Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:48:00 GMT

علاج مشکلات جامعه داخل مرزهای کشور است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۶۶۷

علاج مشکلات جامعه داخل مرزهای کشور است

ایسنا/زنجان سعید محمد گفت: علاج مشکلات جامعه نه در خارج، بلکه در داخل مرزهای کشور است.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) شامگاه امروز (۱۳ خرداد ماه) در اجتماع بزرگ حامیان آیت‌الله رئیسی در زنجان، اظهار کرد: مردم زنجان به ولایت‌پذیری و اعتقاد به اباعبدالله‌الحسین (ع) در کشور معروف هستتد. زنجان شهر شهدای غواص و شهدای دانشمندی چون شهید شهریاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مردم در مشکلات و گرفتاری به سر می‌برند، افزود: مردم امروز کمتر مسئولان را در بین خود می‌بینند و این در حالی است که امام راحل با تکیه بر مردم وارد عرصه انقلاب شد و چه کسی فکر می‌کرد ایشان در دوران حکومت طاغوت‌های بزرگ بتواند انقلاب و پس از آن جنگ را به پیروزی برساند؟

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به  اینکه دولت‌ها برای حل مشکلات کشور باید راهکار مردمی بودن را در پیش بگیرند، ادامه داد:  امام خمینی (ره) همه شعارهای اصیل انقلاب را مبتنی بر ارزش‌های اصیل دینی و مردم قرار داده بودند. رهبر کبیر انقلاب، به جنگ بین فقیر و غنی برای گرفتن حق فقرا معتقد بوده و فرموده بودند که یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان  نمی‌دهد و حال شاهد آن هستیم که کارگزاران به جای توجه به کوخ‌نشینان خود به کاخ‌نشینان تبدیل شده‌اند.

وی عنوان کرد: ۴۲ سال از انقلاب گذشته و در حال حاضر در کشور امنیت، پیشرفت و ثبات داریم. اما، اگر آسیب‌شناسی کنیم که آیا فرهنگی که امام راحل جاری کرده بود، هنوز هم وجود دارد؟
محمد با بیان اینکه مسئولان از حضور در کنار مردم امتناع می‌کنند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد یک انحراف خزنده از تفکر انقلاب به تفکرهای لیبرال بودیم و نهیب‌هایی که رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها تذکر می‌دادند نیز، مورد توجه قرار نگرفته و قشر ضعیف، ضعیف‌تر می‌شد که این شرایط همان حکمرانی لیبرالی است و حال شاهد آن هستیم که این روند نادرست از حالت لیبرالی به سمت نئولیبرالی حرکت می‌کند.

وی یادآور شد: یکی از آسیب‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد، نگاه کالایی در همه بخش‌ها است. امروز در کشور شاهد منفعت‌طلبی در بین خواص هستیم. اشرافیت و رانت قابل مشاهده است و به اسم خصوصی‌سازی منافع کشور بین خواص تقسیم شده و به جای خصوصی‌سازی، اختصاصی‌سازی اتفاق افتاد.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه علی‌رغم تذکرات مقام معظم رهبری، تفاوت بین حقوق‌ها در جامعه زیاد است، گفت:  فرصت‌ها به صورت ناعادلانه تقسیم می‌شود و پدیده آقازاده‌ها خاطر مردم را مکدر کرده است؛ مردم از تبعیض گلایه دارند ولی این گلایه نه از انقلاب، بلکه از دولت‌ها و کارگزاران نظام است.

محمد با اشاره به مناسب نبودن قوانین و نیاز به بازنگری‌ آن، اظهار کرد: قوانین و مقرراتی که تدوین می‌شد در جهت تحقق تولید و تجارت نیست و امروز شاهد آن هستیم که هر سال وضعیت اقتصادی کشور وخیم‌تر از سال قبل است و مطالبات مردم فقط با بهانه تحریم‌ها پاسخ داده می‌شود. اگر تحریم نبود باز هم به خاطر سوءمدیریت مشکل وجود داشت.

وی افزود: در حال حاضر در کشور نیاز به تغییر تفکر حکومت داریم. کارگزاران باید خود را خدمتگزار دانسته و نباید مردم را رها کنند. مشکلات مردم سراسر کشور فقط از پایتخت قابل حل نیست. طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه‌ها نیز عاملی است که سبب آزار مردم شده و اگر پول هم به این پروژه‌ها تخصیص یابد  به خاطر سوءمدیریت حل نخواهد شد.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) عنوان کرد: مشکلاتی از قبیل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بین‌الملل و ... در کشور داریم. مشکلات درهم تنیده شده و بر هم اثر می‌گذارد. در حوزه اجتماعی، طلاق و اعتیاد بسیار زیاد شده، به‌طوری که در گذشته از هر هشت ازدواج منجر به  یک طلاق می‌شد، ولی حال از هر سه ازدواج یک طلاق داریم که این برای فرهنگ ایرانی - اسلامی یک فاجعه است. همچنین بنیان خانواده در جامعه آسیب دیده و مشکلاتی ناشی از شبیخون فرهنگی در خانواده‌ها و فضای مجازی به وضوح دیده می‌شود.

محمد با بیان اینکه مایل به فیلتر فضای مجازی نیستیم، تصریح کرد: برای اقشار خاص مثلا کودکان اینترنت خاص در کشورها وجود دارد، ولی وقتی این‌گونه مسائل در کشور بیان می‌شود سوءبرداشت‌هایی از قبیل محدودسازی به میان می‌آید که اصلا درست نیست. به‌دنبال ایجاد بستری سالم با عنوان شبکه ملی اطلاعات هستیم و این به معنای محدودسازی نیست.‌ اینترنت مسئله رها شده در جامعه است و حتی می‌تواند پروژه نفوذی در کشور باشد.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) از مشکلات جوانان در جامعه و خواسته‌های آنان یاد کرد و گفت: اولین چیزی که جوانان جامعه می‌خواهند، حیات با عزت است. جوانان به دنبال شغل هستند تا بتوانند با تلاش، زندگی خود را تشکیل دهند؛ ولی متاسفانه بسترهای آن مهیا نیست و همه چیز در کشور به تسهیل مسائل بین‌الملل گره زده شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه موارد تاکید شده توسط رهبر در برجام رعایت نشد. متاسفانه سفره مردم گروگان برجام است. هشت سال است که معیشت و اقتصاد مردم گروگان برجام شده و امروز با عجله در زمان انتخابات، مباحث مذاکراتی مطرح می‌شود که درست نیست. ما مشکلی برای تعامل با پنج به‌علاوه یک نداریم و در مذاکرات بر اساس سه اصل عزت، مصلحت و حکمت مذاکره کنیم. از اینرو تحریم‌های ظالمانه باید برطرف شود.

محمد یادآور شد: علاج مشکلات کشور آن‌سوی مرزها نیست، چرا که باید قوی بشویم و علاج مشکلات در داخل کشور است. ظرفیت کشور در حوزه‌هایی مثل انرژی، معادن و... بی‌نظیر است. کشورهای سرآمد و صنعتی جهان از کوچک‌ترین مزیت رقابتی توسعه یافتند. ایران همه چیز دارد ولی آنچه که ندارد، مدیریت و مسئولانی است که برای مردم کار کنند. عده‌ای می‌گویند انقلاب ناکارآمد است، ولی این ناکارآمدی ناشی از تفکر لیبرال است. بر اساس گام دوم فاصله زیادی بین بایدها و نبایدها است.

وی افزود: علاج مشکلات موجود، تفکر جهادی و انقلابی با تشکیل دولت جوان انقلابی است. باید به جوانان میدان داده شود. به دنبال جریان تحول‌خواه هستیم؛ باید ساختارها، قوانین و مقررات  نیز در کشور جوان شده و مقررات‌زدایی انجام شود.

محمد با اشاره به خلق روزانه قریب به ۳۰۰۰ میلیارد تومان پول در کشور، عنوان کرد: نقدینگی کشور در سال ۹۲، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود که پس از هشت سال به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده، یعنی نقدینگی ۶.۵ برابر افزایش یافته که افزایش نقدینگی تورم را حتما به همراه دارد. یکی از عوامل خلق پول بانک‌ها هستند. باید جلوی خلق پول را گرفته و سود سپرده‌ها کاهش داد که این اتفاق افتاد ولی بالافاصله در بورس صندوق‌هایی با سود سپرده بالا ایجاد شد و مشتریان بانکی برای سرمایه‌گذاری در این بخش حرکت کردند و سود بیشتری به آنان ارائه شد.

وی ادامه داد: سیستم بانکداری و مالیات‌ستانی ضعیف است. مالیات فقط از تولیدکننده و حوق‌بگیر دریافت می‌شود و افرادی که بازارها را با خرید دلار، سکه، مسکن و ... به هم می‌ریزند، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند؛ به همین دلیل مسکن به کالای سرمایه‌ای در کشور تبدیل شده است، در حالی که در همه کشورها، مسکن کالایی مصرفی بوده و بازار آن برای جلوگیری از انباشت سرمایه با اهرم مالیات کنترل می‌شود. در حال حاضر ۳ میلیون واحد خانه مسکونی خالی در کشور وجود دارد که با اعمال مالیات بخشی از آن‌ها آزاد می‌شود و می‌توان سالانه یک میلیون واحد خانه را ساخت و این کار امکان‌ناپذیر نیست.

وی از برنامه‌های آیت‌الله رئیسی برای ساماندهی به بازار بورس با کاهش ریسک، خرید سهام سرمایه‌گذاران خرد، عرضه پروژه‌های دولت در فرابورس، ایجاد تالار بین‌المللی در کیش و ... خبر داد و گفت: بورس باید ساماندهی و احیا شود تا از آن در مسیر تولید و توسعه کشور بتوان استفاده کرد.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در رابطه با تخصیص یارانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی به ۵ قلم کالای اساسی از قبیل بنزین، آب، برق، گاز و ... ، تصریح کرد: این میزان ۹ برابر بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی عمرانی است که نیازمند بازتوزیع مجدد و عادلانه است. دهک‌های بالا به علت مصرف بیشتر از حامل‌های انرژی انتفاع بیشتری از این یارانه‌ها دارند و این در حالی است که هدف از تخصیص این یارانه‌ها، حمایت از دهک‌های پایین است؛ به همین دلیل باید در کالاهایی مانند بنزین، سطح مصرفی مشخص شود و مازاد آن با قیمت واقعی برای مصرف‌کننده پرمصرف ارائه شود. با توزیع مجدد یارانه‌های تخصیصی که نیازی به تعریف منابع جدید مالی ندارد، عمل جراحی بزرگی در کشور اتفاق می‌افتد که برای ۹۶ درصد مردم بدون درد است و سبب ایجاد عدالت می‌شود.

محمد، بر لزوم به کار گمارده‌ شدن افراد پاکدست بر مسندهای مختلف اجرایی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: در این دوره از انتخابات، مردم باید بصیرت داشته و گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشند تا انتخاب درستی را برای آینده خود داشته باشند. در حال حاضر کشور در نقطه عطف قرار داشته و تصمیم تک‌تک مردم بر سرنوشت آن تاثیر دارد.

وی با اشاره به استعداد استان زنجان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: استان زنجان ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای از قبیل کشاورزی، دامپروری، معادن، ترانزیتی و گردشگری را دارد و با اعطای اختیارات مکفی به استانداران می‌توان شاهد پیشرفت و توسعه استان‌ها باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زنجان انتخابات ۱۴۰۰ سعید محمد قرارگاه خاتم الانبیاء علاج مشکلات حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است

سید احمد موالی زاده گفت: یکی از دغدغه‌های اقتصاد دانان اجرایی کردن این شعار است و موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است.

او ادامه داد: هر چقدر اقتصاد مردمی‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود. این یک شعار کلیدی هست و همه باید عمل کنیم.

رئیس شورای اداری اهواز می گوید: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور است، اما نرخ بیکاری در این استان بالا است. 

موالی زاده گفت: تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است و اکثرا انتظار دارند در شرکت‌های دولتی استخدام شوند.

وی افزود: بسیاری از جوانان حرفه کار ندارند و باید روی این موضوع در تمام زمینه‌ها کار و عملیاتی کنیم تا مشکل اشتغال در شهرستان رفع شود. 

فرماندار اهواز گفت: کار تدریس و کار معلمان بسیار سخت است. شان معلم به خاطر تربیت دانش آموزان بالا است. امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

موالی زاده در ادامه به مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: همه ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی موضوع عفاف و حجاب را جدی بگیرند و همکاری کنند. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از نیرو‌های فراجا در اجرای طرح نور عفاف و حجاب افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه در حال تلاش هستند. با این طرح امنیت اجتماعی ایجاد می‌شود. مساله عفاف و حجاب بسیار مهم و کلیدی است و آغاز آن با اجرای طرح نور را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز به برگزاری آئین‌های ویژه بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و افزود: امسال نگاه متفاوتی به دهه کرامت داریم. علاوه بر برنامه‌های و جشن‌های در چند منطقه شهرستان اهواز، در مناطق کم برخوردار کوی علوی و شهرک رزمندگان جشن‌های باشکوه و ویژه‌ای برگزار می‌کنیم. دستگاه‌های اجرایی هر کدام با استفاده از ظرفیت خود به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها کمک کنند.

موالی زاده می گوید: امتحانات نهایی اساسی و در اولویت است. سرنوشت دانش آموزان را رقم می‌زند، لذا نباید مشکلات و کمبود امکانات به دانش آموزان آسیب بزند. سیستم‌های سرمایشی، روشنایی و سایر امکانات باید تا قبل از برگزاری امتحانات آماده شوند. همه دستگاه‌ها در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

فرماندار اهواز بر تکریم خانواده معظم شهدای گرانقدر تاکید کرد و گفت: مدلی را سال گذشته در هفته دفاع مقدس در دیدار با خانواده شهدا برای ادارات و دستگاه‌ها اجرایی کردیم که امسال نیز باید با هماهنگی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱ و ۲ شهرستان اهواز انجام شود. این حداقل کار برای تکریم خانواده معظم شهدا است که نباید از آن غافل شویم.

موالی زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی و هشدار‌ها برای بارندگی در مناطق مختلف در روز چهارشنبه افزود: همه ادارات و دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه به مشکلات روستا‌ها در سه بخش مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: امسال جلسات شورای اداری بخش‌ها نیز با هدف پیگیری ویژه و توجه جدی‌تر ادارات و دستگاه‌ها به مشکلات در سه بخش تابعه شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعامل همکاری بین بخشی داشته باشند و از هر گونه اقدام خودسرانه بر علیه دیگر دستگاه خودداری کنند. موارد و مشکلات بین دستگاهی را به فرمانداری گزارش دهند. 

موالی زاده می گوید: مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدون همکاری نماینده عالی دولت، شهرستان اهواز را ترک نکند تا دچار مشکل نشویم. برخی در گذشته رعایت نکردند که دیگر شاهد آن نباشیم و در صورت تکرار برخورد قانونی می‌شود.

موالی زاده ادامه داد: به گفته وزارت کشور یکی از بهترین انتخابات‌هایی که در کشور برگزار شد انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز بود که با همکاری و پشتیبانی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی به خوبی، سالم و باشکوه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند