Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:20:12 GMT

تولید داروی کروناویروس/ تاثیر تستوسترون بر شدت کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۹۱۳

تولید داروی کروناویروس/ تاثیر تستوسترون بر شدت کووید ۱۹

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تأثیر تستوسترون بر شدت کووید ۱۹ در مردان

طبق نتایج یک مطالعه جدید، میزان پایین هورمون تستوسترون خطر شدت بیماری کووید ۱۹ را در مردان افزایش می‌دهد.

یک ساعت زود از خواب بیدارشدن خطر افسردگی را کاهش می‌دهد

انجام یک مطالعه ژنتیکی روی ۸۴۰ هزار نفر نشان داد که تغییر زمان خواب و فقط یک ساعت زود بیدارشدن، خطر ابتلاء به افسردگی را ۲۳ درصد کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی داروها موجب کاهش تأثیر واکسن‌های کووید ۱۹ می‌شوند

به گفته محققان، بسیاری از افراد داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند که می‌تواند موجب کاهش تأثیر و کارآمدی واکسن‌های کووید ۱۹ شود.

تولید داروی جدیدی که کووید ۱۹ را مهار می‌کند

محققان دارویی جدید تولید کرده اند که نه تنها می‌تواند از کروناویروس، ویروس ایجادکننده کووید ۱۹ و انواع مختلف آن جلوگیری کند، بلکه کروناویروس تنفسی را در موش‌ها نیز درمان می‌کند.

کد خبر 5227389

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 تستوسترون واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان غذا و دارو کیانوش جهانپور اهدای خون سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا محدودیت های کرونایی کووید 19 دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی