۲۰ خرداد از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰ میزبان بازید کنندگان، هنر دوستان و انقلابیون اصفهانی است.

کد خبر 5227415

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره حوزه هنری اصفهان علی کمساری انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا چالش شایستگی اردبیل واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی اراک مشارکت مردم در انتخابات امام خمینی ره عکس استانها بازار اصفهان امام مردم حضرت امام مغازه ها عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

کد خبر 6089250 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند