Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@16:45:21 GMT

ترفند‌هایی برای تهیه دسر «بانوفی پای»

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۸۹۱

دسر «بانوفی پای» یک دسر انگلیسی بر پایه خامه، موز، تافی و شیر پرچرب است. در برخی از دستورات این شیرینی با بیسکوییت خردشده و یا کره، قهوه و شکلات تهیه می‌شود. خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: اگر به درست کردن انواع دسر علاقه دارید حتما اسم بانوفی پای را شنیده‌اید. این دسر یکی از معروف‌ترین دسر‌های جهان است که با پاناکوتا، تیرامیسو و انواع چیز کیک و دیگر دسر‌های محبوب رقابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     مواد لازم برای تهیه بانوفی پای: خامه ۲بسته شکر قهوه‌ای صد گرم موز خرد شده ۴عدد شیر ا لیوان شکلات خرد شده لازم کره ذوب شده ۱۵۰گرم بیسکوییت ا بسته بزرگ   طرز تهیه و دستور پخت بانوفی پای: ۱.  ابتدا یک بسته‌ی بزرگ از بیسکوییت بتی پور را داخل غذاساز می‌ریزیم و پودر میکنیم. اگر غذاساز نداشتید از گوشتکوب برای پودر کردن استفاده کنید.     ۲.  کره را در یک قابلمه‌ی کوچک بگذارید و با شعله‌ی خیلی کم به آرامی ذوب کنید مراقب باشید کره نسوزد، چون زود در اثر حرارت سیاه میشود.     ۳.  کره‌ی ذوب شده را به بیسکوییت پودرشده اضافه کنید و اول با قاشق هم بزنید و بعد با دست به شکل خمیر در بیاورید.   ۴.  بهتر است برای درست کردن این دسر، از قالب تارت استفاده کنید، خمیر درست شده را داخل قالب تارت بریزید و با استفاده از یک استکان به ته قالب بچسبانیم یعنی آنقدر سفت شود که با برگرداندن قالب تکان نخورد بعد قالب را در یخچال میگذاریم.     ۵.  پنجاه گرم کره را با شکر قهوه‌ای در قابلمه‌ی کوچکی بریزیم و با شعله‌ی کم حرارت دهیم تا کره ذوب شود وقتی کره ذوب شد نوبت اضافه کردن شیر است هم میزنیم تا به غلظت برسند مراقب باشیم کارامل نسوزد و به ته قابلمه نچسبد.     ۶.  وقتی غلیظ شد بگذاریم کمی خنک شود بعد قالب تارت را از یخچال بیرون میاوریم و کارامل را داخلش با قاشق میریزیم تا کامل مانند لایه‌ای روی آن را بگیرد.     ۷.  قالب تارت را دوباره در یخچال بگذاریم چهل دقیقه باشد. بعد از یخچال بیرون بیاوریم و موز‌ها را حلقه‌ای برش دهیم و روی قالب تارت بگذاریم.  بعد خامه‌ی شکل گرفته که بهتر است از شیرینی فروشی بخرید، روی موز بریزید میتوانید برای شکل دهی بهتر از قیف مخصوص استفاده کرد.  بعد شکلات تخته‌ای را رویش رنده میکنیم تا زیباتر شود.   بیشتر بخوانید: فوت و فن‌های تهیه شربت آلبالو انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: طرز تهیه دسر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرز تهیه دسر بانوفی پای قالب تارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان

 معاون وزیر ارشاد ورئیس سازمان حج وزیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان در سالن حماسه ۲۵ آبان، شعار امسال حج تمتع را حج، قرآن محوری همدلی اقتدار امت اسلامی ودفاع فلسطین بیان کرد و گفت: ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از سراسر کشور در قالب ۶۲۲ کاروان  از ۲۱ ایستگاه پروازی راهی سرزمین وحی می‌شوند.


سید عباس حسینی افزود: میانگین سن زائران امسال ۵۷ سال است ومسن‌ترین زائر بانویی ۹۲ ساله وجوان‌ترین دختر ۱۱ ساله است.


حجت الاسلام اژدری مدیرکل حج وزیارت استان اصفهان هم با بیان اینکه زائران اصفهانی ۱۰ درصد زائران حج تمتمع کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: از استان اصفهان امسال ۷۲۰۰ نفر در قالب ۵۳ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند.


نخستین پرواز زائران اصفهانی بیت الله الحرام سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • سرگیجه بزرگ!
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید