Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:35:05 GMT

اعداد برقی مهم

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۵۱۵۳

اعداد برقی مهم

۱. سرمایش مرکزی: ۵۰۰۰ وات
۲. ماشین لباسشویی: ۲۵۰۰ وات
۳. کولر گازی: ۲۴۰۰ وات
۴. ماشین ظرفشویی: ۲۰۰۰ وات
۵. اتو بخار: ۱۸۰۰ وات
۶. سشوار: ۱۲۰۰ وات
۷. اتو: ۱۱۰۰ وات
۸. جاروبرقی: ۱۰۰۰ وات
۹. ماشین خشک‌کن لباس: ۱۰۰۰ وات
۱۰. اتو: ۱۰۰۰ وات
۱۱. سماور برقی: ۱۰۰۰ وات
۱۲. پلوپز: ۸۰۰ وات
۱۳. مایکروفر: ۹۰۰ وات
۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولر آبی: ۶۰۰ وات
۱۵. چرخ گوشت: ۵۰۰ وات
۱۶. غذاساز: ۵۰۰ وات
۱۷. کامپیوتر شخصی: ۲۵۰ وات
۱۸. تلویزیون پلاسما ۴۲ اینچ: ۲۸۰ وات
۱۹. تلویزیون معمولی: ۱۸۰ وات
۲۰. چرخ خیاطی: ۱۰۰ وات
۲۱. پنکه: ۸۰ وات
۲۲. لامپ مهتابی: ۴۰ وات
۲۳. لامپ کم‌مصرف: ۲۰ وات

ساعات اوج مصرف بین ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۶ و هم‌چنین از غروب آفتاب تا حدود ساعت ۲۲ شب است. اگر می‌خواهیم سهمی در کاهش احتمال قطعی برق و کاستن از رنج هم‌وطنان خود داشته باشیم، سعی کنیم:

وسایل ردیف ۱ تا ۱۳ را در ساعات اوج مصرف روشن نکنیم.

عمده‌ترین مصارف تابستان ناشی از کولرهای گازی است. هم‌وطنان استان‌های شمالی و جنوبی ما واقعاً به استفاده از کولرهای گازی نیاز دارند، اما در سایر استان‌ها واقعاً می‌توانیم با یک پنکه ۸۰ واتی، گرمای هوا را تعدیل کرده و از روشن کردن کولر گازی ۲۴۰۰ واتی خودداری کنیم.

اگر به هر دلیلی مایلید کولر گازی روشن کنید، لطفاً کولر را روی دمای ۲۶ درجه تنظیم کنید.

به کودکان، بیماران، کارگران، سالمندان و همه هم‌وطنانی فکر کنید که بر اثر ناهمراهی ما در رنج و سختی قرار خواهند گرفت.

پی‌نوشت:
قطعی برق این روزها رنج‌آفرین است. هر قطعی برق یعنی کودکانی که بر اثر گرما رنج می‌کشند، کارگرانی که ساعاتی بیکار می‌شوند و دستمزدی را از دست می‌دهند، بیمارانی که در مراکز درمانی معرض تهدید قرار می‌گیرند، و خلاصه هم‌وطنانی که آزار می‌بینند. برخی به هر دلیلی در «آگاهی انکار» فرو رفته‌اند و بر اثر ناامیدی یا هر دلیل دیگری قصدی برای کمک کردن به بهبود شرایط ندارند. نظر این گروه محترم است.

اما دسته دومی هستند که فکر می‌کنند در این شرایط باید به فکر ایران بود و کوشید تا مردم کمترین رنج و ناراحتی را تحمل کنند. دانستن اعداد میزان مصرف برق مصرفی وسایل برقی به این عده کمک می‌کند تا تصمیم بهتری درباره مصرف‌شان بگیرند. اعداد بالا را از سایت شرکت‌های توزیع برق استخراج کرده‌ام و به ترتیب از پرمصرف‌ترین به کم‌مصرف‌ترین وسایل مرتب شده‌اند.

* عضو هیئت علمی شهید بهشتی

کد خبر 1521845

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد فاضلی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، این گجت جالب از روش‌های سنتی مانند پنکه‌ها و لباس‌های حجیم فاصله گرفته و راه‌حلی راحت‌تر را برای مدیریت دمای بدن در محیط‌های مختلف ارائه می‌دهد. کافی است دستگاه را در بخشی از بدن که نیازمند گرمایش یا سرمایش است، بگذارید تا خیلی سریع، دمای موردنیاز تأمین شود.

ریئون پاکت ۵ صرفا یک پنکه نیست؛ بلکه ماژول ترمو-الکتریکی با مجموعه‌ای از حسگرهاست که محیط کوچکی را در اطراف هسته مرکزی بدن شما شکل می‌دهد. این حسگرها دمای بدن، رطوبت و حتی حرکت‌های فرد را کنترل می‌کنند تا نیازهای اشخاص را برای راحتی تعیین کنند.

این دستگاه پنج سطح خنک‌کننده برای روزهای گرم و چهار سطح گرمایش برای هوای خنک‌تر ارائه می‌دهد. برای بهینه‌سازی عملکرد آن، می‌توان آن را با ریئون پاکت تگ همسان‌سازی کرد، حسگر کوچکی که دما و رطوبت محیط را تشخیص می‌دهد و داده‌ها را به واحد قرارگرفته در قسمت گردن ارسال می‌کند. این دستگاه به ریئون‌پاکت ۵ اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه گرما یا سرما را احساس کنید، شرایط راحتی شما را به‌طور فعال تنظیم کند.

برای کسانی که کنترل دستی را ترجیح می‌دهند، برنامه اختصاصی اندروید یا آی‌اواس این امکان را می‌دهد که سطح سرمایش و گرمایش را از طریق بلوتوث تنظیم کنند. عمر باتری ریئون‌پاکت ۱۷ ساعت با یک‌بار شارژ است که برای استفاده طولانی‌مدت ایدئال محسوب می‌شود.

سیستم کنترل آب‌وهوای پوشیدنی سونی از سال ۲۰۱۹ در ژاپن در دسترس بوده و نسخه‌های بعدی آن در بازارهای آسیایی موفق عمل کردند و اکنون شاهد عرضه جهانی این محصول هستیم که بریتانیا اولین بازار خارج از آسیای آن است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902149 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ