Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@04:14:23 GMT

آمریکا: ما به مذاکرت وین نه خوشبین هستیم و نه بدبین

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۴۵۷

آمریکا: ما به مذاکرت وین نه خوشبین هستیم و نه بدبین

باشگاه خبرنگاران جوان: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در گزارش روزانه خود اعلام کرد این کشور در انتظار دور ششم مذاکرات برجامی با ایران است.

ند پرایس در بخشی از سخنان خود گفت: «آمریکا انتظار دارد دور ششم مذاکرات با ایران نیز برگزار شود.» او همچنین گفت: «ما به مذاکرت وین  نه خوشبین هستیم  و نه بدبین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مقام ارشد آمریکا با اشاره به آنکه احتمال دور ششم مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران وجود دارد، افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم مذاکرات به دورهای بعدی نیز برسد.»

پرایس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «همچنان با برگزاری دور پنجم مذاکرات موانعی بر سرراه باقی مانده است. دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات گذشته معتقد بود دیروز به توافق خواهند رسید اما دیپلمات‌های دیگر گفتند سخت‌ترین تصمیم در این زمینه در پیش است.»

شب گذشته پنجمین دور مذاکرات برجامی در گرند هتل وین، و با اندکی تاخیر برگزار شد. «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، پس از پایان این نشست در پیامی اعلام کرد: «مذاکرات درباره احیای برجام به نقطه‌ای رسیده است که در مواردی که نیاز به تصمیمات سیاسی است نیاز به مشورت با مقامات در کشورها وجود دارد.»

همچنین «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، پس از این نشست اعلام کرد: «پیش‌بینی می‌کنم که در دور بعدی مذاکرات در مورد پرونده هسته‌ای ایران به توافق برسیم.»

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین، نیز امروز در گزارش روزانه خود خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و احیای برجام شد و گفت: «آمریکا به عنوان طرفی که از برجام خارج شد، باید تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را رفع کند.»

این مقام چین همچنین با اشاره به آنکه اختلافاتی که همچنان بر سر برخی مسائل وجود دارد گفت: «پکن امیدوار به حل مناقشات و عبور از این موانع است. ما امیدواریم طرف‌های برجامی با فوریت بیشتری اقدام کرده و تصمیمات سیاسی قاطعی در سریعترین زمان ممکن گرفته شود و سپس در بستری عمل‌گرایانه به حل مسائل باقی مانده پرداخته شود.»

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا مذاکرات با ایران ند پرایس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور