Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم کوتاه داستانی "رسوخ" راه یافته به هفدهمین دوره‌ جشنواره‌ دانشجویی فیلم کوتاه نهال، گفت: برای ایده های تصویری که در ذهن داشتیم تجهیزات و تکنولوژی که در حد ایده آل ذهنی ما بود، در دسترس نبود. پلاتو برای تمرینات در اختیار نداشتیم و به ما می گفتند "مگر فیلم کوتاه نیاز به تمرین دارد؟"

مهدی احمدیان در گفتگو با ایسنا، درباره ایده ساخت این فیلم توضیح داد: با همراهی همسرم در حال نگارش فیلم نامه دیگری به نام "سرباز ششم" بودیم اما به علت تغییر لوکیشن فیلم نامه و هزینه های بالای تولید، فیلمنامه جدیدی را نگارش کردیم و بر اساس فرمی که در ذهن داشتیم داستانی در رابطه با نظام سرمایه داری را انتخاب کردیم و آن را ساختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مشکلات و مصائبی که در راه ساخت "رسوخ" داشتند بیان کرد: در اصفهان برای ایده های تصویری که در ذهن داشتیم تجهیزات و تکنولوژی که در حد ایده آل ذهنی ما بود، در دسترس نبود. پلاتو برای تمرینات در اختیار نداشتیم و به ما می گفتند "مگر فیلم کوتاه نیاز به تمرین دارد؟" مشکلات مالی بر سر راه ما زیاد بود و از هیچ جایی جز سرمایه گذار شخصی حمایتی دریافت نکردیم. متاسفانه کسی که در حال ساخت فیلم کوتاه است، باید بار بیش از وظیفه خود را نیز به دوش بکشد.

این کارگردان جوان درباره دیدگاه شخصی خود درباره سایر فیلم های ارایه شده در  هفدهمین دوره‌ جشنواره‌ دانشجویی فیلم کوتاه نهال چنین گفت: جشنواره پتانسیل های قدرتمندی دارد و استعداد های فوق العاده ای در آن به چشم می خورد ولی تبلیغات خبری جشنواره ضعیف بود و هم این که مهم است بدانیم  بعد از جشنواره چه اتفاقی برای فیلم و فیلم فیلمساز رخ می دهد.

احمدیان درباره مساعدت دانشگاه در مسیر ساخت فیلم و همواره کردن این مسیر  تصریح کرد: دانشگاه در حد گرفتن مجوز کمک کرد و فرا تر از آن کمک و حمایتی از طرف آن ندیدیم، به همین دلیل برای روند تولید فیلم به سراغ شرکت‌های خصوصی رفتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای خود شانسی می‌بینید و خودتان را چقدر در نقش مدعی های اصلی می‌بینید گفت: ما قبل از ساخت فیلم این موضوع رو برای خود حل کردیم، چون قصد داشتیم تمهیدات جدیدی را در ساخت فیلم کوتاه به کار ببریم و از طرفی ممکن است به سیاق خیلی از جشنواره ها و در مسیر اهداف آن نباشد. ولی با این حال این کار را برای پیشبرد مسیری جدید انجام دادیم.

کارگردان "رسوخ" درباره جایگاه و موقعیت اجتماعی فیلم سازان حاضر در هفدهمین دوره‌ جشنواره‌ دانشجویی فیلم کوتاه بیان کرد: نود درصد افرادی که آثار خود را در این جشنواره ارسال کردند دانشجو و از جمله خود من دانشجو هستم.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه رسوخ آمده است: مرد جوانی به بهانه وصیت نامه پدرش می خواهد انتقام تحقیرهایی که از سمت خانواده ثروتمند خود دیده را بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه هنر فیلم کوتاه ساخت فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد

.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند

.بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود

:این خبر و خبر‌های دیگر در بسته کتاب هفته 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها